Vem Väljer du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem Väljer du?

Med snittålder menas att man plusar ihop åldrarna på alla som skulle ha kört på hunden och dividerar med antalet människor, som valt det alternativet och då får man fram snittåldern.

Sedan gör man likadant på de som valt alternativet att köra på den gravida kvinnan.

Som synes, så är det rätt stor åldersskillnad mellan de som väljer hunden och de som väljer att köra på den gravida kvinnan

NU hänger jag med :D

[ignorera]

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle blunda, släppa ratten och hoppas på det bästa :smirk:

Tror det beror lite på att många inte vågar säga att dom skulle köra på en människa "hellre" än ett djur. Jag därimot skulle absolut skydda mitt djur in i det sista!

:devil: Så du tror att jag sitter och skriver detta för att jag är feg?:mad:

Tycker det är en helt vansinnig frågeställning över huvud taget! Fundera på vem man skulle köra på!!
Om det väl skulle hända så sker nog "manövern" rent instinktivt utan att man hinner tänka.

Tråden handlar ju, som någon skrev tidigare, inte om instinkter, utan om värderingar :smirk:

För övrigt, om kvinnan ni kör ihjäl är läkare, som räddar liv (kanske en föredetta läkare utan gräser) En lärarinna som kämpar mot mobbing i skolan och gör all skillnad i världen för ett barn. Hon kanske är en ensamstående mamma som lämnar en föräldralös treåring efter sig? Visst skapar djur sorg och ett tomrum efter sig, men de lämnar ändå inte samma avtryck efter sig som en män:bump: niska, då människor gör en större skillnad i sin omvärld.

:bow: :bow:

jag hade kört på min hund utan tvekan..visst man älskar ju sitt djur men det blir större problem om du kör på presonen.

sen e det ju tur satt jag inte har körtkort då så man slipeer välja:D :p

Jag hade fått panik stampat på bromsen och skrikit. Finns inte en chans att jag överhuvudtaget skulle ha närvaro nog att "välja" vem jag ska köra på.

Jag skulle välja att köra på min hund. Jag skulle välja min hunds död framför en människas även om människan var för mig en helt främmande person som jag aldrig skulle träffa, ingen fick veta om mitt val och inga juridiska påföljder skulle vänta om jag lät människan dö. Jag älskar min hund jättemycket, han är otroligt viktig för mig och just nu mitt enda riktiga sällskap om dagarna men han är en hund.

Jag är iofs gammal som gatan men inte riktigt lika klimakterie-uråldrig som Brandgul.:devil: (28)

Kör på hunden

1 - 18 år
1 - 19 år
3 - 20 år
1 - 24 år
3 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 33 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 40 år
1 - 55 år

Kör på människan

1 - 18 år
1 - 20 år
1 - 21 år

Kör på hunden

1 - 18 år
1 - 19 år
3 - 20 år
1 - 24 år
3 - 26 år
2 - 28 år
1 - 29 år
1 - 33 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 40 år
1 - 55 år

Kör på människan

1 - 18 år
1 - 20 år
1 - 21 år

La till mig också...:p

*suck*
Det här går ju inte.
Jämför du en psykopat med ett djur? :confused:
Djur handlar efter instinkter, alltid.
Människor kan känna medlidande, skuld, ånger osv osv blablabla
Enligt mitt resonemang är alla människor onda har det inte gått in hos dig?

Gå en kurs i etologi eller nåt för jag orkar inte förklara mer.

Det finns ju människor som inte kan känna medlidande, skuld etc. De handlar enligt instinkt, gör vad som är bäst för dem. De beter sig som djur och skulle enligt ditt resonemang inte vara onda.

När det gäller den gyllene regeln så är jag inget helgon som alltid
gör det rätta, men jag försöker. När jag får barn så kommer jag
att försöka uppfostra dem efter denna regel.

Jag kan bara beklaga och tycka synd om dig som har så dåliga
erfarenheter av mänskligheten. Alla borde få växa upp
med goda människor runt omkring.

Det finns ju människor som inte kan känna medlidande, skuld etc. De handlar enligt instinkt, gör vad som är bäst för dem. De beter sig som djur och skulle enligt ditt resonemang inte vara onda.

När det gäller den gyllene regeln så är jag inget helgon som alltid
gör det rätta, men jag försöker. När jag får barn så kommer jag
att försöka uppfostra dem efter denna regel.

Jag kan bara beklaga och tycka synd om dig som har så dåliga
erfarenheter av mänskligheten. Alla borde få växa upp
med goda människor runt omkring.

Ja, det finns människor som inte kan känna skuld blabla, men dom är fortfarande människor.

Jag har haft en bra uppväxt, min familj har alltid stöttat mig men det har skett saker i mitt liv som har lett till att jag har mina åsikter.
Och det anser jag inte vara nåt dåligt, så tyck inte synd om mig tack.

Då är du ju minst lika fördomsfull som vi som skulle köra på ett djur. Du dömer alla människor utifrån deras arttillhörighet.

Om man tycker att alla människor är onda (inklusive sin familj) då tycker jag synd om den personen.

Då är du ju minst lika fördomsfull som vi som skulle köra på ett djur. Du dömer alla människor utifrån deras arttillhörighet.

Om man tycker att alla människor är onda (inklusive sin familj) då tycker jag synd om den personen.

Människor ÄR onda, inse fakta! Inget som vi bara tycker, se vad vi gör med naturen och jorden?!

Människor ÄR onda, inse fakta! Inget som vi bara tycker, se vad vi gör med naturen och jorden?!

Det är ju inte med ont uppsåt vi förstör naturen och planeten.
Jag skulle kalla det mer okunnighet, och vi lär oss av våra misstag och försöker reparera skadorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: inverterad
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka