Veckans brott (ulvlek)

Inte mycket som hänt idag... (Grattis @LenaH )

Jag har läst igenom leken igen men inte blivit så mycket klokare. Uteslutningsmetoden säger mig dock att artline och matmissbrukaren bör vara ulvar. Hittar inget att ta på där...

Niyama tror jag är god, hon har resonerat som mig hela leken, men jag kan förstås ha fel.
Idahoe upplever jag också letar onda och försöker föra leken framåt. Tror att jag hittat en passande roll också.
Bollen__ fick jag för mig råkade försäga sig, men när jag gått tillbaka hittar jag inte inlägget. Hursom så tror jag att bollen__ är god.
Mirtai är jag osäker på, men om ovanstående gäller bör hon vara ond. Förhoppningsvis klarnar det längre fram.

Ingen mening att vänta.

Habina röstar på artline

Då jag tror att Paddington visste något om artlines roll och att artline därmed är ulv.
Om paddan visste något så hade hon väl låtit mer säker? Att misstänka mig pågrund av uteslutningsmetoden är en sak men det känns lite för lätt att misstänka mig för att man tror att paddan visste något.

Är ni så säkra på Art? Alltså, det är inte jag. Och idag kan det väl vara avgörande, dvs vi måste lyncha en ond? Paddan bör väl inte ha vetat något, eftersom hon lät så osäker kvällen innan hon dog?

Finns det ingen möjlighet att både Niyama Mirtai är onda?

Jag vet att jag är god så därför måste ulvarna gömma sig bland duktiga spelare

Jag tror absolut att ulvarna gömmer sig bland duktiga spelare. Och att det är kört om vi röstar ut en god nu.
Och visst kan både Niyama och Mirtai vara onda. Jag är inte ens säker att Habina är god? För jag vet liksom inget. Men eftersom den flera som åkt och varit goda håller Habina som god så hoppas jag att de har rätt...
Men om du är god känns det lite som att du brukar ha mer att komma med än "jag vet att jag är god"..
Jag kan såklart vara totalfel ute..:nailbiting:

Dags att rösta. Det har ju inte hänt något alls idag typ.

Jag tycker håller fast vid min röst från igår och tycker diskussionen igår mellan Paddington och Artline står ut. Artline röstar på Paddi med en teori som verkligen skaver för mig. Sen verkar hon försöka spä på misstankarna mot Paddi efteråt genom en märklig diskussion där hon verkar vika sig igen när alltfler börjar godförklara Paddington :confused:

Det får mig att tro att hon r ulv. Dessutom tror jag MM är psykopat och försökte rädda Art igår genom att försöka bli lynchad själv. Därför:

Idahoe röstar på Artline

Är ni så säkra på Art? Alltså, det är inte jag. Och idag kan det väl vara avgörande, dvs vi måste lyncha en ond? Paddan bör väl inte ha vetat något, eftersom hon lät så osäker kvällen innan hon dog?
Men om Artline är god. Du är god. Jag är god. Idahoe och Habina är goda. Då är det bara två ulvar kvar. Tror du verkligen att de var så få från början? Eller misstänker du någon fler?
Jag tror inte att Paddan visste något. Där håller jag med dig. Men hon misstänkte Art. Men när började hon med det? Efter deras diskussion? Eller kom det tidigare? Ska gå tillbaka och kolla..

Om paddan visste något så hade hon väl låtit mer säker? Att misstänka mig pågrund av uteslutningsmetoden är en sak men det känns lite för lätt att misstänka mig för att man tror att paddan visste något.
Ja, det tror jag också. Så nä jag tror inte att hon visste något?! Men hon började misstänka dig av någon anledning jag inte kommer ihåg nu.

Jag tror absolut att ulvarna gömmer sig bland duktiga spelare. Och att det är kört om vi röstar ut en god nu.
Och visst kan både Niyama och Mirtai vara onda. Jag är inte ens säker att Habina är god? För jag vet liksom inget. Men eftersom den flera som åkt och varit goda håller Habina som god så hoppas jag att de har rätt...
Men om du är god känns det lite som att du brukar ha mer att komma med än "jag vet att jag är god"..
Jag kan såklart vara totalfel ute..:nailbiting:
Det känns lite lurigt med Habina. Det känns som hon blivit godförklarad för lätt. Men frågan är om någon av de som åkt ut har vetat att hon var god.

Och nej jag är inte säker på någon. Men jag tror att jag har pusslat ihop de flesta rollerna nu. Är osäker på niyama och mirtai framförallt, en av er borde vara ond men jag har ingen aning om vem! :nailbiting:

Men om Artline är god. Du är god. Jag är god. Idahoe och Habina är goda. Då är det bara två ulvar kvar. Tror du verkligen att de var så få från början? Eller misstänker du någon fler?
Jag tror inte att Paddan visste något. Där håller jag med dig. Men hon misstänkte Art. Men när började hon med det? Efter deras diskussion? Eller kom det tidigare? Ska gå tillbaka och kolla..

Jag nojar bara. Jag tror ju MM är ond men sen har jag tre möjliga onda: du, Mirtai och Art. Jag tycker ju att din röst dag ett tyder på att du är god. Men även Arts röst skulle kunna tyda på det. Och om vi lynchar en god och käket lyckas så har vi förlorat. Art borde vara ond, men jag är inte säker.

