Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Alla"?Tur att inte detta är flashback för då hade vi alla varit döda nu för OT
Uppenbarligen inte, det var många i förra leken som köpte idén som att lyan frivilligt offrat dig och fio .
nä de sover bara som man ska göra på söndag kväll
(utom jag då som är nattuggla, och kanske @glömmerallt som snart vaknar ) bollen__ brukar också vara med på småtimmarna....
Tittar in här en snabbis. Verkar inte ha hänt så mycket under natten. Eller kanske skulle säga verkar inte ha hänt så mycket on topic under natten
Studerade rollistan en extra gång och håller med om att det verkar mest rimligt med 6 onda på 17 spelare. Dock skulle det ju kunna vara 5 också, men som sagt mest troligt med 5 i lyan plus fåret.
Det ska bli intressant att spela med såpass många bybor. Jag tänker att det kanske "jämnar ut" spelfältet lite, jämfört med LOTR-leken (som var min senaste) där det var riktigt många sior, spioninfo och trollade röster att försöka hålla ordning på.
Det verkar ju finnas relativt mycket info på de godas sida ändå, med BW's 3 påståenden, storbondens 3 sior, lösmynte spionen och brevbäraren.
Å andra sidan slänger väl den lösmynte spionen ut info lite till höger och vänster, vilket ju om vi har otur även kan hamna i lyan. Samma sak med brevbäraren.
Plus att lyan får en rad per natt väl? Gäller det även första natten då eller hur tidigt kan vi börja räkna med att även de onda kan veta om saker?
Mediumet (mediet?) är ju också en intressant roll. Jag har inte spelat med den tidigare. Hur mycket kan den egentligen lita på sin förmåga? Jag tänker mig att den borde vara bra fram tills den första onda lynchas, sen blir det ju knivigt då risken för falska påståenden ökar.
Ska bli intressant att se hur det här blir, men hursomhelst spännande upplägg av roller LL
Nej men jag prioriterar jobb före lek.Sover alla fortfarande?
Nej men jag prioriterar jobb före lek.
Nej, tror inte någon har gissat det heller?Det kan väl knappast vara mer än 5 i lyan då det inte får plats mer folk i konversationen dvs 5 i lyan + LL ?
Hur får du ihop det? 5 onda + får = 6stMed tanke på de relativt starka rollerna på den goda sidan, många bybor dock, inklusive spökväckaren så tror jag på 5 i lyan + fåret och då 12 goda+ ett eventuellt spöke.
Nej, tror inte någon har gissat det heller?
Nu vet jag inte om just det är skäl att begränsa lyamedlemsantalet...
Det bör inte vara fler i lyan än 5 iom det svarta fåret. 6 onda på 17 deltagare är helt normalt, det brukar oftast vara 1/3 onda.Jag räknade fel, man har ju inte med LL i sin egen lya så 6 st kan det ju vara OM det beror på det.. lite taskigt om det är fler som då inte får vara med i lyan
Jag fattar det som att lyan får en rad varje natt, dvs även första natten.Det verkar ju finnas relativt mycket info på de godas sida ändå, med BW's 3 påståenden, storbondens 3 sior, lösmynte spionen och brevbäraren.
Å andra sidan slänger väl den lösmynte spionen ut info lite till höger och vänster, vilket ju om vi har otur även kan hamna i lyan. Samma sak med brevbäraren.
Plus att lyan får en rad per natt väl? Gäller det även första natten då eller hur tidigt kan vi börja räkna med att även de onda kan veta om saker?
Hm, 5+1 onda - så långt är vi ju överens. Men 12 goda? 17 spelare minus 6 onda blir ju 11 goda?Med tanke på de relativt starka rollerna på den goda sidan, många bybor dock, inklusive spökväckaren så tror jag på 5 i lyan + fåret och då 12 goda+ ett eventuellt spöke.
Bra, då har vi tänkt likaJag fattar det som att lyan får en rad varje natt, dvs även första natten.
Den lösmynte spionen får ju själv all info första natten och kan förhoppningsvis dra slutsatser om en eller två som är goda redan då så att den inte dräller till en ond spelare.
Brevis har det ju lite tuffare förstås men är heller inte piskad att skicka något förrän den är mer säker.