Sv: Vem Väljer du?
Ja det här är en diskussion om värderingar inte hur man reagerar.
PL
Ja det här är en diskussion om värderingar inte hur man reagerar.
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Jag hade kört på mitt djur ( om jag hade haft tid att fundera vill säga, antagligen styr man bara panikartat och blundar "in real life")
-Varför undrar en del uppenbarligen...
Därför att en bekant till mig dog i en trafikolycka i höstas , 26 år gammal. Min pojkvän, som var med när det hände, satt med honom vid sidan av vägen och väntade på ambulansen, han var med på sjukhuset när föräldrarna fick reda på att han inte klarat sig, han fick berätta för flickvännen per telefon vad som hade hänt...Den sorgen och smärtan är inte av denna värld. Själv kände jag inte killen särskilt bra men fick ändå uppleva de anhörigas sorg mycket nära och jag skulle alla dagar hellre köra på mitt djur än utsätta andra människor för något sådant
![]()
Jag har själv mist en del högt älskade djur genom åren, men inget av det har påverkat mig lika djupt som detta. Min pojkvän skulle köra på sin högt älskade hund om det betydde att X hade klarat sig. Jag vill inte förminska kärleken man kan känna till ett djur, men jag har lärt mig hur otroligt ont det gör när man mister en anhörig (person). Att någon skulle välja att köra över min pojkvän/min familj/mina vänner hellre än sin hund är för mig obegripligt...
Jag vet att djur ofta är familjemedlemmar, jag vet att de ibland är folks hela familj. Jag försöker inte racka ner på folk för att de älskar sina djur, men för mig ( obs MIG ) smäller nog ett människoliv högre, därför att det berör så många fler runt om, inte bara just den personen.![]()
Jag ser inte ner på människor som sätter sina djurs liv högre än sina medmänniskors men jag undrar kanske lite över vad de har i bagaget som gjort att det blivit så.
Den här diskussion blir väldigt teoretiskt eftersom man nog inte riktigt kan svara på hur man hade reagerat i en sådan situation när man inte hinner tänka.
Min hund är lika mycket värd för mig som min mor (om ofta inte mer). .
Åhhh, kan ni inte sluta med erat sablans tjafs om åldern! Jesus vad förbannad man blir. Så vadå, bara för att man är ung så har man ingen medkänsla eller vettiga åsikter!? Give it a rest!!!
Bara för att vi inte resonerar på samma sätt som äldre människor så betyder inte det att vi har fel någonstans! Sluta upp med era nedvärderande inlägg. Och vem tusan här saknar medkänsla!? INGEN skulle jag tro. Vi prioriterar helt enkelt annorlunda, och då får ni faktiskt respektera våra åsikter och inte hålla på sådär.
(såhär arg har jag nog aldrig varit på buke förut..![]()
)
Jag är vegeterian & lever ett perfekt liv & jag känner mig glad för när jag berättar att jag älsar djur till 100% vet jag att jag verkligen menar det! Att veta att ett friskt djur mördas bara för att jag skall äta det 8när det finns annat!) är inte att jag är djurvän! Så jag kör på mäniskan! Som jag absolut INTE hade tvekat! Även fast det inte var MITT djur! Ett djur har ALDRIG förtjänat att dö, ALDRIG! De är inte de som förstör jorden! Det är vi med våra utsläpp & skit! / 100% djurvän!!
Men jag skulle nog ta människan..
Bullig mage.. menas det att hon är gravid?Då skulle man ju döda två liv
![]()