Sv: Vet ni...
Jag tror nog att pedofili är en sexuell läggning, visst kan det vara så ( jag vet inte, jag har inte de böjelserna...). Men att utöva den är olagligt och fel och visar brist på förståelse för andra människors känslor. Stor brist tycker jag.
Jag förstår ditt resonemang, förstår du mitt om att skära snoppen av honom? Tyvärr funkar det inte så i Sverige. Man skär inte av folk kroppsdelar och man låser inte in folk på obegränsad tid ( för övergrepp, hur det ser ut för de här seriemördarna som mördat massor personer vet jag faktiskt inte). Med andra ord så får inte du och jag och många andra här som vi vill utan i alla fall jag funderar då på vilket som faktiskt är bäst, fängelse eller vård?
Om pedofili är en sexuell läggning, så går det ju inte att bota. Men stör en pedofil verkligen oss om han eller hon INTE utövar den i tex övergrepp, blottning osv? Finns det något att bota hos en pedofil som inte stör andra med sin läggning? Det som ska botas tycker jag är att han tagit steget att utnyttja barnen, där har han gått över gränsen rejält. Botar man verkligen det med fängeslestraff?
Du hävdar att du sätter barnen först, jag vet inte om jag håller med till 100%. Ja, du tänker på barnen, självklart, men du vill ha ett straff som troligtvis aldrig kommer att finnas i Sverige. Om du funderar på fängelsestraff och vård ( båda inom den tid som är vanlig i Sverige), vilket tycker du då är bäst för barnen?