Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör ni, dejtar en åt gången? typ chattar med flera, eller en åt gången? träffar en och slutar chatta med alla andra? Hört många av karlarna säga att dom skriver med/träffar bara en åt gången. Jag liksom kan eventuellt ha dejtat flera samtidigt liksom, hade tre dejter på en av helgerna, två första gången och en andra gången. Kändes icke svinigt eftersom jag bara typ ville kolla vad det var för folk. Insåg sen att det kanske är ganska svinigt. Var ska man dra gränsen för att inte vara en allt för dålig människa? Är världssämst på det här.

Är helt okej att göra som du gör. :) Läs de tidigare dejtingtrådarna så ser du att du är långt ifrån ensam. ;)

Hur gör ni, dejtar en åt gången? typ chattar med flera, eller en åt gången? träffar en och slutar chatta med alla andra? Hört många av karlarna säga att dom skriver med/träffar bara en åt gången. Jag liksom kan eventuellt ha dejtat flera samtidigt liksom, hade tre dejter på en av helgerna, två första gången och en andra gången. Kändes icke svinigt eftersom jag bara typ ville kolla vad det var för folk. Insåg sen att det kanske är ganska svinigt. Var ska man dra gränsen för att inte vara en allt för dålig människa? Är världssämst på det här.
Läs tråden? O förra tråden?

Alltså jag blir lite illa berörd av hur ni pratar om/till @Hero ... Känns som om han blir uthängd typ för att statuera ett exempel, «män är skitstövlar och vi finner oss inte i det» eller nåt....
Jag tror inte det är så, men många är nog trötta på hans attityd som gör det svårt att ha en givande diskussion, ibland orkar man inte vara pedagogisk ett enkelt.

Jag tror inte det är så, men många är nog trötta på hans attityd som gör det svårt att ha en givande diskussion, ibland orkar man inte vara pedagogisk ett enkelt.

Jag tror det är många av er som läser in något i det jag skriver som inte riktigt är sant. Jag pratar med en tjej som är hundnörd och jag tycker det är kul att prata om hennes hunder för hon brinner verkligen för dom. Detta trots att jag själv inte har det som intresse.
Detsamma skulle jag tycka det va kul att höra vad nån har gjort för roligt med sina kompisar osv. Men det är väl sånt man inte kan få fram över tinder antar jag. Jag tycker människor och kvinnor är intressanta. Annars skulle jag inte hålla på med dejting :).

Såååååå, den första människan jag träffade väl tillbaka i Sverige ville att jag skulle flytta in efter några dagar och ville ha ett förhållande efter att ha setts typ fyra gånger. Har aldrig varit med om så mycket drama på så kort tid! Han tyckte jag skulle spendera all tid med honom, veta var jag är och vad jag gör och vem jag är med och hur jag känner den människan. Matchade svindåligt med min personlighet, tycker vissa grejer är liksom min ensak, oavsett om jag bara sitter hemma framför spoify så tänker jag fan inte behöva förklara det för någon.

Hoppas hon lärde sig en läxa, att man inte ska skriva otrevliga saker till folk bara sådär, och hoppas på att hon tänker till extra i framtiden. Det finns en massa trevligare sätt att ta reda på vad någon söker på Tinder, om det nu är det man undrar.
Kan vara så att det inte lärs något där inte. Provat att svara ja på en sådan fråga en gång - tänkte jag var annonym bakommitt nick - så naiv jag var. Kom en prislista på dv tjänster på mail omgående.
Liknande kommentarer som -Ligga? osv kommer då och då som enda text i ett förstameddelande. Skulle inte tro att alla tar betalt utan för vissa tycks det vara grejen att söka. Är väl bara hoppas att det är just det dessa nu söker så det inte är ren bluff!

Jag tror det är många av er som läser in något i det jag skriver som inte riktigt är sant. Jag pratar med en tjej som är hundnörd och jag tycker det är kul att prata om hennes hunder för hon brinner verkligen för dom. Detta trots att jag själv inte har det som intresse.
Detsamma skulle jag tycka det va kul att höra vad nån har gjort för roligt med sina kompisar osv. Men det är väl sånt man inte kan få fram över tinder antar jag. Jag tycker människor och kvinnor är intressanta. Annars skulle jag inte hålla på med dejting :).
När jag har dagar med mycket tålamod och läser dina inlägg försöker jag verkligen vinka dem till din fördel, jag vet att vi alla har olika förmågor med både de sociala koderna och att uttrycka oss i skrift. Men det är ändå något bakomliggande som gnager, och jag är rädd för att det är din attityd och dina värderingar. Jag kan ha fel, men uppenbarligen är det ju ganska många som reagerar på hur du skriver eller det du skriver.

