Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade hoppats hinna nysta lite mer, men att surfa från mobilen tar sin tid och så fastnar jag på quarter4ever. Jag står kvar vid Q4 som mest misstänkt. Jag tycker inte hon blir mindre skum som hon gått på idag. Det känns inte som hon letar ulvar utan snarare hugger hej vilt.

FiaM ser jag som tänkbar i lyan, i och med utfallet av gårdagens röstning.

Habina blev jag lite fundersam kring igår när hon röstade på Q4 fastän hon verkade misstänka FiaM mest. Hon och Q4 lär ju i alla fall inte sitta i lyan ihop. Deras diskussion idag har jag inte fördjupat mig närmare i pga mobilsurf.

Outofservice röst på Lilltess kan tala till hennes nackdel. Tyckte hon hade lite märkliga resonemang igår. Har inte spelat med Outofservice tidigare så väldigt svår att placera.

Snurrfian röst på Lilltess kan tala till hennes nackdel. Verkar misstänka Q4 och de tankarna kan jag ju förstå. Svår att placera.

Mirtai har kommit med vettiga tankar, men vet inte var jag har henne för det. Var den som kommenterade Lilltess kommentar. Tanken finns där att Mirtai ville få Lilltess misstänkt.

Blacksmithfarm la första rösten på Lilltess. Kanske är hon ulv som tog Mirtais kommentar för att spä på misstankar mot Lilltess. Har i övrigt resonemang jag kan följa, men väldigt svår att placera.

Cirkus jag har verkligen ingen koll på
Cirkus. Hon har gått mig helt förbi, vilket är oroande i sig.

Ja slutsats är att jag är osäker på alla, men allra mest osäker på quarter4ever.

Tack!
Kramen är välbehövlig. Vi pratade om deras sista vilja och hur de vill bli begravda och sånt. Det ÄR bra att ha pratat om det men jävligt tungt.

:heart:heart:heart

Jag har själv haft de samtalen inför pappas bortgång å vet hur jobbigt det är, samtidigt är det en otroligt lättnad när man står där den dagen att man vet och inte behöver fundera eller fatta några beslut för de flesta är redan fattade åt en.

Hade hoppats hinna nysta lite mer, men att surfa från mobilen tar sin tid och så fastnar jag på quarter4ever. Jag står kvar vid Q4 som mest misstänkt. Jag tycker inte hon blir mindre skum som hon gått på idag. Det känns inte som hon letar ulvar utan snarare hugger hej vilt.

FiaM ser jag som tänkbar i lyan, i och med utfallet av gårdagens röstning.

Habina blev jag lite fundersam kring igår när hon röstade på Q4 fastän hon verkade misstänka FiaM mest. Hon och Q4 lär ju i alla fall inte sitta i lyan ihop. Deras diskussion idag har jag inte fördjupat mig närmare i pga mobilsurf.

Outofservice röst på Lilltess kan tala till hennes nackdel. Tyckte hon hade lite märkliga resonemang igår. Har inte spelat med Outofservice tidigare så väldigt svår att placera.

Snurrfian röst på Lilltess kan tala till hennes nackdel. Verkar misstänka Q4 och de tankarna kan jag ju förstå. Svår att placera.

Mirtai har kommit med vettiga tankar, men vet inte var jag har henne för det. Var den som kommenterade Lilltess kommentar. Tanken finns där att Mirtai ville få Lilltess misstänkt.

Blacksmithfarm la första rösten på Lilltess. Kanske är hon ulv som tog Mirtais kommentar för att spä på misstankar mot Lilltess. Har i övrigt resonemang jag kan följa, men väldigt svår att placera.

Cirkus jag har verkligen ingen koll på
Cirkus. Hon har gått mig helt förbi, vilket är oroande i sig.

Ja slutsats är att jag är osäker på alla, men allra mest osäker på quarter4ever.
jag kontrar med vad som kan vara säkrast , jag saknar tankar från dig om vilka du håller åt godare/ ondare hållet .
Ja det är svårt
men
det du skriver får mig inte att vilja placera dig i den goda fållan direkt....
Fine du misstänker mig mest, alla andra är osäkra, men vilka vill du tro på är på den goda sidan resp den onda sidan ? Leken har ju kommit till ett läge att det är nästan 50/50 på att " ha rätt" så shoot!
Och helst ska du ju ha något att underbygga teorierna med också för jag ska tro på dig ?

Okej, jag ska på stort kalas ikväll (som kräver balklänning tom :nailbiting:) så kommer rösta redan nu.

Mirtai röstar på Habina

Har skrivit om henne tidigare men kort så är det 3 saker:

1. Hennes väldigt tydliga godförklaring av sig själv

2 Hennes sätt att först misstänka FiaM och sedan ändå rösta på Q. Hennes förklaring tycker jag inte håller tyvärr.

3. Att hon menade att Ferrari och OoS skulle varit möjliga röstfifflaren. Känns typiskt stressad ulv att blanda ihop två deltagare.

Bara för att jag undrar ifall du har info? Är inte det ganska vanligt att man (du till och med) funderar över det? Jag menar, om inte annat för att kunna bena ut om man har att göra med en god som vet ngt eller en ond som låtsas ha en god roll?
Och DU menar på att man ska "beredvilligt" ange om man har info?:idea::confused:
Inte bara är det emot reglerna att hinta om sin roll utan också något som bara onda sidan vinner på - att fiska efter vad de goda vet...
Om jag har info brukar det väl klart framgå;)
Eller är det därför du är lite nervös nu:angel:

Bara för att jag undrar ifall du har info? Är inte det ganska vanligt att man (du till och med) funderar över det? Jag menar, om inte annat för att kunna bena ut om man har att göra med en god som vet ngt eller en ond som låtsas ha en god roll?
hm
Jag vet inte varför du drar slutsatsen/ undrar över varför jag skulle ha info??

Okej, jag ska på stort kalas ikväll (som kräver balklänning tom :nailbiting:) så kommer rösta redan nu.

Mirtai röstar på Habina

2 Hennes sätt att först misstänka FiaM och sedan ändå rösta på Q. Hennes förklaring tycker jag inte håller tyvärr.

3. Att hon menade att Ferrari och OoS skulle varit möjliga röstfifflaren. Känns typiskt stressad ulv att blanda ihop två deltagare.
undrar bara- tror du att hon kan ha blandat ihop två goda eller hur ska man tolka det?
( nog för att jag själv funderat över samma)

Mirtai röstar på Habina

tillägg
igår misstänkte du FiaM mest, har det ändrat sig?

Förlåt, men nu känns det som att det bitvis försvinner sakligt teoriande och går mot personliga anklagelser och lite hånande ton emellanåt? Det är en lek, snälla tänk på hur ni uttrycker er, det blir så trist annars.

jag kontrar med vad som kan vara säkrast , jag saknar tankar från dig om vilka du håller åt godare/ ondare hållet .
Ja det är svårt
men
Fine du misstänker mig mest, alla andra är osäkra, men vilka vill du tro på är på den goda sidan resp den onda sidan ? Leken har ju kommit till ett läge att det är nästan 50/50 på att " ha rätt" så shoot!
Och helst ska du ju ha något att underbygga teorierna med också för jag ska tro på dig ?

Ja det blev väldigt översiktligt och jag har ärligt inte tid att ge någon djupare genomgång av mina tankar ikväll. Det är fredag kväll och jag har ett liv även utanför leken.

Eftersom jag inte vet hur mycket tid och intresse jag har för leken ikväll så lägger jag en säkerhetsröst

Sedna röstar på quarter4ever

Jag tycker quarter4ever varit skum sedan första dl1 då hon var avvaktande och la en sen uddaröst. Idag har quarter4ever varit väldigt aktiv, men hon går på på ett sätt som gör att jag inte får uppfattningen att hon letar ulvar utan snarare vill så misstankar, som när hon citerar mig men plockar citatet ur sitt sammanhang.

oj jösses vad mycket att läsa ikapp det vart nu.

Har hittills bara skummat igenom allt som skrivits under dom senaste timmarna och det verkar ha varit ganska hetsigt stundvis :p
Q känns väldigt på hugget och jag vet inte riktigt vad jag tycker, men jag har ju haft ett litet öga på Q sen första DL, släppte det lite igår då jag inte hittade något direkt mer att gå på, men känslan idag är Q försöker försvara sig väldigt hårt och frågan är då om det är en ulv som blir frustrerad över misstankarna på sig själv och försöker så misstankar åt något annat håll eller om det är så att det är en god som är ännu mer frustrerad eftersom leken troligen är över efter imorgon om dom där usla ulvarna lyckas med både lynch och käk och då försöker lite för hårt att hitta en ulv. Jag känner att jag är mycket kluven, vill ju verkligen inte rösta på en god idag igen då vi behöver ha ut en ulv ikväll för att ha en chans att klå dom.

Ska börja om och läsa om det som skrivits under dagen/kvällen lite noggrannare innan jag kommer med min röst!

Ja det är svårt
men

Bara en tanke som korsade mitt huvud som jag vill lyfta innan jag lägger ifrån mig mobilen. Vad menar du med att det nästan är 50/50 på att "ha rätt"? Vet du antalet ulvar?

Bara en tanke som korsade mitt huvud som jag vill lyfta innan jag lägger ifrån mig mobilen. Vad menar du med att det nästan är 50/50 på att "ha rätt"? Vet du antalet ulvar?
vi är 9 kvar?
antingen är det som minst 3 onda kvar eller 4 kvar - så nog kan man anta att det är nästan 50/50?
Eller har du invändningar mot det?

eller om det är så att det är en god som är ännu mer frustrerad eftersom leken troligen är över efter imorgon om dom där usla ulvarna lyckas med både lynch och käk och då försöker lite för hårt att hitta en ulv.
hur kan man försöka lite för hårt som god att hitta ulvar?
eller fattade jag det fel?

Och DU menar på att man ska "beredvilligt" ange om man har info?:idea::confused:
Inte bara är det emot reglerna att hinta om sin roll utan också något som bara onda sidan vinner på - att fiska efter vad de goda vet...
Om jag har info brukar det väl klart framgå;)
Eller är det därför du är lite nervös nu:angel:
Nej självklart inte. Men att man kollar av ifall det är en ulv som luras och man vill se ifall någon protesterar. Den som faktiskt har rollen.
Sedan kan ju lyan ha fått info så då kanske det inte går ihop....

hm
Jag vet inte varför du drar slutsatsen/ undrar över varför jag skulle ha info??
Tja det känns lite som du går på habina på samma sätt som du gick på mig i en annan lek. Då hade du siat mig. Eftersom denna lekens siare inte fått sia denna natt så reagerar jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka