Jag tycker att det är lite svårtolkat:Jag fattar det som att lyan får en rad varje natt, dvs även första natten.
Den lösmynte spionen får ju själv all info första natten och kan förhoppningsvis dra slutsatser om en eller två som är goda redan då så att den inte dräller till en ond spelare.
Brevis har det ju lite tuffare förstås men är heller inte piskad att skicka något förrän den är mer säker.
Jag tycker att det går att tolka som att först efter första natten så dräller den en rad till ulvarna, samtidigt står det varje natt, så...Tjallaren (lösmynt spion): GWs team samlar information där den finns. I detta fall använder de en tjallare som källa. Första natten får hen veta allas val. Därefter har tjallaren så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan tjallaren själv bara får en lottad rad! Tjallaren dräller så att en rad varje natt når ulvarna.
Jag håller med om att lösmynte spionen har större chans att pricka en god än vad brevbäraren har (vet av egen erfarenhet hur svårt det kan vara)