Jag försöker ge intressanta svar. Men känns som att många tjejer inte ens försöker få igång ett samtal. Det ligger hela tiden på killens bord.

Ligger svaren (de du ger) ungefär på den nivå du skulle önska du fick svar? Om inte - prova det. Om inte annat märker du snabbt om personen så att säga övht är intresserad av/kapabel till att kommunicera på den nivån.

Grejen är att inte försöka tycka ”alla/många är si/är inte så” utan försöka hitta den där personen som faktiskt är en kompatibel match med dig. Jag tror du förlorar guldkorn när du försöker tråla brett i rädslan av att missa någon.

ALLA de personer jag stött på som kan föra sådana samtal jag uppskattar (nä okej, lever på...) har kunnat det ganska pang poff direkt. Naturligtvis har innehållet varit mer lättsamt och safe i början. Men själva ”samtalstekniken” har funnits direkt. Ingen av dem hat börjat med ”vem är du/hur är det/vad har du gjort idag” om det inte följts - i samma meddelande ihop med frågan! - av ett intresseväckande svar från hans sida. Typ ”Vad har du gjort idag? Själv har jag kört över foten på en polis av misstag. Not my proudest moment..”
Då kan jag enkelt svara att jag inte gjort nåt speciellt idag, tvättstugan bara. Samt berätta om den gången jag var extremt nära att köra över en polis :S.

Så försök fråga/svara/berätta som du vill ha svar. Börja inte med nån konstlad ”testa vattnet” eller urvalsprocess. Du tappar garanterat folk där!

Jag vet det ka. Kännas som att hitta ett två skilling blanco - men det är ingen ide att försöka samla på fel sak när det inte är det man letar efter egentligen.

Det tog mig 20 år att hitta någon som ÄNNU mer än jag uppskattar och behärskar de där samtalen tex. Och det var inte ens min förtjänst jag fann honom. Men det kan inte påstås att det funkat så bra att ”nöja mig” med de som inte kan eller vill prata så...

Var dig, var som du vill de ska vara i kontakten med dem! :)

Förespråkaren av; "Man gör som man vill" har anlänt. :D Jag chattar med flera, jag har också träffat flera samtidigt men tveksamt om jag skulle kalla det dejter. När jag blir mer känslomässigt involverad i någon slutar jag ofta intressera mig för andra, men det är ju ingen universell sanning. Att bara prata/träffa en åt gången innan man ens vet om man är intresserad låter inte vidare tidseffektivt i min värld. Men för vissa kanske det ändå känns fel att ha kontakt med flera, då är det ju upp till dem. Jag tänker att det viktiga är att inte utgå från att sättet jag gör saker är det rätta utan att man då kommunicerar sina behov. Vill personerna du träffar ha en exklusiv relation efter första dejten :nailbiting: (eller för all del flera) så får de väl säga något, inte bara utgå från att du känner likadant.

Alltså jag blir lite illa berörd av hur ni pratar om/till @Hero ... Känns som om han blir uthängd typ för att statuera ett exempel, «män är skitstövlar och vi finner oss inte i det» eller nåt....

Ett problem är att @Hero oftast inte svarar på det långa, insiktsfulla och pedagogiska. Jag har gjort flera försök. De förblir ofta obesvarade. Men ”hugg” och enkla korta saker bemöts oftast.
Nu gjorde jag ett nytt försök idag, men jag har sällan orken faktiskt. Just för det inte verkar vara intressant att svara på/diskutera. Till skillnad från korta påståenden. Sen kan jag med rent strikt anse vissa kommentarer går över gränsen, men det är ganska självförvållat om man medvetet provocerar för femte gången på samma vis och vägrat ta åt sig tips, tankar och förslag eller svara på funderingar..

När jag har dagar med mycket tålamod och läser dina inlägg försöker jag verkligen vinka dem till din fördel, jag vet att vi alla har olika förmågor med både de sociala koderna och att uttrycka oss i skrift. Men det är ändå något bakomliggande som gnager, och jag är rädd för att det är din attityd och dina värderingar. Jag kan ha fel, men uppenbarligen är det ju ganska många som reagerar på hur du skriver eller det du skriver.

Mmm, ja du får ogilla mig om du vill. Men det många skriver känner jag inte alls igen.
Jag orkar inte skriva romaner om allt jag tänker. Därför går det väl förstås fritt tolka de jag skriver lite hur man vill.

...jag börjar inte en Tinderchatt med att blurba ur mig att jag älskar skor och har fler än jag kan räkna, att jag älskar inredning och vill köpa hus bara för att få renovera, sitter många timmar på Pinterest för all möjlig sorts inspiration, har djupa diskussioner med mina katter, har en hel drös med historier i huvudet som bara väntar att få komma ut på papper, att jag gillar att laga mat men hatar att diskanoch ibland låter den stå i flera dagar trots att jag har en diskmaskin, att jag ibland drömmer drömmar som skulle få både Dirk Gentlys hollistiska detektivbyrå och Kafka att framstå som vaniljglass i jämförelse...

Förståeligt, men nästan lite synd. Jag är nog en av många som hade gillat en sån konversation direkt från början :D:up: Jag säger själv ibland till tjejer rakt av att jag har funderingar på att flytta bara så jag kunde få renovera ett helt ställe igen... och dylika saker :angel:

För det oftast är privat och inget en random snubbe på Tinder som inte öppnat sig själv har med att göra. As simple as that.
Tycker det bästa sättet (oftast) att få någon annan att öppna mer på sig är att öppna sig själv först liksom. På rätt nivå förstås, menar inte att man direkt måste dra sin livshistoria... kan ju räcka gott med en liten grej som ändå är nått "icke-standard" att säga! Eller nått som hör till ämnet man pratar om just då.

Sånt som man aldrig kan få reda på genom korta enkla frågor. Det gäller få igång SAMTALET. Inte vad personen svarar på fråga två och fem...

Exakt vad jag tänkte, men du fick ner det i nån mening istället för jag som kanske tar tre paragrafer på mig :angel: Nått jag tror alla vart med om är att vissa människor gillar man att prata med om vad som helst hur länge som helst, oavsett ämne. Medans vissa andra kan en konversation kännas mest bara jobbig med även om ämnet borde vara intressant.

Mmm, ja du får ogilla mig om du vill. Men det många skriver känner jag inte alls igen.
Jag orkar inte skriva romaner om allt jag tänker. Därför går det väl förstås fritt tolka de jag skriver lite hur man vill.
Jag har inte sagt något om att gilla eller ogilla, däremot blir jag ofta provocerad av det du skriver, och det handlar nog främst om hur jag upplever att du bemöter andra. Det är många som inte skriver romaner om hur man tänker men som ändå inte uppfattas så som du uppfattas många gånger. Har du funderat på vad som skiljer sig?

Glömde skriva det i förra inlägget, men det är ju inte som att matchande intressen är nån slags grund man måste ha tillsammans, även om det ibland är kul också.
Förespråkaren av; "Man gör som man vill" har anlänt. :D Jag chattar med flera, jag har också träffat flera samtidigt men tveksamt om jag skulle kalla det dejter. När jag blir mer känslomässigt involverad i någon slutar jag ofta intressera mig för andra, men det är ju ingen universell sanning. Att bara prata/träffa en åt gången innan man ens vet om man är intresserad låter inte vidare tidseffektivt i min värld. Men för vissa kanske det ändå känns fel att ha kontakt med flera, då är det ju upp till dem. Jag tänker att det viktiga är att inte utgå från att sättet jag gör saker är det rätta utan att man då kommunicerar sina behov. Vill personerna du träffar ha en exklusiv relation efter första dejten :nailbiting: (eller för all del flera) så får de väl säga något, inte bara utgå från att du känner likadant.

Personligen tror jag inte jag skulle träffa flera tjejer parallellt under någon betydlig tid, även om det nu är vanliga dejter mm och inget riktigt förhållande har kommit till. Jag tycker inte det är fel att folk gör så, men det skulle kännas för konstigt (alternativt för ansträngande) för mig. Pratar med fler samtidigt gör jag, det gör väl antagligen alla som använder tex tinder.

Sen hmm... detta är nog något av en fördom från min sida, men jag upplever det som att OM jag som man träffar säg, 3 tjejer parallellt av och till under några veckors/månaders tid så skulle det upplevas rätt så negativt från endera av deras sida om de visste det. Detta med att man skulle vara en player eller så, bara ute efter sex mm är ju en ganska välkänd "profilering". Och därmed kunde det ställa till det för en eventuellt seriös relation med nån av dem (kanske) känner jag. Detta är väl mest min egna oro och jag tror en schysst tjej inte nödvändigtvis skulle tänka så (dvs, innan man båda är med på att man är i ett regelrätt förhållande..).

Och jag är väl medveten om att andra stigma/fördomar finns om "motsatsen" - lyfter denna eftersom jag är en snubbe.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 657
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18