Nej man bör inte lita på någonHaha efter förra leken, tror du vi kommer lita på dig då?
Jag litar inte heller på någon (utom mig själv) så här i första DL, och inser ju att det var tacksamt att hugga på min kommentar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej man bör inte lita på någonHaha efter förra leken, tror du vi kommer lita på dig då?
Jag skrev det bara för att inte jag skulle glömma bort det ifall någon lynch inte går som förväntat, för vad jag kan se i rollistan har vi inga andra dolda röster denna gången.
nope,Har du inte lärt dig att vakta din tunga än
Nej jag bara undrade om mediet kunde förmedla sin information någonannanstans än i tråden.
Men jag läste detta om mediet :
En gång per speldygn kan mediet få ledtrådar från döda spelare genom visioner eller drömmar. Mediet väljer alltså själv om denna vill veta något inför en lynchning, eller inför ulvanätterna. Visionen eller drömmen kommer till mediet vid respektive deadline. Alla döda spelare lämnar varje dygn en vision till LL.
ALLA?? Så om man dör så är man alltså fortfarande "med i spelet sas genom visionerna"? Och det ska lämnas när? Innan Natt DL eller vad?
Och sen mediet väljer själv om den vill veta något? Varför skulle man INTE vilja veta något som ensam god ?? Det kan ju inte vara någon nackdel att få massa information? Vet inte om jag missuppfattat något här
ALLA?? Så om man dör så är man alltså fortfarande "med i spelet sas genom visionerna"? Och det ska lämnas när? Innan Natt DL eller vad?
Och sen mediet väljer själv om den vill veta något? Varför skulle man INTE vilja veta något som ensam god ?? Det kan ju inte vara någon nackdel att få massa information? Vet inte om jag missuppfattat något här
Jag skrev det bara för att inte jag skulle glömma bort det ifall någon lynch inte går som förväntat, för vad jag kan se i rollistan har vi inga andra dolda röster denna gången.
Så länge bara goda spelare blivit lynchade/käkade fungerar det ju bra. Men är en ond död kan den försöka luras.
Sedan är det inte säkert att de döda vet något, de kanske bara gissar och gissar fel.
ser att fler redan reagerat på denna felräkning, och även att du förklarat dig Lobelia:
Detta känns som ett räknefel en lyamedlem skulle kunna göra
lätt att tänka 17-5( vilket är vad de flesta av oss verkar tro är lyaantalet)= 12 goda .... och glömma bort det svarta fåret i den ekvationen...
Ja, alla. Med i spelet är man ju inte men om man vet nåt kan man ju försöka få det att nå mediet. Och mediet väljer bara tidpunkt den får veta något, har för mig att det står så i den ursprungliga rollbeskrivningen men vet inte varför egentligen, jag har tagit bort det och haft nattDL när jag haft medium med.
Du fortsätter på får-spår...
Undrar om glömmerallt var inne på något, och du är så kall att du fortsätter försöken att meddela lyan?
Mediet får en vision/dygn.Ok så som medium så får man bara en massa text från LL man vet såklart inte vem som skickat den från början, det är väl bara LL som vet det såklart! Nä det kan ju bli väldigt förvirrande när många har dött.. I början måste det ju vara enkelt dock!
Medium: man slutar aldrig att förvånas, men GW har faktiskt ett medium knutet till teamet. Mediet är en speciellt känslig person som kan uppfatta budskap från de döda. En gång per speldygn kan mediet få ledtrådar från döda spelare genom visioner eller drömmar. Mediet väljer alltså själv om denna vill veta något inför en lynchning, eller inför ulvanätterna. Visionen eller drömmen kommer till mediet vid respektive deadline. Alla döda spelare lämnar varje dygn en vision till LL. Visionen får max vara sex ord lång. LL lottar bland samtliga inkomna visioner. Mediet får inte veta vem som lämnat visionen om inte detta antytts i meddelandet (vilket är tillåtet). Naturligtvis får spelare ljuga. Även spöket kan lämna visioner trots att denna fortfarande är aktiv i leken.
Nä så dum är jag inte. Jag letar ulvar vilket jag hoppas du gör också?Du fortsätter på får-spår...
Undrar om glömmerallt var inne på något, och du är så kall att du fortsätter försöken att meddela lyan?
Nä så dum är jag inte. Jag letar ulvar vilket jag hoppas du gör också?
Skillnaden då var att jag var tvungen då. Ett får denna gången ver vilka som är ulvar och behöver således inte leta efter dem...Det var ju precis så du skrev i den sista leken
Sorry men lite kul var det allt.
Nej du har rätt det är ingen dold röst i den bemärkelsen utan förhäxningen gör att rösten inte räknasFast, det är väl ingen dold röst?
Den gör så att en röst inte räknas - om det står lika så kanske det inte blir lottning om fåret varit framme. Eller så blir det lottning om det skiljer en röst och just den rösten inte räknas...
Men den tvingar inte någon att rösta på någon, ser bara till att en viss röst inte räknas...
me too, men jag är här nu och ska försöka läsa ikappNej men jag prioriterar jobb före lek.
Så nu är du inte tvungen att leta?Skillnaden då var att jag var tvungen då. Ett får denna gången ver vilka som är ulvar och behöver således inte leta efter dem...
fast själv prioriterar jag helt klart en gilla-knapp, vad säger du om det @LobeliaSover? Nejdå jag försöker få adobe connect att samarbeta med min dator... Just nu känner jag mest för att slänga ut datorn så då gick jag in hit för att känna att datorn är nödvändig!
Jag tycker att @Blacksmithfarm s uträkning på antal känns vettig så jag håller mig nog till den. Angående antal i lyan kontra antal som får plats i konversationer så är det kanske något som vi måste ta upp med Gunnar, eller vad säger du @LenaH ?
Nä så dum är jag inte. Jag letar ulvar vilket jag hoppas du gör också?