Veckans brott (ulvlek)

Såklart gör jag det :)

Men jag reagerade på att du skrev om det svarta fåret igen, strax efter GA's röst. Och såhär inför första DL så finns det ju inte så jättemycket att gå på. Hon hade skrivit med fåret i texten men ändå räknat fel, det var ju inte så att hon helt utelämnade det ur ekvationen.

Om du vore får och Lobelia god som gjort ett misstag så vore det dessutom bra för dig att misstänka henne. För att hon är god, och du är inte den första att lägga fram teorin...

Med det sagt så vet jag inte om jag tror att du är ond, men...
Jag vet inget om någon men detta är ju något som även jag reagerar på därför la jag fram det.

Ok så som medium så får man bara en massa text från LL man vet såklart inte vem som skickat den från början, det är väl bara LL som vet det såklart! Nä det kan ju bli väldigt förvirrande när många har dött.. I början måste det ju vara enkelt dock!

Ja, säg att bara två goda är döda. Den ena skickar in "tror habina är ond" och den andra skickar in "tror habina är god". LL lottar vilken rad som mediet får, men inte vem som skickade det. Därmed kan ulvarna luras när det väl är någon ulv som lynchats.

Lobelia har snurrat in sig lite kring deltagarantalet och quarter4ever misstänks för att vara får. Intressant...

Å ena sidan är det lätt att räkna fel även som god, å andra sidan blir jag misstänksam mot lobelia. Kan hon vara ulv?

Det vore lite komiskt om quarter4ever blev ond utanför lyan igen, men helt omöjligt är det förstås inte. Den här gången skulle hon dock veta om ulvarna, så enda bekymret är att de missar henne och käkar henne. Kanske därför hon redan nämnt fåret två gånger...

kan väl också vara så att @glömmerallt är fåret och försöker signalera till lyan genom att fånga upp får-diskussionen och rösta på den som var fåret i förra leken :idea:

Du tänkte precis det jag tänkte.. Eller att glömmerallt nödvändigtvis inte är just fåret men en ulv eftersom hon gärna ville lyfta fram att q4 skulle vara fåret för att leda tankarna till att rösta ut en god. Det finns ju inte så mkt att greppa på första dagen.

Därför fio röstar på glömmerallt

Jag lägger en tidig röst får jag ska åka iväg till Borås till min särbo och gud vet vad som kan hända i ödebygden så att jag inte kommer åt att rösta.

Herregud vad ni skriver!

Som vanligt har jag dåligt med tid på måndagar. Måste rösta redan nu eftersom jag ska rida ikväll.

hade tänkt rösta på glömmerallt men när Fio gör det känns det väldigt misstänkt. Kan Paddington och Fio sitta i lyan ihop även i den här leken?.

Mirtai röstar på Paddington

Eftersom jag tycker det känns skumt att peka ut någon som får redan innan första DL

Påbörjar listan:

DL1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington

quarter4ever: 1
glömmerallt: 1
Paddington: 1

och då blir det ännu skummare att @Mirtai väljer att rösta på mig.
Jo, precis.

Jag köper inte förklaringen att du och fio skulle råkat hamna i lyan tillsammans igen. Visst kan ni ha gjort det.
Men jag ser det inte som tillräckligt troligt för att grunda sin röst DL1 på det...

Känns snarare som att Mirtai inte ville lägga en andraröst på glömmerallt och var tvungen att ha en anledning...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar