K
Knudor
Sv: Vem Väljer du?
vaddå allmänt?
Jag menade allmänt. Sen räcker det med ett frågetecken.
vaddå allmänt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag menade allmänt. Sen räcker det med ett frågetecken.
Kör på hunden
1 - 24 år
1 - 26 år
1 - 28 år
1 - 29 år
1 - 34 år
1 - 35 år
1 - 55 år
Kör på människan
1 - 18 år
å tänker så, tycker synd om dig
å tänker så, tycker synd om dig
Jaha? Alltså jag fattar inte vad grejen är, det är väl många som har förlorat närstående? Det är väl inte extra synd om mig för det.
kl
Man kör ju på sin hund.! Som alla har sagt, kör man på sin hund blir man själv ledsen. Kör man på en tjej med ett barn i magen så förstör man ju en hel släkt.
- 13 år.
Men människa, hon skrev ju att hon kör på Hunden.
Även om h*n blir ledsen så tycker h*n att det är bättre.
Eller är det jag som bara förstår din citering och efterföljande kommentar helt fel?
Du missar en bit där. Nämligen djur-biten. Du ser, människor är också djur som i vissa situationer handlar för att värna om sina nära och kära, t ex om något eller någon hotar dem. Min bil hotar att köra över en familjemedlem och i den korta sekund jag har att välja så väljer jag att missa hunden. Det tror jag de flesta här skulle göra faktiskt, oavsett vad de svarat. Det är ingen osund reaktion, du vill skydda din familj helt enkelt och på de korta tid du har att välja så tänker man inte på efterföljderna om du faktiskt tar det alternativet. Om du hade ett val, antingen skydda din familj eller döda personen som hotar familjen, nog f-n dödar du personen?
Läs tidningen, den får mig att tappa alla förhoppningar om att människan faktiskt skulle vara "god". Människan är precis som alla andra arter på denna planet, egoistisk och handlar efter sin egna arts överlevnad oavsett intelligensnivå. Svårare än så är det inte. Den som tror något annat lever i en utopi.