Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är vi säkra på att det verkligen är två ulvar kvar? Psykopaten var ganska stark och de goda speciellrollerna var ganska svaga.

Är det bara en ulv kvar så kan jag tänka mig att den gärna vill få oss att tro att det är två ulvar kvar och vi genom slutledningsförmågan lynchar en god.

Är vi säkra på att det verkligen är två ulvar kvar? Psykopaten var ganska stark och de goda speciellrollerna var ganska svaga.

Är det bara en ulv kvar så kan jag tänka mig att den gärna vill få oss att tro att det är två ulvar kvar och vi genom slutledningsförmågan lynchar en god.
Jag tänkte just samma tanke, om det bara är en ulv kvar, självklart försöker denne få oss att tro att det ska vara två ulvar kvar för att få oss att rösta ut en god.
@Derring-Do varför väljer du att helt bortse från den delen där BSF håller @Artline som god när hon skriver de i samma inlägg som hon håller dig som god?

Jag tycker ju att om det hade varit någon bybo kvar så borde den ha protesterat angående antalet ulvar redan här om dagen när cirkus (var det väl?) räknade på att det bara var specialroller kvar.

Jag tror det är farligt att utgå ifrån att det är två ulvar kvar.

Snurrfian: Var tidig på att rösta ut gabby. Tog även upp att Gabby hade kunnat vara psykopat. Gjorde hon det för hon visste att Gabby hade den rollen? Samtidigt känns det som att som ulv hade hållt tyst om det.

Hemlig: Jag vet inte. Ibland får jag känslan av att hon väljer vem hon vill misstänka och sedan skriver teorier ut efter det. Till ex Cirkus teorin om att hon misstänkte Cirkus för hon röstade sist på Gabby trots Cirkus teoriat massor på Gabby innan. Men samtidigt kan Hemlig vara god som inte riktigt kan sätta ord på känslan.

DD: Det enda som egentligen tyder på att hon är god är det bsf skrev men vi vet inte om hon hade rätt. Hon verkar väldigt säker på att det är två ulvar kvar. Hon vill inte ta ställning vem hon ska rösta på utan säger att hon kan följa hemlig. Känns som hon vill göra det väldigt lätt för sig. Men visst kan bsf ha vetat något om henne.

Jag tycker ju att om det hade varit någon bybo kvar så borde den ha protesterat angående antalet ulvar redan här om dagen när cirkus (var det väl?) räknade på att det bara var specialroller kvar.
Eller så trodde kanske bybon att Cirkus var ulv som försökte fiska efter info... :cautious:

Jag vet att hon hade rätt. ;) Däremot tycker jag det är väldigt otydligt vilken roll du vill göra anspråk på?

Du får inte glömma att det finns en regel som säger att man inte får hinta. Så det är väldigt svårt att få fram vissa saker när man inte riktigt vet hur man ska få fram det på ett bra sätt.

Jag tänkte just samma tanke, om det bara är en ulv kvar, självklart försöker denne få oss att tro att det ska vara två ulvar kvar för att få oss att rösta ut en god.
@Derring-Do varför väljer du att helt bortse från den delen där BSF håller @Artline som god när hon skriver de i samma inlägg som hon håller dig som god?
OM det nu mot förmodan bara skulle vara en ulv kvar så är det ändå viktigt att goda röstar på samma, och hemlig är den jag tycker är troligast har den goda specialroll som jag letar efter, så därför väljer jag att rösta på samma som henne.

Bsf höll Artline som god pga rösten på q, och det är ju inte precis första gången någon alibiröstat, men jag kan visst tänka mig att rösta på dig istället för Artline ifall det gör dig gladare?

Du får inte glömma att det finns en regel som säger att man inte får hinta. Så det är väldigt svårt att få fram vissa saker när man inte riktigt vet hur man ska få fram det på ett bra sätt.
Visst, men jag minns hur fint du lyckades lura i mig att du var siare sist vi lekte, så helt omöjligt kanske det inte är ;)

OM det nu mot förmodan bara skulle vara en ulv kvar så är det ändå viktigt att goda röstar på samma, och hemlig är den jag tycker är troligast har den goda specialroll som jag letar efter, så därför väljer jag att rösta på samma som henne.

Bsf höll Artline som god pga rösten på q, och det är ju inte precis första gången någon alibiröstat, men jag kan visst tänka mig att rösta på dig istället för Artline ifall det gör dig gladare?
Det skulle göra mig gladare :p Men samtidigt nojar jag över att det är du som är ulven :arghh:

Sedan får du inte glömma att även om man vet saker så måste man motivera och ha teorier för det..

Det gör mig verkligen inte gladare, och det gör mig lite fundersam när du verkar så tvärsäker på att du har rätt. Om du är så säker på att Hemlig är god så lämnar det dig och Artline för mig som ulv/ulvar, båda någon som BSF har skrivit att hon håller som goda. :crazy: Just nu ber du mig alltså att lita på dig som jag inte vet var jag har istället för att lita på någon som jag faktiskt vet är god.

Det skulle göra mig gladare :p Men samtidigt nojar jag över att det är du som är ulven :arghh:

Sedan får du inte glömma att även om man vet saker så måste man motivera och ha teorier för det..
Jag nojar över allt utom att jag skulle vara ulv, ;) men för att jag ska ändra röst kräver det att hemlig också ändrar till Snurrfian för jag vill hålla dem samlade.

Det gör mig verkligen inte gladare, och det gör mig lite fundersam när du verkar så tvärsäker på att du har rätt. Om du är så säker på att Hemlig är god så lämnar det dig och Artline för mig som ulv/ulvar, båda någon som BSF har skrivit att hon håller som goda. :crazy: Just nu ber du mig alltså att lita på dig som jag inte vet var jag har istället för att lita på någon som jag faktiskt vet är god.
Jag är på intet vis tvärsäker, men det finns en god specialroll kvar som jag har svårt att placera på någon annan än hemlig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?