Kvar:
Habina
bollen__
Artline
Mirtai
Idahoe
Niyama
MM

Och nej jag är inte säker på någon. Men jag tror att jag har pusslat ihop de flesta rollerna nu. Är osäker på niyama och mirtai framförallt, en av er borde vara ond men jag har ingen aning om vem! :nailbiting:

Det kan ju vara läge att delge oss dina tankar med tanke på att det kan vara avgörande lynch.

Nä, jag är inte säker. Men jag är inte säker på någon. :crazy: Förutom mig själv och alla som lynchats/käkats. Men jag måste ju rösta. :arghh:

Habina - Frågan är om paddan siat henne god. Annars tycker jag att många godförklarar henne för lätt. GA röst på henne tycker inte jag godförklarar henne. Det som har gjort att jag haft henne som god är att hon godförklarade koppen. Varför skulle en ulv göra så?
bollen__ - Rösterna på GA borde tyda på att hon är god. Men samtidigt har hon spelat vågat som ulv förut. Jag tror även att hon råkade avslöja vilken roll hon har så jag vill tro att hon är god. Men hon kan lika gärna luras.
Mirtai & Niyama : Vet jag inte alls vart jag har.
Idahoe: Jag tror att paddan siat henne god.
MM: Har lagt två skumma udda röster. Är den som känns mest ond.

Där blev du just lite skummare :p Jag ser nämligen inget lurigt alls med Habina.
Fast saken är den att där kan jag förstå Art. Även om jag ju eg. tror och hoppas att Habina är god. Men, hon blev satt som god av Art efter att hon försvarat Koppen, sedan av resten pga att GA la sin röst på henne. Vad är det som säger att GA inte la rösten på en kollega? Har någon visat att de haft info om Habina? Jag vet som sagt inte,, jag har tyckt att alla låter vettiga som skriver att Habina troligast är god, men samtidigt har jag varit rädd att bli lurad. Hon är ju så duktig att hon kan lura brallorna av en. Är inte du rädd för det? Är du helt säker på henne?
Sorry tusen frågor men jag vill verkligen inte rösta ut en god i den här lynchen..då är det ju kört om ulvarnas käk lyckas?

Senast ändrad:
Jag nojar bara. Jag tror ju MM är ond men sen har jag tre möjliga onda: du, Mirtai och Art. Jag tycker ju att din röst dag ett tyder på att du är god. Men även Arts röst skulle kunna tyda på det. Och om vi lynchar en god och käket lyckas så har vi förlorat. Art borde vara ond, men jag är inte säker.

Kvar:
Habina
bollen__
Artline
Mirtai
Idahoe
Niyama
MM

Jag nojar som fan! :S

Habina - Frågan är om paddan siat henne god. Annars tycker jag att många godförklarar henne för lätt. GA röst på henne tycker inte jag godförklarar henne. Det som har gjort att jag haft henne som god är att hon godförklarade koppen. Varför skulle en ulv göra så?
bollen__ - Rösterna på GA borde tyda på att hon är god. Men samtidigt har hon spelat vågat som ulv förut. Jag tror även att hon råkade avslöja vilken roll hon har så jag vill tro att hon är god. Men hon kan lika gärna luras.
Mirtai & Niyama : Vet jag inte alls vart jag har.
Idahoe: Jag tror att paddan siat henne god.
MM: Har lagt två skumma udda röster. Är den som känns mest ond.

Kan du hänvisa (om du orkar) till det inlägg Paddan skrivit där du tror att hon "siat" Idahoe? Det har gått mig helt förbi..

Fast saken är den att där kan jag förstå Art. Även om jag ju eg. tror och hoppas att Habina är god. Men, hon blev satt god som Art efter att hon försvarat Koppen, sedan av resten pga att GA la sin röst på henne. Vad är det som säger att GA inte la rösten på en kollega? Har någon visat att de haft info om Habina? Jag vet som sagt inte,, jag har tyckt att alla låter vettiga som skriver att Habina troligast är god, men samtidigt har jag varit rädd att bli lurad. Hon är ju så duktig att hon kan lura brallorna av en. Är inte du rädd för det? Är du helt säker på henne?
Sorry tusen frågor men jag vill verkligen inte rösta ut en god i den här lynchen..då är det ju kört om ulvarnas käk lyckas?

Nä, jag är inte helt säker. En möjlighet är att Paddan "siat" henne som god, hon godförklarade väl henne rätt rejält?

Jag är (som nån mer, du?) inne på att MM kan vara psykopaten. Men jag lynchar hellre psykopaten än riskerar att lyncha en god. Om käket lyckas har vi ändå övertaget imorgon eftersom det bör finnas ett spöke också nu.

Kan du hänvisa (om du orkar) till det inlägg Paddan skrivit där du tror att hon "siat" Idahoe? Det har gått mig helt förbi..
Om jag minns rätt så var paddan tydlig på flera ställen att hon höll Idahoe som god. Även Lena höll Idahoe som god och jag misstänker att Lena fått spioninfo. Så hon har kanske sett att paddan siat Idahoe?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar