Varulvsleken

Till att börja med vill jag skriva att denna teori är långt ifrån nån höjdare men kan just nu för tillfället inte bestämma mig alls så går tyvärr till min första teori om CB röstandet i går och då fallet mina ögon på Qitis

Karamelldrottningen röstar på Qitis

Fåret vet ju om onda men onda vet inte om fåret. Så onda har ju absolut en risk i att rösta på vem som om inte nån hintat orimligt tydligt (hittills har jag aldrig lyckats förstå vem som hintat vad oavsett vilken sida jag varit på när det funnits ond utanför lyan men så är jag kanske inte den som analyserar tillräckligt..).

Att analysera vilken roll en person har veti17 för om CB hade blivit kickad och inte lynchad hade hon ju kunnat ersättas av en som dött eller kanske nån som vill hoppa in. Jag lägger iaf inte spontant bybosrollen på den jag tror kan bli kickad.. Känns lite för genomskinligt i längden. Mede denna gången stämde det ju förvisso.

Hmpf, I would know.. (alltid käkad/lynchad dag ett som ängel) /jag e inte bitter-Lenis

DL1 har jag sett folk få röster pga namn, avatar, den ibland obligatoriska frågan (färg på mylittlepony någon?) etc. Jag kan faktiskt inte se att det skulle vara så himla givande innan som nån nämnde det gått ett antal dagar. Men knappt ens då eftersom DL1 är ett oskrivet blad.
Har du lust att förtydliga det fetade? Varför är 3 mer misstänksam än 2 eller 4? Eller 5?
Av erfarenhet har jag fått lite känsla av när vilken roll placerar röster. Jag har sett många onda haka på just som 3:e röst. Av inläggen här så är det fler än jag som anser det, men det är inte mycket att gå på.

Jag gillar inte Lobelias sätt att liksom skriva till alla andra. "Ville ni att det skulle bli svårare att tolka röstningen eller hur gick tankarna? Var ni bara ute efter.." (min kursivering) Varför denna övertydliga betoning på att alla andra minsann..? Känns som sagts just övertydligt.

Det är alltså en bybo som rykt, i DL 1, när det knappast fanns något vettigt att gå på. Jag tycker det är lite skumt alltihop.

Lenis röstar på Lobelia

Okej jag känner inte att jag är vettig idag men
bollen__ röstar på karamelldrottningen
för att jag inte hajar något av vad hon hajar eller inte hajar men hon känns typ så virrig i sina teorier att det kan vara ludet tänker jag. Skriva för skrivandet skull typ

Äh, jag tänker köra lite klassiskt får - ulv-tänk...
Om nu fåret följer första ulvens röst och jag bortser från rösterna på CB så borde Lobelia vara ulv och Paddington får och det kanske var därför Paddi var så sen att rösta trots att hon varit aktiv under kvällen?

LenaH röstar på Lobelia enligt ovan.

Synd att jag inte kom på detta tidigare för det hade varit en intressantare diskussion än den om aktiva/inaktiva spelare. :o

Jisses tiden rinner iväg som vanligt.
jag har fortfarande min röst på Lenis igår i bakhuvudet, men samtidigt så skriver Lobelia en hel del saker som får mig att undra vad hon egentligen vill coh säger - är det för att lite diskret sprida misstankar?

Paddington röstar på Lobelia

Äh, jag tänker köra lite klassiskt får - ulv-tänk...
Om nu fåret följer första ulvens röst och jag bortser från rösterna på CB så borde Lobelia vara ulv och Paddington får och det kanske var därför Paddi var så sen att rösta trots att hon varit aktiv under kvällen?

LenaH röstar på Lobelia enligt ovan.

Synd att jag inte kom på detta tidigare för det hade varit en intressantare diskussion än den om aktiva/inaktiva spelare. :o
Eh???

Lenis Kom med den skummaste rösten igår, tredjerösten i strömmen, den kändes sisådär och lite skummare än övriga även om nummer 4 och 5 - Mirtai och Quits är nästan i samma klass. Jag kan ge mig på att minst en av dem är onda men vem.

Varför funderar du mest på dom tre och inte LenaH och bollen__ ? Iofs tycker jag att bollens röst är en förstaröst och rätt ok på så sätt, men varför diskvalificerar du LH?

Jag funderar egentligen inte heller så myket på LH just nu hon har blottat sig lite för mycket för att vara ulvig.

Fansjävulen vad svårt det är.

Helvetes, jag måste rsta nu.

cirkus röstar på Hedinn - för att hon plockar ara upp GA och inte s mkt annat. defensivt

Jag tänkte rösta på LenaH det ser ut måste jag försöka rädda mig själv

Lobelia röstar på Lenis
pga rösten i dle

Varför funderar du mest på dom tre och inte LenaH och bollen__ ? Iofs tycker jag att bollens röst är en förstaröst och rätt ok på så sätt, men varför diskvalificerar du LH?

Jag funderar egentligen inte heller så myket på LH just nu hon har blottat sig lite för mycket för att vara ulvig.

Fansjävulen vad svårt det är.

Helvetes, jag måste rsta nu.

cirkus röstar på Hedinn - för att hon plockar ara upp GA och inte s mkt annat. defensivt

FetA

Okej jag känner inte att jag är vettig idag men
bollen__ röstar på karamelldrottningen
för att jag inte hajar något av vad hon hajar eller inte hajar men hon känns typ så virrig i sina teorier att det kan vara ludet tänker jag. Skriva för skrivandet skull typ
Detta var misstänkt :cautious:. Undrar varför bollen vill få mig att verka mer virrig än jag redan är

Till att börja med vill jag skriva att denna teori är långt ifrån nån höjdare men kan just nu för tillfället inte bestämma mig alls så går tyvärr till min första teori om CB röstandet i går och då fallet mina ögon på Qitis

Karamelldrottningen röstar på Qitis

ok? för att jag la en sista röst i sista minuten?

nåväl
Jag kan returnera min tvekan om dig
du har teoriat mycket hit och dit - men ville inte lägga min röst där
återvändare tex

men tror att du kan ha onda avsikter
qitis röstar på karamelldrottningen

DL2
14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed
21.54 Karamelldrottningen röstar på Qitis
21.56 Lenis röstar på Lobelia
21.58 bollen__ röstar på karamelldrottningen
21.58 LenaH röstar på Lobelia
21.59 Paddington röstar på Lobelia
22.00 cirkus röstar på Hedinn

22.01 Lobelia röstar på Lenis (för sen)
22.01 qitis röstar på karamelldrottningen (för sen)

ok? för att jag la en sista röst i sista minuten?

nåväl
Jag kan returnera min tvekan om dig
du har teoriat mycket hit och dit - men ville inte lägga min röst där
återvändare tex

men tror att du kan ha onda avsikter
qitis röstar på karamelldrottningen
För sent! :S

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 158
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30