Varulvsleken

Jag tycker spontant att det är flera som teoriar bra och kommer med tankar idag
Iaf jämfört med gårdagen:):up:
Problemet är att några som gör det gör det fast de är onda
Gäller bara att klura ut vilka de är :idea:

Skamsen över att jag inte tillhör dem som teoriar bra dock:o
Livet IRL tar mycket plats och tid och ffa energi just nu- så är det bara

Jag tycker spontant att det är få som teoriar. :crazy:

qitis känns väldigt laidback även om hon inte spelar som förr (thank God!) men hon kommer väl igång. Välkommen till de dödligas skara! :up:
nåja
dödlig har jag alltid varit - dock med mycket- eh- läs mycket- mindre tid numera :o att leka
kan tänkas komma igång förstås - lekarna har en förmåga att ta mitt fokus när jag blir
into it :o

Har kikat lite på glömmerallts teorier om Lenis.

Har läst igenom nu och hittar inget särkskilt som sticker ut, det är liksom en hög av mer eller mindre dåliga förstadags teorier. Vet inte vad jag hade röstat men troligast någon av de som följde strömmen för jag är som vanligt skeptiskt till strömmröstande, så jag brukar använda det som teori när det inte är något särskilt jag finnner misstänkt. Har inte koll på röst listan för ögonblicket men den som la röst nummer 3 på CB hade nog legat risigt till om jag röstat sent.

Hade jag röstat tidigt hade jag nog valt någon som mest skrivit OT och snott ihop någon teori om att den ville verka mer engagerad i att leta ulvar än den aktiskt var eller något i den stilen.

Alltså för att sammanfatta så hade jag inte fått ihop någon välgrundad teori som jag verkligen trott på utan landat i något ganksa lånsökt.

Hon skriver att en möjlig röst i DL 1 hade varit på den som la tredje rösten på CB, vilket var Lenis. Men lägger till att ingen av de möjliga teorierna var välgrundade utan snarare långsökta.

Efter att ha läst och vändigt och vridigt på det som skrivit så fastnar jag mest på det här inlägget, mest för att inte riktigt begriper resonemangen. Det gör mig förvirrad.

OM @Hedinn och @LenaH är ulvar och Lenis Får så skulle det första stycket kunna vara ett försök att hinta,(hon följde dessutom lenas röst så det skulle absolut kunna vara fallet men jag förstår annar inte alls vad gillande av ett LL inläägg skulle ha med roller att göra.

Andra stycket får jag inte alls ihop med att hon strax därefterröstade på CB( det käns motsägelsefullt på något vis jag inte kan förklara)

Så glömmerallt röstar på Lenis
för att jag tror hon kan vara får enligt teorin ovan plus att hon la tredje rösten i "stömen" vilket jag generellt finner ulvigt och att jag allmänt inte begriper hennes resonemang

Sen kommer dagens röstinlägg. Då är det helt plötsligt troligt att Lenis är ulv pga tredjerösten? Så mycket mer hade ju inte hunnit hända däremellan. Sen förstår jag ju inte alls fårteorin, de två fungerar ju inte ihop, kan jag känna, för vore Lenis troligt får baserat på fårteorin borde hon ju snarare granskat mig och LenaH som troliga ulvar, annars är ju hela teorin rätt meningslös?

Summa summarum hänger jag inte med i resonemanget och upplever det lite motsägelsefullt.

Hedinn röstar på glömmerallt

Lite snabba tankar från mig

Mistimed röstar tidigt på Mirtai. Dock det som Mistimed gjort är att hon skrivit om bland annat mig, Hedinn, Lobelia, Q och Lenis oxå. Där hon tar upp att hon även stör sig på Lobelias inlägg men slutar m att hon röstar på Mirtai för hon reagerar på två av Mirtais inlägg (dvs inte bara att Mirtai inte varit så aktiv)

Lobelia hajar jag inte riktigt i denna lek *sorry vännen* - men du behöver få mer med smileys eller förtydliga att du skojar redan i inlägget för just nu känns det mest konstigt. Sedan är det lite mer "normalt" i tankarna kring inaktiva spelare där vi verkar ha samsyn i att man bör reflektera över rösterna och ev roll och inte bara rösta ut en inaktiv spelare (det gör det lättare för onda sidan)

Cirkus å jag verkar väldigt samstämmiga vilket oroar LenaH, men anledningen till att jag och Cirkus verkar överens är ju att vi delar synen på inaktiva spelare och bristen på reflektion kring detta från många andra. I övrigt har jag ingen aning om var jag har Cirkus. I övrigt tycker LenaH att Cirkus bitit sig fast i gårdagens röstmotivering

Mirtai reagerar på Mistimed att denne lägger en enkel röst på Mirtai då denne inte varit inne och skrivit sedan igår. Men samtidigt var det väl det som fick Mirtai att rösta på CB Dl1?

Qitis är lite mindre Q än vanligt, samtidigt är hon sin vana trogen att ha koll på röstningen och rösta direkt på DL - säger inget om Qs ev roll dock.

GlömmerAllt lägger en tidig röst på Lenis för hon tror denne är fåret pga vilka som likeade LLs fråga om NattDL -tid, samtidigt reserverar hon sig och skriver att Lenis även skulle kunna vara ulv. Har inte hittat riktigt vad hon baserar det på och hon har inte varit inne och förtydligat.

Det är inte mycket som hänt hittills.

