Varulvsleken

Idag är jag extra mycket Paddington, kan någon låna ut en hjärna till mig...

Nyckeln krånglade när jag kom hem och jag fick knappt upp ytterdörren
Går ner till tvättstugan med tvätten och när jag kommer upp igen så kommer jag inte in. Nyckeln funkar inte.
Går ner till kompisen och hämtar extranyckeln, låset krånglar fortfarande å jag får kämpa för att få upp dörren
Ringer vicevärden som kommer och hämtar alla nycklarna och ska ta med till låssmeden i morgon.
Låser underlåset och går ner till tvättstugan och kommer inte in - för nu har jag inga nycklar kvar...
Får gå till kompisen igen men nuh låna hennes nyckeln för att komma in i tvättstugan..
:banghead::banghead::banghead::banghead:

Fast den risken finns ju nästan alltid i dl1? Det är ju väldigt sällan goda vet vilka de andra goda är, eller vilka roller de har.
Eller hur? cirkus röstade väl på LenaH om jag inte missminner mig. Hon kan ju också ha haft en viktig god roll? (eller haft, hon kan ha!) Det blir ju samma sak oavsett man röstar på och särskilt i dl1 när det sällan finns mkt att gå på? Kan du utveckla lite @cirkus ?

Idag är jag extra mycket Paddington, kan någon låna ut en hjärna till mig...

Nyckeln krånglade när jag kom hem och jag fick knappt upp ytterdörren
Går ner till tvättstugan med tvätten och när jag kommer upp igen så kommer jag inte in. Nyckeln funkar inte.
Går ner till kompisen och hämtar extranyckeln, låset krånglar fortfarande å jag får kämpa för att få upp dörren
Ringer vicevärden som kommer och hämtar alla nycklarna och ska ta med till låssmeden i morgon.
Låser underlåset och går ner till tvättstugan och kommer inte in - för nu har jag inga nycklar kvar...
Får gå till kompisen igen men nuh låna hennes nyckeln för att komma in i tvättstugan..
:banghead::banghead::banghead::banghead:
Är det det här man kallar grannsamverkan?

För mig skaver det också att väldigt få har reflekterat över risken att CB hade en viktig god roll - de flesta som röstat där verkar inte så bekymrade om den saken.
Jag kunde inte reflektera så mycket mer över CB:s okända roll än över din eller någon annans när leken inte tog fart förrän ungefär 5 i tolv.
Så är det ju alltid DL1, det finns inte så mycket att gå på.

-klipper lite-
Sedan med facit i handen får man inte glömma att ulvarna i denne lek visste ju om CB var en av dem eller inte, och så gör ju även fåret i denna lek. Så onda sidan hade ju allt att vinna på att få ut CB.
Det var ju en viktigt synpunkt tycker jag! Visst att CB säkert var "lätt" att rösta på av många i DL1, men både får och ulvar visste ju att hen var god och borde ju inte direkt varit ledsen att CB fick röster.

Vad ska jag utveckla?
Alltså att du påpekar flera ggr att CB kunde haft en viktig roll - som något viktigt, men det kunde väl LenaH lika gärna också ha/haft? Har inte sett att du påpekat det ang din egen röst, om jag nu inte missat nått :)
Alltså varför är det ett argument som gör rösterna på CB skumma helt enkelt

Det var ju en viktigt synpunkt tycker jag! Visst att CB säkert var "lätt" att rösta på av många i DL1, men både får och ulvar visste ju att hen var god och borde ju inte direkt varit ledsen att CB fick röster.
Ulvarna kan väl inte varit säkra på att hon inte var fåret? Fåret känner till ulvarna men inte tvärtom.

Alltså att du påpekar flera ggr att CB kunde haft en viktig roll - som något viktigt, men det kunde väl LenaH lika gärna också ha/haft? Har inte sett att du påpekat det ang din egen röst, om jag nu inte missat nått :)
Fast det handlade väl främst om att rösta på någon enbart pga inaktivitet? Att det liksom inte behöver vara positivt att få ut den istället för någon annan med tanke på eventuell roll. Röstar man på en aktiv har man ju i alla fall något att bygga teori kring och personen i fråga har möjlighet att försvara sig.

Så tolkade i alla fall jag det hela.

@glömmerallt - jag förstår din teori om Lenis som ev får (även om jag inte håller med om den, se mitt inlägg från igår #73 ) men vad får dig att tro att hon även skulle kunna vara ulv? Är det samma inlägg? Har läst igenom dina inlägg men kan inte se det.

Flera gånger? Jag tror jag nämnde det en gång och att jag noterade att flera (alla?) av de som röstade på CB inte reflekterat över saken i fråga. Det känns lite mer relevant att reflektera över det för en som får en ström av röster än en som får en enstaka röst.

Håller med.

Jag förstår första rösten och i viss mån andra men de som bara hoppar på strömmen efteråt @Lenis , @Mirtai och @qitis och efter flera börjat diskutera det vettiga i att göra så känns skumma. Varför inte stanna upp och tänka? När många röstar på samma på det viset är det min erfarenhet att det bara gynnar de onda. Man har än mindre nytta av första lynchen. Min röst hamnade på Lenis, de kunde varit på någon annan men den positionen på rösten känns en aning skummare.

Ville ni att det ska bli svårare att tolka röstningen eller hur gick tankarna? Var ni bara ute efter ett lätt praktiskt offer eller ville ni dessutom gömma er i mängden och inte riskera att er första röst avslöjar er senare i leken? Nu är dessa nästan obrukbara för analys i efterhand.

Två flugor på smällen för de onda.

Visst är det så men vi kunde lika gärna ha lynchat ängeln tex istället (det har vi väl alla gjort DL1 :o) så det resonemanget går ju att vända hur många varv som helst. :)
Så är det helt klart å även om en person är inne å kan försvara sig så är det kanske inte alltid så att man lyckas lyssna på vad denne skriver O_o :o Men, den personen har iaf haft en möjlighet att föra fram sina tankar och försökt försvara sig.

Sedan tycker jag rent allmänt att det vore bra om vi kunde skippa DL1 helt å hållet å direkt gå på DL2 - då borde det finnas lite mer att gå på.... :idea:
:D

Håller med.

Jag förstår första rösten och i viss mån andra men de som bara hoppar på strömmen efteråt @Lenis , @Mirtai och @qitis och efter flera börjat diskutera det vettiga i att göra så känns skumma. Varför inte stanna upp och tänka? När många röstar på samma på det viset är det min erfarenhet att det bara gynnar de onda. Man har än mindre nytta av första lynchen. Min röst hamnade på Lenis, de kunde varit på någon annan men den positionen på rösten känns en aning skummare.

Ville ni att det ska bli svårare att tolka röstningen eller hur gick tankarna? Var ni bara ute efter ett lätt praktiskt offer eller ville ni dessutom gömma er i mängden och inte riskera att er första röst avslöjar er senare i leken? Nu är dessa nästan obrukbara för analys i efterhand.

Två flugor på smällen för de onda.
Fast nja tycker jag.
Så jäkla illa att förlora en bybo DL1 tycker inte jag att det är - inte direkt bingo för de onda ändå. Käket däremot fick de ju verkligen utdelning på.

Jag är ju ganska konsekvent i mitt röstande på inaktiva (och är jag ulv så käkar jag dem gärna) för jag tycker det tillför ÄNNU mindre när en spelare inte deltar.

Det spelar liksom ingen roll hur viktig roll någon har om den inte är med.

Fast det handlade väl främst om att rösta på någon enbart pga inaktivitet? Att det liksom inte behöver vara positivt att få ut den istället för någon annan med tanke på eventuell roll. Röstar man på en aktiv har man ju i alla fall något att bygga teori kring och personen i fråga har möjlighet att försvara sig.

Så tolkade i alla fall jag det hela.
Jamen det lät ju mer logiskt! Jag vet inte riktigt vad min hjärna försökte säga mig, men det var inte det här :D

fast nja @LenaH - Nu med facit vet vi att CB var bybo, det visst vi ju inte då.

För övrigt har jag oxå varit väldigt duktig på att rösta på inaktiva spelare oxå (för jag vill ha aktiva spelare som för leken framåt så att säga) men jag har börjat revidera min syn mer å mer (speciellt efter en viss lek jag själv var LL för), och jag försöker fundera lite mer på vilken sida det kan gynna och vad konsekvenserna kan bli. Sedan är det svårt att ersätta ngn typ DL4 som missat två DLs, men så här tidigt i leken så vill jag fundera ett extra varv och som LL vet jag att LLs försöker ha en plan att ersätta spelare som inte är på plats (även om det inte alltid går).

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar