Har inte haft tid idag heller innan att leka
Jobb och
går liksom före
men lite samlade tankar så här långt vad som hänt sedan jag röstade igår
Det är några som engagerar sig mera att skriva och fundera och försöker föra leken framåt- både igår och idag - det noterar jag - sedan kan man aldrig veta vilken sida de gör det för åas.....
Sedan funderar jag kring varför hemlig käkades? (men det kanske är bara jag det
)
Jag funderar kring om lyan helt enkelt riktat in sig på att inte käka fåret- eller för all del ängeln- för den bör ju ha skyddat sig själv inatt iom hur lekens roller är fördelade
Och i förlängning av den tanken så funderar jag på varför de trodde att hemlig inte var varken eller?
Det var såpass länge sedan det var en lek att det som "brukar" tas hänsyn till - dvs den käkades/lynchades tidigt i förra leken så den bör inte bli det i denna leken- inte är relevant
däremot tycker jag faktiskt att tanken att någon som inte ens hittat leken eller troligen inte alls kommer göra det -faller under lite samma kriterium - varför inte rösta bort någon som inte kan leka när alla andra vill leka?
Faktiskt så jag tänkte själv igår - häng mig för det om det känns uppåt väggarna - det är OK
Jag tänkte också tanken att CB kan ha en viktig(god) roll- men tänkte också så här - om hon nu skulle ha det- hur skulle det kunna ge något till den goda sidan? Om hon inte deltar?
Återigen- kan varit knasigt tänkt- men så tänkte jag ändå
Lite annat att notera vad som sker i leken med tanke på info och rollers specialfunktioner- bara för att ha det noterat:
*1:a siaren lever - så bör ha siat någon som ond/eller god inatt- förutsatt att den inte siade hemlig då.... hemlig var siare 2- så skulle ha siat först inatt enligt rollistan
*Spionlärlingen har fått en rad- inte vem ulvarna käkade så den bör ha fått antingen vem ängeln skyddade, vem siare 1 siat eller vem röstfifflaren röstade extra på ( har jag glömt någon rad den kan ha fått?)