I
Iadorehumlan
Sv: Vem Väljer du?
Jag menar inte så! Du vet faktiskt inget om mina föreldrar, om min bakrund osv! Jag tkr inte att kvinan förtjänar att dö bara för att hon är mäniska men det jag menar är att alla är djur bara olika raser! Om vi tar det så här om det står en vit mäniska & en svart mäniska på andra sidan vem kör du på? den ena är gravid med släkt & fam osv & den andra är din mamma så låtsas vi att det bara är ni två utan släkt osv vem kör du på? ELLER Om det är en collie på ena sidan & en schäfer på andra? Bara att det är olika rasetr!
Sen vill jag svara till Iadorehumlan som skrev:
Så du menar att en gravid kvinna, älskad av många, förtjänar att dö, bara för att hon är människa??!! Det resonemanget är ju fullkomligt galet. Ska hon "straffas" och dö, bara för att vi människor på jorden orsakar problem. Då kunde det ju lika gärna varit du som fick dö? För du är ju också människa? Men just det, du är vegetarian, du lever ett perfekt liv.. Så du har rätt att leva. Men inte hon.
En fråga till dig: Åker du aldrig bil?
Hör du inte hur absurt det låter? Vi kan väl inte välja att köra ihjäl andra människor framför djur bara för att den mänskliga arten orsakar problem på vår planet.
Och du. Du kan ju inte veta att denna kvinna som du väljer att köra ihjäl även hon rättfärdigar sitt liv som människa, precis som du, genom att leva ett "perfekt liv"?!
Jag menar inte så! Du vet faktiskt inget om mina föreldrar, om min bakrund osv! Jag tkr inte att kvinan förtjänar att dö bara för att hon är mäniska men det jag menar är att alla är djur bara olika raser! Om vi tar det så här om det står en vit mäniska & en svart mäniska på andra sidan vem kör du på? den ena är gravid med släkt & fam osv & den andra är din mamma så låtsas vi att det bara är ni två utan släkt osv vem kör du på? ELLER Om det är en collie på ena sidan & en schäfer på andra? Bara att det är olika rasetr!