Glömmerallt - Glömde att rösta och kommer med en motivering som de flesta inklusive mig inte begriper sig på. Jag tror inte på vinkningar, i vart fall inte de som har att göra med att man gillar ett inlägg om DL tider. Jag hänger dock med på 3:e rösten i strömröstningen. Den reagerade jag själv på igår.

LenaH - Verkar mer vara på jakt efter inaktiva än ondingar och vekar inte bry sig så mycket om att DL1 riskerar att visa ingenting. Nåja, det visar inte mycket vanligen men ibland så ger det information senare i lekn.

Lenis Kom med den skummaste rösten igår, tredjerösten i strömmen, den kändes sisådär och lite skummare än övriga även om nummer 4 och 5 - Mirtai och Quits är nästan i samma klass. Jag kan ge mig på att minst en av dem är onda men vem.

Hittar inte så mycket skumt mer även om jag reagerat lite på karamelldrottningens resonemang så är det inget jag kan sätta fingret på. Och snart måste jag bestämma mig.

Sedan med facit i handen får man inte glömma att ulvarna i denne lek visste ju om CB var en av dem eller inte, och så gör ju även fåret i denna lek. Så onda sidan hade ju allt att vinna på att få ut CB.

Fåret vet ju om onda men onda vet inte om fåret. Så onda har ju absolut en risk i att rösta på vem som om inte nån hintat orimligt tydligt (hittills har jag aldrig lyckats förstå vem som hintat vad oavsett vilken sida jag varit på när det funnits ond utanför lyan men så är jag kanske inte den som analyserar tillräckligt..).

Att analysera vilken roll en person har veti17 för om CB hade blivit kickad och inte lynchad hade hon ju kunnat ersättas av en som dött eller kanske nån som vill hoppa in. Jag lägger iaf inte spontant bybosrollen på den jag tror kan bli kickad.. Känns lite för genomskinligt i längden. Mede denna gången stämde det ju förvisso.

Visst är det så men vi kunde lika gärna ha lynchat ängeln tex istället (det har vi väl alla gjort DL1 :o) så det resonemanget går ju att vända hur många varv som helst. :)

Hmpf, I would know.. (alltid käkad/lynchad dag ett som ängel) /jag e inte bitter-Lenis

Håller med.

Jag förstår första rösten och i viss mån andra men de som bara hoppar på strömmen efteråt @Lenis , @Mirtai och @qitis och efter flera börjat diskutera det vettiga i att göra så känns skumma. Varför inte stanna upp och tänka? När många röstar på samma på det viset är det min erfarenhet att det bara gynnar de onda. Man har än mindre nytta av första lynchen. Min röst hamnade på Lenis, de kunde varit på någon annan men den positionen på rösten känns en aning skummare.

Ville ni att det ska bli svårare att tolka röstningen eller hur gick tankarna? Var ni bara ute efter ett lätt praktiskt offer eller ville ni dessutom gömma er i mängden och inte riskera att er första röst avslöjar er senare i leken? Nu är dessa nästan obrukbara för analys i efterhand.

Två flugor på smällen för de onda.

DL1 har jag sett folk få röster pga namn, avatar, den ibland obligatoriska frågan (färg på mylittlepony någon?) etc. Jag kan faktiskt inte se att det skulle vara så himla givande innan som nån nämnde det gått ett antal dagar. Men knappt ens då eftersom DL1 är ett oskrivet blad.
Har du lust att förtydliga det fetade? Varför är 3 mer misstänksam än 2 eller 4? Eller 5?

Jag känner att den som sticker ut mest idag är Mistimed, med sin väldigt enkla teori om mig. Som jag tolkade hennes inlägg så var hon inte nödvändigtvis tvungen att rösta tidigt, utan skrev att hon skulle göra det för att få det gjort, typ.

Så därför hamnar min röst där, för jag reagerar på att någon röstar med motiveringen att denne inte letar efter ulvar, när personen i fråga verkligen inte gör det själv.

Mirtai röstar på Mistimed

DL2
14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed

Lenis Kom med den skummaste rösten igår, tredjerösten i strömmen, den kändes sisådär och lite skummare än övriga även om nummer 4 och 5 - Mirtai och Quits är nästan i samma klass. Jag kan ge mig på att minst en av dem är onda men vem.
varför kan inte röst 1 eller 2 eller flera röster vara onda?

Håller med om att de senare rösterna är skummast, men jag vill inte låsa mig vid att inte övriga röster kan vara onda heller. Även om "spiken" i kistan röster står alltid ut

det drar ju ihop sig till DL ser jag (oh ja har koll på bukeklockanO_o)

har läst lite och grunnar på vad man ska gå på?
:idea:

tycker att
Karamellen har lite yviga svängar - som kan bero på ringrost- eller så är det vårvindar friska - dvs nya ögon som bara funderar högt från det som skrivs/ uttrycks
oavsett- en återvändare- och därför inte i mitt fokus idag

LenaH kan vara hal och så-men inte så jag uppfattar henne just för stunden

lite i tidsnöd och vill iaf teoria om några som man ska -
vill formulera en röst också

I´ll be back! :D

Jag tycker att det är jättesvårt. Jag tycker inte att det är någon som sticker ut sådär jättemycket, men störde mig lite på glömmerallts att lenis är får eller ulv. Hon kan ju inte vara båda. Men såg att GA redan fått en röst och känner inte att jag stör mig tillräckligt för att lägga en andra röst. Ska snabba mig att läsa lite igen..

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar