Varulvsleken

Va?

Nej jag har aldrig tyckt att det är orimligt att CB kunde vara ulv för att hon inte varit inne sen i november. Det jag reagerade på var att LenaH först noterade att CB inte varit inne sedan i november och sen skrev i sin motivering att hon (CB alltså) kanske höll sig undan pga ulvighet - det fick jag inte ihop

Men var inte det bara för att understryka att man ska rösta på någon som man tror är ond och inte bara inaktiv. Jag tror inte ens LenaH egentligen trodde CB var ulv eller nått speciellt överhuvudtaget .

Men var inte det bara för att understryka att man ska rösta på någon som man tror är ond och inte bara inaktiv. Jag tror inte ens LenaH egentligen trodde CB var ulv eller nått speciellt överhuvudtaget .

Det är möjligt, jag reagerade på det i allafall. Hon hade med att hon röstade på CB för att namnet är krångligt också - det reagerade jag inte på eftersom det liksom inte hade en annan motivering som var en direkt motsägelse.

Ok, eftersom @qitis inte gör sitt jobb ;) så spinner jag vidare på vad som hänt i natt.
Spionlärlingen bör ha koll på antingen ängeln, röstfifflaren eller vem som är siad.
Om någon är siad ond så har iaf inte jag uppfattat vem och av vem. Är någon siad god så ligger man väl hyfsat lågt med den infon om det inte brinner tänker jag.
Så - jag vet inte mer än igår! :p

Det är möjligt, jag reagerade på det i allafall. Hon hade med att hon röstade på CB för att namnet är krångligt också - det reagerade jag inte på eftersom det liksom inte hade en annan motivering som var en direkt motsägelse.
Äh, jag drog till med allt jag hade för att det skulle se ut som en rejäl motivering.
Läser du igen så tror jag du anar tonen jag hade när jag skrev att hon säkert var ulv också. ;)

• Gilla
Reactions: fio
Som @Hedinn skrev så är det lite dubbelt. Att rösta avvikande när drevet går och det i stort sett är avvikande skulle kunna betyda en ulv som inte vill bli anklagad för att rösta ut en god.

Men det jag tänkte var egentligen tvärtom, att det var ganska lätt som ulv att komma in och lägga en sen röst som inte spelade någon roll. Just för att inte sticka ut
typ damn if you do
damn if you don´t?
:idea:

Har inte haft tid idag heller innan att leka
Jobb och :love: går liksom före :D

men lite samlade tankar så här långt vad som hänt sedan jag röstade igår

Det är några som engagerar sig mera att skriva och fundera och försöker föra leken framåt- både igår och idag - det noterar jag - sedan kan man aldrig veta vilken sida de gör det för åas.....

Sedan funderar jag kring varför hemlig käkades? (men det kanske är bara jag det :idea:)

Jag funderar kring om lyan helt enkelt riktat in sig på att inte käka fåret- eller för all del ängeln- för den bör ju ha skyddat sig själv inatt iom hur lekens roller är fördelade
Och i förlängning av den tanken så funderar jag på varför de trodde att hemlig inte var varken eller?

Det var såpass länge sedan det var en lek att det som "brukar" tas hänsyn till - dvs den käkades/lynchades tidigt i förra leken så den bör inte bli det i denna leken- inte är relevant
däremot tycker jag faktiskt att tanken att någon som inte ens hittat leken eller troligen inte alls kommer göra det -faller under lite samma kriterium - varför inte rösta bort någon som inte kan leka när alla andra vill leka?
Faktiskt så jag tänkte själv igår - häng mig för det om det känns uppåt väggarna - det är OK

Jag tänkte också tanken att CB kan ha en viktig(god) roll- men tänkte också så här - om hon nu skulle ha det- hur skulle det kunna ge något till den goda sidan? Om hon inte deltar?
Återigen- kan varit knasigt tänkt- men så tänkte jag ändå

Lite annat att notera vad som sker i leken med tanke på info och rollers specialfunktioner- bara för att ha det noterat:

*1:a siaren lever - så bör ha siat någon som ond/eller god inatt- förutsatt att den inte siade hemlig då.... hemlig var siare 2- så skulle ha siat först inatt enligt rollistan

*Spionlärlingen har fått en rad- inte vem ulvarna käkade så den bör ha fått antingen vem ängeln skyddade, vem siare 1 siat eller vem röstfifflaren röstade extra på ( har jag glömt någon rad den kan ha fått?
)
Ok, eftersom @qitis inte gör sitt jobb ;) så spinner jag vidare på vad som hänt i natt.
Spionlärlingen bör ha koll på antingen ängeln, röstfifflaren eller vem som är siad.
Om någon är siad ond så har iaf inte jag uppfattat vem och av vem. Är någon siad god så ligger man väl hyfsat lågt med den infon om det inte brinner tänker jag.
Så - jag vet inte mer än igår! :p

hörröduru :mad::angel::D
se mitt fetade i mitt citat från mig själv ;)

Cirkus menar att det är orimligt att cb är ulv, pga att denna inte varit inne sen november :confused: som svar mot LenaH som i sin tur kontrar om hönsfjädrar av kalkoner.(dvs att Cirkus skulle uppförstora motiveringen) -jag håller inte med här tycker det var en rimlig observation från Cirkus sida.

Det där hajar inte jag?

Inte jag heller
karamellen: vad är det du inte hajar? Jag menar du skriver ju att du tycker att det var en rimlig observation från cirkus sida. LenaH hajar inte det du skrev (?) och du hajar inte heller? Eller va?

Jag tycker inte jag får något grepp om något alls här, som typ alla andra men jag måste typ rösta nu..

Det enda konstiga jag kan hitta i hela leken hittills är @Mistimed s konstiga motivering till rösten på Mirtai dvs att Mirtai inte letar onda. Mirtai hade inte varit inne efter DL1 ens hade avgjorts så den rösten kändes väldigt enkel , kanske var det så att hon ville starta ett drev mot en god iom en sådan tidig röst? Jag vet att teorin är tunn men jag har inget annat,

fio röstar på Mistimed

Jag tycker spontant att det är flera som teoriar bra och kommer med tankar idag
Iaf jämfört med gårdagen:):up:
Problemet är att några som gör det gör det fast de är onda
Gäller bara att klura ut vilka de är :idea:

Skamsen över att jag inte tillhör dem som teoriar bra dock:o
Livet IRL tar mycket plats och tid och ffa energi just nu- så är det bara

Nu tänker jag göra en @Habina

cirkus har bitit sig fast i en töntig röstmotivering och kändes märkligt hopteamad med Paddington igår kväll och det kändes ju rätt ludet men åas vet jag hur det kan kännas i början när man hittar nån som lite grann tänker som en själv så jag lägger det åt sidan.

karamelldrottningen verkar snurra till det lite för sig i sina teorier men om det gör henne ond vet jag inte. Känns skum men inte direkt ond-skum. :p

Lenis
kallade mig för kära Lena så hon ligger automatiskt på plus. :o

qitis känns väldigt laidback även om hon inte spelar som förr (thank God!) men hon kommer väl igång. Välkommen till de dödligas skara! :up:

glömmerallt glömdeallt att rösta igår och jag hajar inte helt resonemanget idag, är Lenis ulv eller får?

Men gud vad många vi är!!

Hedinn är nykter änsålänge

fio missade också att rösta och har väl inte framträtt sådär jättemycket än men jag tror åas aldrig att fio är skum. :o

Måste vila.
Mistimed
Paddington
Lobelia
Mirtai
bollen

DL2
14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar