Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, jag har grubblat ett tag nu.
Kan det vara så att lyan satsar på att psykopaten är den första ulven som åker?
om de är 4st så ger det ju dem en vinstchans inatt ifall vi röstar ut psykopaten ikväll

Om det är så - Mirtai la en tidig röst på Habina igår. Och cirkus lägger en tidig röst där idag.
Igår kan Habina ha räddats.

Risken är ju att det inte räcker att få ut en ulv ikväll, utan att vi faktiskt måste få ut en vanlig ulv och inte psykopaten. Det är det värsta scenariot. Och det tänker jag nog utgå ifrån för att vara på den säkra sidan.
Menar du att lyan då ska ha pratat ihop sig om att rösta ut q? Förutom Sednas röst som kom tidigt så kom resterande röster inom loppet av två minuter. Det känns som att det är lite för tydligt men visst konstigare saker har hänt. Nu menar jag inte det här som ett försvar av Habina, jag är bara tveksam till att lyan skulle outa sig på det sättet.

DL 3
17:37 cirkus röstar på FiaM
18:10 Mirtai röstar på Habina
18:51 Sedna röstar på quarter4ever
21:20 quarter4ever röstar på Habina
21:27 Habina röstar på quarter4ever
21:27 Fiam röstar på Snurrfian
21:28 OutOfService röstar på quarter4ever
21:28 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
21:30 Snurrfian röstar på FiaM

Jag förstår inte riktigt vad någon av er menar? :confused: Menar BSF att Habina är psykopaten?
Och hur menar FiaM att lyan har pratat ihop sig om att rösta ut Q? Menar du att BSF sitter i lyan? Eller är det Habina och OoS som du menar?

ouch nu visar lyan sig!! min spontana reaktion!!

Menar du att lyan då ska ha pratat ihop sig om att rösta ut q? Förutom Sednas röst som kom tidigt så kom resterande röster inom loppet av två minuter. Det känns som att det är lite för tydligt men visst konstigare saker har hänt. Nu menar jag inte det här som ett försvar av Habina, jag är bara tveksam till att lyan skulle outa sig på det sättet.

DL 3

Jag spann vidare på Q's kommentar.

OutOfService's röst ger Q en majoritet av rösterna, med två röster kvar. Jag tänker att lyan kanske inte gick all in för att rädda Habina, men inte haft något emot om det var hon som åkte, ifall en ond var tvungen att åka.

Vi måste ha ut alla ulvar inklusive psykot för att vinna, varför ska den sparas tnker du @Blacksmithfarm ? (är på bussen nu och kikade in)
För att om det står 4-4 nu och vi lynchar psykopaten så kommer det stå 3-3 och i värsta fall drar den med sig ängeln och då är det kört.
Bättre då att det står 4-3 till goda och ängeln får en chans till att hjälpa oss vinna.

För att om det står 4-4 nu och vi lynchar psykopaten så kommer det stå 3-3 och i värsta fall drar den med sig ängeln och då är det kört.
Bättre då att det står 4-3 till goda och ängeln får en chans till att hjälpa oss vinna.
står det 3-5 så är det ju ingen panik ifall psykopaten åker, men jag vågar inte lita på det.

Jag förstår inte riktigt vad någon av er menar? :confused: Menar BSF att Habina är psykopaten?
Och hur menar FiaM att lyan har pratat ihop sig om att rösta ut Q? Menar du att BSF sitter i lyan? Eller är det Habina och OoS som du menar?
Ja, jag är rädd att Habina kan vara psykopaten. Och att vi om vi lynchar psykopaten riskerar att förlora ängeln, och om vi inte gör det så måste ängeln ändå pricka rätt inatt igen för att vi ska klara detta.

Ja, jag är rädd att Habina kan vara psykopaten. Och att vi om vi lynchar psykopaten riskerar att förlora ängeln, och om vi inte gör det så måste ängeln ändå pricka rätt inatt igen för att vi ska klara detta.
Ok jag fattar men vem är en annan trolig vanlig ulv då? OOS? Jag kan ändra om det behövs. Men då vill jag vara typ säker. Brasklapp - om jag har möjlighet allts (t-bana nu)

Ok jag fattar men vem är en annan trolig vanlig ulv då? OOS? Jag kan ändra om det behövs. Men då vill jag vara typ säker. Brasklapp - om jag har möjlighet allts (t-bana nu)
Tja, Oos eller kanske Mirtai (pga hennes röst på Habina igår, tänker jag) ?

Jag är inte heller säker, men jag kände att Habinas kommentar om att vi gärna får lyncha henne skaver. Är hon psykopat så är det klart hon tycker det. Är hon god så borde hon tänka på att det kan stå lika nu och att hennes död innebär vinst till onda...

Min fundering var om Blacksmithfarm trodde att lyan hade pratat ihop sig om det med tanke på hur tätt de tre sista rösterna på q kom. Habinas röst igår tycker inte jag säger mycket om hennes sida, hon och q hade en ganska intensiv discussion och de verkade misstänka varandra lika mycket. Hon kan mycket väl vara ond men om jag bara ser till de rösterna som kom på q är det nästan hennes jag reagerar minst på.

DL 3

Jag är inte heller säker, men jag kände att Habinas kommentar om att vi gärna får lyncha henne skaver. Är hon psykopat så är det klart hon tycker det. Är hon god så borde hon tänka på att det kan stå lika nu och att hennes död innebär vinst till onda...
Jag håller med dig om Habinas kommentar, den sticker faktiskt ut lite med tanke på situationen vi troligen befinner oss i (lika mellan onda och goda).

En liten fundering, om nu Habina är psykopaten varför offrade inte lyan henne igår? Det hade ju kunnat bli så att LL hade lottat ängeln som offer att följa med och då hade käken varit fritt fram.

En liten fundering, om nu Habina är psykopaten varför offrade inte lyan henne igår? Det hade ju kunnat bli så att LL hade lottat ängeln som offer att följa med och då hade käken varit fritt fram.
För att de hellre lyckas med att få ut en god utan att offra psykopaten?
Jag vet inte...

Jag håller med dig om Habinas kommentar, den sticker faktiskt ut lite med tanke på situationen vi troligen befinner oss i (lika mellan onda och goda).

Åter framför datorn. Har ju inte hänt så mycket mer, märks att Q försvunnit. ;) Tycker nästan lite synd om goda lyan... :D

Min kommentar handlar ju om att ifall det är 4 ulvar och 4 goda kvar (för vi är väl åtta nu?) och jag lynchas, då vinner ju ulvarna. Men jag kan ju inte hävda min godhet på annat sätt än att be er läsa allt jag skrivit. Jag tyckte att Q var synnerligen knepig igår som verkligen kastade sig över varje litet ord jag skrev och vägrade läsa vad jag svarade henne. Hade jag varit ulv hade jag kunnat förstå det beteendet om Q var siare, men nu var hon bybo och jag vet ju min roll.

Jag har funderat lite på leken idag och det slog mig att jag helt missat både snurrfian och cirkus. Det har inte funnits något någon av dem skrivit som jag reagerat nämnvärt på och det är lite skrämmande. :nailbiting: Bägge skulle kunna vara goda, men lika gärna onda. Blir helt förtvivlad över den här leken. :banghead:

N

jag har svårt att se Mirtai som ond med avseende på dagens teoriande även om hon röstade på Q igår. Jag tror nog att OOS är en trolig ulv inte minst med avseende på dagens kommentar som jag reagerade på, hon förklarar bort den snyggt men det säger ingenting för det hade hon gjort oavsett

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 762
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka