Veckans brott (ulvlek)

Jag tror du har missförståt rollen, mediet skickar inga medelanden

Jo, om mediet har fått ett paket får ju hon skicka meddelande till brevbäraren. Sedan gäller det förstås att brevbäraren råkar skicka just till mediet, att mediet vet något och att brevbäraren vågar lita på meddelandet. ;)

Jo, om mediet har fått ett paket får ju hon skicka meddelande till brevbäraren. Sedan gäller det förstås att brevbäraren råkar skicka just till mediet, att mediet vet något och att brevbäraren vågar lita på meddelandet. ;)

" Den som fått paket kan skicka ett meddelande tillbaka till hälaren. Dessa meddelanden kan vara både sanning och lögn. Enda begränsningen är att det är max tre ord långt. Meddelandet skickas direkt när paketet delats ut och når hälaren efter natt-DL."

:confused: vad har det med just mediet att göra?

Nä, mediumet får inte skicka några medelanden. Jag tror fortfarande du missförstått något?

Ni missförstår mig...

Jag uppfattade fios fråga som ifall mediet endast fick skriva om sina visioner i den här tråden. Men rent teoretiskt skulle hon även kunna meddela sig till brevbäraren, i exemplet som jag drog.

Självklart gäller det alla spelare som får paket, men fio frågade ju om just mediet.

Ni missförstår mig...

Jag uppfattade fios fråga som ifall mediet endast fick skriva om sina visioner i den här tråden. Men rent teoretiskt skulle hon även kunna meddela sig till brevbäraren, i exemplet som jag drog.

Självklart gäller det alla spelare som får paket, men fio frågade ju om just mediet.

Jaha, ja det har du ju rätt i.

Men det är ju ingen skillnad på medlet och övriga roller där så det är ju inget som har med just den rollen att göra.

Kul att en mottagare av paket kan skicka tillbaka ett meddelande!
Men måste vara svårt för brevbäraren att veta om den kan lita på meddelandet

Hälaren (brevbärare): ännu en av GWs kontakter från den undre världen som numera hjälper rättvisan. Får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val före dag-DL. Paketen innehåller ett beskydd, en sia, en fullständig spioninformation och en spionrad (LL lottar). Paketen måste användas samma natt. Den som fått paket kan skicka ett meddelande tillbaka till hälaren. Dessa meddelanden kan vara både sanning och lögn. Enda begränsningen är att det är max tre ord långt. Meddelandet skickas direkt när paketet delats ut och når hälaren efter natt-DL.

Det fetade, vad menas med direkt efter paketet delats ut? Är det inom några minuter eller räcker det med att man skickar dem innan natt DL? Vad är tidsgränsen?

Överlöparen (svart får): extremt hemlig! TV3s eget SÄPO har dolt henom till och med för de övriga infiltratörerna, men överlöparen själv har full koll. Är alltså med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna. Visas som bybo i sior. Överlöparen kan vid ett tillfälle förhäxa en annan spelare så att inte rösten räknas. För detta gäller natt-DL.

Noterar att svarta fåret kan förhäxa en gång under spelet, så det inte glöms bort....

Haha, var det inte någon lek då meddelandet blev "xxx är siad?" och brevbäraren blev så frustrerad när det inte istället stod vad personen var siad som? :p

Noterar att svarta fåret kan förhäxa en gång under spelet, så det inte glöms bort....

glömmerallt röstar på quarter4ever för att det här skulle kunna vara en hint tilll lyan om att hon är får.

(jag ska gå och försöka sova nu så kan inte vänta med att rösta, godnatt och sovgott och teoria flitigt allihopa)

glömmerallt röstar på quarter4ever för att det här skulle kunna vara en hint tilll lyan om att hon är får.

(jag ska gå och försöka sova nu så kan inte vänta med att rösta, godnatt och sovgott och teoria flitigt allihopa)
Jag skrev det bara för att inte jag skulle glömma bort det ifall någon lynch inte går som förväntat, för vad jag kan se i rollistan har vi inga andra dolda röster denna gången.

Med tanke på de relativt starka rollerna på den goda sidan, många bybor dock, inklusive spökväckaren så tror jag på 5 i lyan + fåret och då 12 goda+ ett eventuellt spöke.
ser att fler redan reagerat på denna felräkning, och även att du förklarat dig Lobelia:
Fel i matematiken där, givetvis har du rätt.

Jag skrev "+ ett eventuellt spöke" just för att jag inte räknade den som en full roll och kanske inte kommer att väckas. Spöket spelar dock på den goda sidan och har en röst som kan bli avgörande.
Detta känns som ett räknefel en lyamedlem skulle kunna göra
lätt att tänka 17-5( vilket är vad de flesta av oss verkar tro är lyaantalet)= 12 goda .... och glömma bort det svarta fåret i den ekvationen...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar