Veckans brott (ulvlek)

jag tror inte det är meningen att man ska få en notis. Däremot kan det ju ibland vara bra när man svarar på ett inlägg och inte vill citera hela, men ändå visa vilket inlägg det var man menade.
Ok
För mig försvinner smidigheten med det eftersom jag inte kan scrolla ned till svarsrutan när jag "håller" i ett inlägg...
Tror jag håller mig till vanliga citat :p

Kan ni sätta igång och vara skitskumma nu så att jag kan hitta någon att rösta på? Kan inte någon göra en Q4? :p

GA röstar först och hon tog väl vad det fanns, känns det som. Jag är tveksam till att det var en hint av q4, men det är i alla fall lite intressant att q4 tycks intressera sig så för fåret.

Q4 kommenterar något som kan vara en tabbe av Lobelia, även bsf ifrågasätter hur Lobelia får ihop det. Jag funderar på om Lobelia försagt sig, men inte på samma sätt som q4 var inne på. Lobelia skrev:

Funderar på om det bara är fyra i lyan, Myrten brukar ha få onda. Om Lobelia känner till det och råkar skriva ut hur många goda det är. Kan visserligen lika gärna vara en miss från en god.

Det där var en intressant teori. Så skärpt var inte jag när jag läste Lobelias inlägg.

Sen röstade fio på GA. Den rösten kändes väldigt lätt, det är lätt att hugga på den som lagt första rösten eftersom det finns så lite att gå på då. Visserligen har fio också lite att gå på, men motiveringen skaver lite:
Du tänkte precis det jag tänkte.. Eller att glömmerallt nödvändigtvis inte är just fåret men en ulv eftersom hon gärna ville lyfta fram att q4 skulle vara fåret för att leda tankarna till att rösta ut en god. Det finns ju inte så mkt att greppa på första dagen.
Det var ju fler som diskuterade detta får och GA behövde rösta tidigt, det känns som fio hugger för lätt här.

Att man spelar helt redigt och sansat fram tills man helt plötsligt slår slint och börjar slänga ur sig helt vansinniga teorier. :D Q4, ond utanför lyan i förra spelet, gjorde det för att skydda kvarvarande lyanmedlemmar.

Låter som man kanske borde popcornläsa den leken :laugh:

Funderar på om det bara är fyra i lyan, Myrten brukar ha få onda. Om Lobelia känner till det och råkar skriva ut hur många goda det är. Kan visserligen lika gärna vara en miss från en god.

har aldrig reflekterat över att @Myrten brukar ha det.
Men vad menar du med miss från en god? Att @Lobelia missade att skriva att Myrten brukar ha färre onda än tredjedelsregeln?

Mirtai röstar på Paddington

Eftersom jag tycker det känns skumt att peka ut någon som får redan innan första DL

Kanske ska förtydliga! Jag har typ noll tid att leka just på måndagskvällar. Är tvungen att rösta med en teori.ta det för vad det är!

Snarare misstänkt att så många plötsligt tycker att en förstadagsröst utan bra teori är det skummaste i världen...

Mirtai röstar på Paddington för att hon "pekar ut en som får" tidigt i spelet. (trots att det inte var Paddi som började med det väl?)
Samtidigt försvarar hon sin egen teori med att förstadagen sällan har bra teorier.
Kasta sten i glashus någon? ;)
Känns som att hon motiverar sin röst med att Paddi kommer med dåligt underbyggda teorier, samtidigt som hon själv erkänner att hon har en dålig teori...
Luktar misstänkt för mig.
Har ingenting som är mer misstänkt just nu, så:

Idahoe röstar på Mirtai

Mycket möjligt att detta ändras om någon gör en Q eller en fio eller vad ni nu vill kalla det :p Som nu många har påpekat, man får sno ihop vad för teori man kan hitta såhär första DL...

DL1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai

quarter4ever: 1
glömmerallt: 1
Paddington: 1
Mirtai: 1

DL1
20.30 Idahoe röstar på Mirtai

Funderar och funderar...
Känner att jag inte blir mycket klokare.

Jag väljer att rösta på glömmerallt, för att jag tror att hon med sin röst kan ha velat signalera till lyan att det var hon som är fåret.

Blacksmithfarm röstar på glömmerallt

DL1
20.30 Idahoe röstar på Mirtai
20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt

glömmerallt: 2

DL1
20:30 Idahoe röstar på Mirtai

Tror att @Paddington fick stjärnan i förra leken också.

star.jpg

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar