Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
fine
Men vilka tror du är onda då?
det är väl ändå de vi försöker hitta?

Jag tror du och/eller FiaM än så länge. Av det lilla jag hunnit bilda mig någon uppfattning kring från dl2, vilket jag nämnt tidigare. Resten är fortfarande på anonyma sidan, även om jag tyckte sedna hade en intressant teori kring dig nu och jag vet att cirkus skrev något tidigare som jag tyckte lät vettigt. Jag har även kort nämnt blacksmithfarm som tog en teori från mirtai, men jag vet inte om det egentligen säger så mycket om någon av deras roller.

Intressant tanke kring Q! Nu törs jag ju inte lita på att du är god, men det gör helt klart Q mer misstänkt. Måste försöka hinna kika på röstningsläget lite mer.

Och innan @quarter4ever går i taket, så tolkar jag sednas "i det läget att det började visa sig hur rösterna skulle falla" som att när det började luta åt vilka som fick flest röster, så fick du inga fler röster förutom från hedinn som vi vet var god.
och det säger dig ingenting?
Jo jag flyger i taket över alla dina inlägg faktiskt
sorry...

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Illtess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess
21:25 Hedinn röstar på Quarter4ever
21:25 Outofservice röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM

Nej, jag har inte haft möjlighet att tänka på något mer kring dig förutom att jag misstänker att du kan ha blivit räddad av dina kollegor i gårdagens lynch. Jag har haft fullt upp med att svara på dina inlägg och samtidigt jobba.

Du kommer inte få något inlägg om alla, ifall det är vad du saknar. Jag har resonerat lite kring fyra personer hittills, men jag har slutat skriva inlägg om alla i en lek, det fungerar inte så bra för mig. Jag föredrar att skriva resonerande allt eftersom. Men som sagt, det har jag inte hunnit nu då jag fått förklara mig och leta citat istället.

Fast jag är inte så himla säker på att Q har blivit räddad av sina kollegor. Jag tycker inte tajmingen på rösterna stämmer helt för det. Vem skulle räddat henne menar du på? FiaM?

tja just det *tror* jag att jag var först att lyfta fram? och att @Snurrfian tyckte var väldigt intressant tanke också ( utan att fördjupa sig i det?)

Det kanske du var. Men i och med att jag läst ikapp ett dygns lek så kan jag inte säga säkert att jag läste det du skrev innan jag noterade det själv. Oavsett så hjälper det egentligen inte så mycket. Visst kan Mirtai vara ond och lyckats så ett frö som en god blacksmithfarm snappat upp, eller så kan en god Mirtai tänkt en klok tanke som en ond blacksmithfarm skyndat sig att utnyttja. Men de går ju inte att säkert säga någonting av dessa saker. Därför skulle jag vilja (och hoppas få tid till) kolla närmare på hur röstningen skedde igår.

Fast jag är inte så himla säker på att Q har blivit räddad av sina kollegor. Jag tycker inte tajmingen på rösterna stämmer helt för det. Vem skulle räddat henne menar du på? FiaM?

Jag har inte hunnit kolla det ännu, jag har bara svarat på en massa inlägg från Q. Började misstänka att hon medvetet försökte få mig att inte kolla på röstlistan, men det verkar som en väldigt korkad taktik och olikt Q. Så jag kan inte svara på den frågan förrän jag fått tid att granska röstlistan. :)

@cirkus ett tillägg. Jag fick alltså en känsla av att rösterna på q kom ganska snabbt i takt med rösterna på lilltess och att de sedan "tog över" så lilltess åkte. Det är än så länge en känsla, skall se om jag kan resonera mer kring det så fort jag får mer tid.

Nä, alltså jag vet inte om Q är ond eller inte, men jag tycker både FiaM och Habina är skummare faktiskt. Habina har väldigt svårt att förklara sin röst på Q tycker jag, det är inte trovärdigt och hennes röstmotivering är ... klen. Dessutom om man kollar på klockslagen från gårdagens röster så kan i allafall jag inte se att någon har räddat Q.

@Habina hur menar du att medvetet inte vill att du ska kolla röstlistan? Jag tycker snarast att den talar till hennes fördel iom klockslagen

Fast det är ju du som ifrågasätter så jag måste ha en massa inlägg och förklara mig. :p
ja men tacka sjutton för att jag ifrågasätter dig, du visar ju inte direkt något mer om dig än att du ska vara ond faktiskt...
Är det jobbigt att förklara sig ?
och är det för att du inte vet HUR du ska förklara dig:cautious:

men va???
en god har det visat sig gjort det, men resten då? Hur kan du veta det?
edit: hur vet du att Habina är god? ser att du själv håller dig som god, men Habina då?

Varför plockar du ut citatet ur sitt sammanhang? Okej om du vill att jag ska förtydliga men att citera och
ifrågasätta på det där sättet gör dig inte mindre skum!

Jag förklarar ju i inlägget vad jag menar; Habina la en tidig röst, innan det började visa sig hur rösterna skulle falla, alltså ingen räddningsröst. Om Habina är ond eller god är en annan fråga. Jag vet inte var jag har henne.

Hmm, jag kan hålla med om att Habinas röst på Q kändes svagt motiverad och så. Men nu känns det som att Q går på som en ångvält och då frågar jag mig lite varför?

Alltså, jag har lagt sådana röster vid några tillfällen (som Habina igår - tagna ur det blå) för att jag tyckt att den jag misstänkt har förklarat sig så pass att jag inte vågar tro att den är ond. Jag har väl kanske blivit misstänkt för sådana röster också...
Om det är som Q menar (?) att Habina och FiaM sitter i lyan tillsammans och det var därför som Habina inte ville rösta på FiaM och att detta på något sätt var en uppgjort stratergi - varför hade inte Habina i så fall förberett sig bättre med att ha Q misstänkt tidigare? För att slippa hamna i strålkastaren?

Jag tänker lite såhär:
- Siaren har inte fått sia inatt
- En rad (eller var det två) bör ha nått fram
- Ingen verkade ha siat någon ond igår
- Ingen rad på siad ond bör därmed finnas
- Vad kan Q veta som god? Som ond?

Jag tror i alla fall inte att Habina och Q är kollegor... Om inte Habina är psykopaten och de satsar på att få henne utröstad först? Men varför, egentligen? Det är väl bättre för lyan att satsa på att rösta ut goda....

Varför plockar du ut citatet ur sitt sammanhang? Okej om du vill att jag ska förtydliga men att citera och
ifrågasätta på det där sättet gör dig inte mindre skum!

Jag förklarar ju i inlägget vad jag menar; Habina la en tidig röst, innan det började visa sig hur rösterna skulle falla, alltså ingen räddningsröst. Om Habina är ond eller god är en annan fråga. Jag vet inte var jag har henne.
ok
för mig var det inte så klart så som du beskriver det , utan mer som jag undrade över om du var så du menade det?
fortfarande en tidig röst friskriver det att det kan vara en ond som lagt den?

hm
nja
du känns inte som god i denna leken- sorry!
Av ren nyfikenhet är det någon som du håller som god i den här leken? Än så länge verkar alla som skriver något vara misstänkta i dina ögon, eller är det så att om någon lyfter misstankar mot dig så är de onda?
Det kan mycket väl vara så att du är en god som just nu försöker försvara dig med näbbar och klor, men just nu känns det mest som om att du är ulv som försöker hitta sätt att värja dig ifrån misstankar.

Av ren nyfikenhet är det någon som du håller som god i den här leken? Än så länge verkar alla som skriver något vara misstänkta i dina ögon, eller är det så att om någon lyfter misstankar mot dig så är de onda?
Det kan mycket väl vara så att du är en god som just nu försöker försvara dig med näbbar och klor, men just nu känns det mest som om att du är ulv som försöker hitta sätt att värja dig ifrån misstankar.
och jag kontrar med varför vill du veta vilka jag håller som goda ( och på vilka grunder?)
För det gagnar bara onda sidan som jag ser det?
För MIG är det viktigaste att hitta de onda, varför är det för dig viktigare att hitta de goda?

ok
för mig var det inte så klart så som du beskriver det , utan mer som jag undrade över om du var så du menade det?
fortfarande en tidig röst friskriver det att det kan vara en ond som lagt den?

Men det finns ju olika sätt att be om förtydliganden på. Ditt sätt var ju nästan lite aggressivt. Först ber du mig att tänka utanför boxen, sedan ifrågasätter du på det där sättet. Jag börjar fundera på om du vill bli misstänkt?

Nä, det är lika bra att jag röstar. Jag har dejt med min sambo :love: ikväll - vi har inte setts på nästan 2 veckor så jag kommer att prioritera honom :eek: över leken.

Jag tycker det har varit mycket surr runt Habina, Q och FiaM idag. Sen kommer Sedna in och lyfter tanken att Q kanske VILL bli misstänkt...alltså, visst är Q rätt så på idag, men jag kommer inte rösta på henne för jag *uppfattar* för stunden att hon mer är en ensam god än en ulv. Däremot så tycker jag att habina har både klen motivering igår och sen en hel del ologiska resonemang idag i sin diskussion med Q. Summa sumarum är att min mest misstänkta ändå är FiaM. Hon har dålig röststatistik hon hade en extremt klen röst på Ferrari och som jag känner goda FiaM så vill hon inte fälla avgöranden om hon inte *vet* att någon är ond - igår så la hon en sen röst på goda Lilltess, möjligen för att rädda en kollega. Men hon är i allafall den jag tycker är mest skum även om jag inte veeeet nånting

cirkus röstar på FiaM

Vi måste förresten få ut en ond idag annars är nog leken nästan slut i värsta fall :(

Nu ska jag ta älgsteken ur ugnen, börja med hasselbackspotatisen och kolapajen, kanske till och med ta ett glad matlagningsvin och invänta resten av befolkningen i denna stuga (jag kanske kommer gå på muggen och kika in här senare om nånting avgörande verkar hända..)

Men det finns ju olika sätt att be om förtydliganden på. Ditt sätt var ju nästan lite aggressivt. Först ber du mig att tänka utanför boxen, sedan ifrågasätter du på det där sättet. Jag börjar fundera på om du vill bli misstänkt?
nej det vill jag inte- jag antar att du tänker på psykopaten nu?
jag är väldigt nöjd med att få ut en ulv idag( och helst inte psykopaten!)
jag går all in oavsett jag är ond eller god så just det hjälper inte dig tyvärr
ja jag kan upplevas som aggressiv, men just i detta läget känns det mer som att onda borde tycka det?
Dig har jag jätte jättesvårt att placera ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 766
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka