Veckans brott (ulvlek)

Nä, jag är inte helt säker. En möjlighet är att Paddan "siat" henne som god, hon godförklarade väl henne rätt rejält?

Jag är (som nån mer, du?) inne på att MM kan vara psykopaten. Men jag lynchar hellre psykopaten än riskerar att lyncha en god. Om käket lyckas har vi ändå övertaget imorgon eftersom det bör finnas ett spöke också nu.

Ah. Paddan kan ju ha gjort det ja. Tänkte inte på det! Det har du rätt i. Kanske inte ska nojja så mycket, vrider snart till allt så jag knappt vet vad jag heter :crazy:

Nä, jag är inte helt säker. En möjlighet är att Paddan "siat" henne som god, hon godförklarade väl henne rätt rejält?

Jag är (som nån mer, du?) inne på att MM kan vara psykopaten. Men jag lynchar hellre psykopaten än riskerar att lyncha en god. Om käket lyckas har vi ändå övertaget imorgon eftersom det bör finnas ett spöke också nu.

Ja, visst kan vi lyncha matmissbrukaren istället, men hjälper det oss imorgon vid nästa lynch? Jag kommer iaf vara lika osäker då. Men jag är beredd att ändra röst om det är bättre.

Jag tror absolut att Artline kan vara ond efter hur röstningen blev igår när det visade sig att Klara var god. Hon betedde sig även skumt med sina teorier mot Paddington. Så min röst faller på henne ikväll.

Matmissbrukaren röstar på Artline

Mina tankar:

@LenaH, @Habina och @Idahoe håller jag åt det goda hållet. LenaH pga att jag tror precis som Habina att det första fio gjorde i sin roll var att sia LenaH. Habina utifrån ovanstående då jag inte tror det var ett försök till alibi från GA längre utan det var ett sätt från lyan att sprida misstankar och Idahoe utifrån att jag tycker hennes teori-inlägg känns genomtänkta och hon verkar leta ulvar. Min egna roll vet jag ju vilken den är.

@Mirtai tror jag att jag vill sätta lite mer åt goda hållet också. Som jag skrev tidigare "tycker resonemanget hon hade bakom rösten i DL1 haltade, är lite fundersam över henne men det är något som får mig att luta åt en annan roll kombinerad med tidsbrist mer än att hon skulle vara i lyan."

Kvar är då Snurrfian, bollen_, Artline, Klara, MM och Niyama som jag måste kika närmare på.

Lite tankar från mig så här på morgonkvisten. Ser ingen anledning att ändra mina tankar om @LenaH, @Habina och @Idahoe utan de är på goda sidan alla tre för mig. Lena enligt fios envishet ;). @Habina utifrån GAs röst och @Idahoe för att jag tycker hon har bra resonemang och teorier som jag kan följa.

Jag vill nog även fortsättningsvis hålla @Mirtai åt det godare hållet, som jag skrev tidigare så passar hon in i mitt pussel och jag tror att om hon varit i lyan så hade hon haft lite mer stöd i teoriandet.

@Artline har seglat upp som min högst misstänkta, gjorde det redan igår och har fortsätt även efter DL. Min diskussion m henne stärker bara mina misstankar

Även @Matmissbrukaren sticker ut, röstade Niyama i DL1, fio DL2 och nu slutligen Bollen_ i DL3.
Rösten på bollen_ var en uddaröst och jag tycker inte hennes motivering riktigt håller, jag tycker inte Bollen_ är särskilt anonym utan skriver inlägg med substans. Vilket gör att om MM är ond så lutar jag åt att bollen_ är åt det godare hållet. Sedan tror jag fortfarande ínte att bollen_ skulle lagt en tredjeröst på GA i DL1 om de var i lyan tillsammans.

Intressant när två av de som jag håller högst misstänkta båda två i DL1 röstade på Niyama. Måste kika mer på Niyama men jag vet inte om två ev kolleger verkligen skulle göra det. Samtidigt så kan Artline haft koll på röstningen och sett att det inte var någon fara att Niyama skulle hamna i lynch.

Klara har gått mig spårlöst förbi i den här leken och är också en person jag måste titta närmare på.

Paddans "testamente". Mellan dessa inlägg kan hon inte ha fått någon info. Hon verkar vara säker på Habina och Ida, tror inte hon hade nån mer info om kvarvarande.

Alltså, jag kan också ändra röst precis som Habina om ni tycker att det alternativet är bättre.
@Niyama tror du det kan ge mer info om vi skulle få ut psykopaten? Men, om de lyckas med käket då är det kört, visst? Om vi röstar en vanlig "ond" nu, så har vi fortfarande chansen kvar även om de lyckas med käket? Visst tänker jag rätt då?

Alltså, jag kan också ändra röst precis som Habina om ni tycker att det alternativet är bättre.
@Niyama tror du det kan ge mer info om vi skulle få ut psykopaten? Men, om de lyckas med käket då är det kört, visst? Om vi röstar en vanlig "ond" nu, så har vi fortfarande chansen kvar även om de lyckas med käket? Visst tänker jag rätt då?

Nej, om käket lyckas och vi lynchar psykopaten står det väl 2-2 imorgon. Och det bör ju finnas ett spöke nu, så röstningen kan bli 3-2. Om det ger mer svar beror väl på vem som psykopaten drar med sig.

Nej, om käket lyckas och vi lynchar psykopaten står det väl 2-2 imorgon. Och det bör ju finnas ett spöke nu, så röstningen kan bli 3-2. Om det ger mer svar beror väl på vem som psykopaten drar med sig.

Mm, nu dubbelkollade jag. Det stämmer.

Niyama röstar på Matmissbrukaren

för att jag tror hon är ulv pga den svaga rösten på mig dag ett och fio dag två, och för att jag tror att hon är psykopaten med tanke på hennes underliga spel igår.

DL 6
19:14 Habina röstar på Artline
19:24 bollen_röstar på Artline
20:01 Idahoe röstar på Artline
20:25 Matmissbrukaren röstar på Artline
20:48 Niyama röstar på Matmissbrukaren

Artline: 4
Matmissbrukaren: 1

Habina ändrar rösten till matmissbrukaren

Då jag är mer säker på att hon är ulv. Hennes knepiga beteende igår, där hon själv erkände att det inte fanns något vettigt från henne, känns som en psykopat som faktiskt vill bli utröstad.

DL 6
20.51 Habina ändrar röst till Matmissbrukaren

Artline: 3
Matmissbrukaren: 2

DL 6
20:51 Habina ändrar röst till Matmissbrukaren

Artline: 3
Matmissbrukaren: 2

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar