Vem Väljer du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem Väljer du?

Hade kört på tjejen.
Mina djur är i mina ögon viktigare än en främmande människa. Egoistiskt, visst, men så fungerar jag. Människan är för övrigt inte min favoritart på den här planeten.

kl

Man kör ju på sin hund.! Som alla har sagt, kör man på sin hund blir man själv ledsen. Kör man på en tjej med ett barn i magen så förstör man ju en hel släkt.
- 13 år.

kl

Man kör ju på sin hund.! Som alla har sagt, kör man på sin hund blir man själv ledsen. Kör man på en tjej med ett barn i magen så förstör man ju en hel släkt.
- 13 år.

Hur mycket jag än tycker om min hund förstår jag inte er alls som skulle välja att köra på en människa.....

Men människa, hon skrev ju att hon kör på Hunden.
Även om h*n blir ledsen så tycker h*n att det är bättre.

Eller är det jag som bara förstår din citering och efterföljande kommentar helt fel?

Det är ju hemskt vilket som, men jag kör på hunden.
-21 år.

Gud vad svårt!
Jag vet faktiskt inte

Man älskar ju sitt djur såklart men kvinnan kan ju ha barn hemma, familj osv.

Så hmm tänker man så skulle jag välja djuret eftersom man kan köpa en ny hund tex. Även om det såklart inte kan ersätta det påkörda djuret.

Man vill ju inte köra ihjäl någons mamma licksom.
Är dessutom kvinnan gravid så är det två liv det gäller.

Så även om det är lika hemskt så skulle jag välja djuret

Är 21 förövrigt

Men människa, hon skrev ju att hon kör på Hunden.
Även om h*n blir ledsen så tycker h*n att det är bättre.

Eller är det jag som bara förstår din citering och efterföljande kommentar helt fel?

Ja de blev fel.... Jag förstod vad hon menade.
Skulle tryckt svara detta o inget citat..........

Mejar ner människan utan att tänka..

I allmänhet bryr jag mig mer om djur än människor, finns sex miljarder skäl till det :angel:

Däremot är det nog svårt att svara på hur man agerar när man väl ÄR i situationen, allt går så fort så det kan nog gå hur som helst.

- 23 år

Senast ändrad av en moderator:

Du missar en bit där. Nämligen djur-biten. Du ser, människor är också djur som i vissa situationer handlar för att värna om sina nära och kära, t ex om något eller någon hotar dem. Min bil hotar att köra över en familjemedlem och i den korta sekund jag har att välja så väljer jag att missa hunden. Det tror jag de flesta här skulle göra faktiskt, oavsett vad de svarat. Det är ingen osund reaktion, du vill skydda din familj helt enkelt och på de korta tid du har att välja så tänker man inte på efterföljderna om du faktiskt tar det alternativet. Om du hade ett val, antingen skydda din familj eller döda personen som hotar familjen, nog f-n dödar du personen?

Läs tidningen, den får mig att tappa alla förhoppningar om att människan faktiskt skulle vara "god". Människan är precis som alla andra arter på denna planet, egoistisk och handlar efter sin egna arts överlevnad oavsett intelligensnivå. Svårare än så är det inte. Den som tror något annat lever i en utopi.

:bow::bow::bow:
Håller med fullständigt. Rent instinktivt skyddar man sin flock. Så jag skulle nog köra på människan även om jag inte menade att göra det.
Enligt frågan skulle det ju vara omöjligt att missa dem båda så då räknar jag med att båda dyker upp oväntat. Då får man inte tid att tänka utan handlar instinktivt.

Och jag är inte psyksjuk för det:mad:
Jag skulle aldrig köra på människan om jag inte var tvungen

Faktiskt ett svårt val.Troligtvis hade jag kört på hunden men jag skulle ångra mig efteråt.En människa är värd mer än en hund,det håller jag med om, men samtidigt är människan främmande och hunden din älskling.Hade det vart en annan människas hund hade jag inte tvekat men min egen,jag vet inte.....Visst ego som sjutton men hunden är ju mitt allt....

(Blir så upprörd över att läsa alla svaren samtidigt som att det är väldigt intressant att läsa hur andra tänker )

JAg tror att våran planet ser ut som den gör för att det finns alldeles för många som lever efter mottot "sköt dig själv och skit i andra"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: inverterad
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!