Vem Väljer du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vem Väljer du?

:eek: till er tre som skrivit idag, jag ber er, för guds skull återuppliva inte den här tråden igen!
Den här diskussionen har varit död ett bra tag och ska förbli det :angel:.

Hmm - det här borde kanske bli en obligatorisk framtida fråga på teoriproven - finns läskigt många olämpliga bilförare här!:eek:

Om vi ändrar lite på frågan; det är du eller en nära anhörig till dig som går på vägen och möter ett djur samtidigt som djurägaren närmar sig i hög hastighet i sin bil. Har ni även då överseende och full förståelse för att fören väljer att meja ner dig/din vän framför sitt husdjur???

Fram för fler ansvarsfulla djurägare OCH bilförare i landet!:banana:

KL
De visar att det brister allvarligt någonstans i förmågan att känna empati. De uppskattar om någon annan hade valt att köra på den personens hund istället för deras mamma/bror/pojkvän. Och kör (tom gärna får man intrycket av ibland) i nästa stund över någon annans barn/mamma/vän/syster utan att tveka för att rädda sin egen hund. Sorgligt, tycker jag.

Tack för att du skrev det jag tänkte.

38år och kör över hunden utan att tveka.

Hmm - det här borde kanske bli en obligatorisk framtida fråga på teoriproven - finns läskigt många olämpliga bilförare här!:eek:

Om vi ändrar lite på frågan; det är du eller en nära anhörig till dig som går på vägen och möter ett djur samtidigt som djurägaren närmar sig i hög hastighet i sin bil. Har ni även då överseende och full förståelse för att fören väljer att meja ner dig/din vän framför sitt husdjur???

Fram för fler ansvarsfulla djurägare OCH bilförare i landet!:banana:

Men läs tråden och inse att det redan är nån som ställt den frågan.
Orka med den här tråden, den är typ ett år gammal.

Jag skulle köra på mitt djur. och beroende på situation. antingen försöka träffa rejält bra ocks så att h*n skulle dö direkt.

jag skulle må dåligt, självklart. Men skulle jag vara ansvarig för att döda en mäniska OCH ett ofött barn- så skulle jag ta livet av mig på plats. Det är en smärta jag inte skulle kunna utstå.

Jag älskar mina djur (katter är det jag har, innekatter, men skitsamma). Men ja. Jag skulle önska att någon annan körde över min katt i den situationen också. En gravid kvinna är mer värd än min katt. Tyvärr. Eler nåt.
-20 är jag..

Håller med där. Till framtida inläggsskrivare ber jag; LÅT BLI!
Den här tråden är GAMMAL och glömd sedan länge och skall så förbli då den upprör många känslor och de frågor som ställs nu har redan tagits upp en gång. Det får räcka. Lika bra att tråden tas bort istället.

Jag vet inte det jag.
Det kan vara bra att påminna om vilka människor vi har omkring oss i trafiken.
Det är väl så här det ser ut.
Att väldigt många har tappat respekten för människolivet.

De visar de val som många gör.
Val som antagligen kommer att fylla en del fängelser i framtiden.
Att sikta på människan i stället för hunden ger nog en hel del år i buren för "vållande till annans död".
Och i det läget har man ingen glädje av sin levande hund.

Men det har redan gåtts igenom en gång och jag ser ingen mening till varför frågor som redan tagits upp ska ställas igen. Därför har jag bett moderator att låsa denna tråd.

Såg att tråden inte skulle tas upp igen och att den skulle låsas så jag redrade mitt inlägg.

//Diana

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: inverterad
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 111
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!