Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä, det är lika bra att jag röstar. Jag har dejt med min sambo :love: ikväll - vi har inte setts på nästan 2 veckor så jag kommer att prioritera honom :eek: över leken.

Jag tycker det har varit mycket surr runt Habina, Q och FiaM idag. Sen kommer Sedna in och lyfter tanken att Q kanske VILL bli misstänkt...alltså, visst är Q rätt så på idag, men jag kommer inte rösta på henne för jag *uppfattar* för stunden att hon mer är en ensam god än en ulv. Däremot så tycker jag att habina har både klen motivering igår och sen en hel del ologiska resonemang idag i sin diskussion med Q. Summa sumarum är att min mest misstänkta ändå är FiaM. Hon har dålig röststatistik hon hade en extremt klen röst på Ferrari och som jag känner goda FiaM så vill hon inte fälla avgöranden om hon inte *vet* att någon är ond - igår så la hon en sen röst på goda Lilltess, möjligen för att rädda en kollega. Men hon är i allafall den jag tycker är mest skum även om jag inte veeeet nånting

cirkus röstar på FiaM

Vi måste förresten få ut en ond idag annars är nog leken nästan slut i värsta fall :(

Nu ska jag ta älgsteken ur ugnen, börja med hasselbackspotatisen och kolapajen, kanske till och med ta ett glad matlagningsvin och invänta resten av befolkningen i denna stuga (jag kanske kommer gå på muggen och kika in här senare om nånting avgörande verkar hända..)

Jag har tidigare förklarat att jag trodde att rösten på Ferrari var en förstaröst. Jag suckade då också över att det är min tredje lek i rad som jag lägger en vad jag tror är en förstaröst bara för att se att någon annan precis har röstat på samma.

När det gäller rösten på Lilltess har du helt rätt i att jag försökte skydda någon, jag försökte skydda mig själv eftersom jag var misstänkt redan då. Jag kommenterade även där i ett inlägg innan mitt röstinlägg att jag inte tyckte att det kändes helt bra med rösterna som ramlade in på henne.
Håller med om att vi måste få ut en ond idag och tyvärr är du fel ute med din röst.

Hmmm. Får inte till det med fånen... Detta är OT-inlägg.

Jag har inte tagit något personligt och hoppas inte någon tagit illa vid sig av något jag skrivit. Iaf ber jag om ursäkt.

Iaf ska bara ISF kan inte ändra något i inlägget...[/b]][/color]

För att du försöker så mycket att det känns lite ulvigt, behöver absolut inte vara så.. det är bara min känsla
ok Ja jag kan gå in för det mycket som ulv ( det har hänt ;))
men å andra sidan kan det vara för att onda har slagläge om de får ut en god nu?
så här tänker jag
9 kvar
borde iaf stå 5-4 till goda, annars hade leken varit över efter nattdl...
med lite tur står det 6-3, men det vågar iaf inte jag chansa på
sååå
om man tänker på det så känns det verkligen angeläget att få ut en ond idag- n`est- ce pas?
som sagt helt fritt fram att rösta ut mig om det ger svar.....( men tror det kan vara försent faktiskt )

Jag står kvar vid min tanke att det är troligt att Q4 och/eller FiaM sitter i lyan och då räddats vid gårdagens lynch, vilket gör mig fundersam på Snurrfian och Outofservice som la andra- respektive tredje rösten på Lilltess.

Q4 fick röst av Habina, mig och Hedinn. Hedinn har nu visat sig vara god, vilket innebär att ingen ulv röstat på Q4 i det läget att det började visa sig hur rösterna skulle falla (Habina la en tidig röst och jag vet ju att jag är god). Det talar inte direkt till Q4s fördel. FiaM fick inte mer än två röster, men i och med att diskussionen gick främst kring Lilltess, FiaM och Q4 var det ju inte orimligt att tro att FiaM skulle kunna ha fått fler röster än hon fick. Baserat på röstningen kan jag alltså se såväl Q4 som FiaM i lyan.

Jag röstade på Q4 igår. Tyckte bl.a. att hon varit avvaktande och passiv. Idag är det tvärtom. Q4 tycks leta ulvar väldigt aktivt. Talar det till hennes fördel? Inte nödvändigtvis. Skulle kunna vara så att hon vill rikta misstankarna från sig själv.
Varför plockar du ut citatet ur sitt sammanhang? Okej om du vill att jag ska förtydliga men att citera och
ifrågasätta på det där sättet gör dig inte mindre skum!

Jag förklarar ju i inlägget vad jag menar; Habina la en tidig röst, innan det började visa sig hur rösterna skulle falla, alltså ingen räddningsröst. Om Habina är ond eller god är en annan fråga. Jag vet inte var jag har henne.
jag tyckte inte att jag plockade citatet från sitt sammanhang faktiskt utan jag upplevde det så, du skrev bara att habina la en tidig röst, och jag fattade inte varför det skulle betyda att just habinas tidiga röst skulle INTE vara från en ulv? Se min fetning och understrykning i ditt inlägg?
edit:ja en räddningsröst är jag med på att det inte kan vara, men du skrev de facto skrev du att INGEN ulv röstat på mig?(och iofs skrev du också när det visade sig hur rösterna skulle falla ..)

Senast ändrad:
men å andra sidan kan det vara för att onda har slagläge om de får ut en god nu?
så här tänker jag
9 kvar
sååå
om man tänker på det så känns det verkligen angeläget att få ut en ond idag- n`est- ce pas?
som sagt helt fritt fram att rösta ut mig om det ger svar.....( men tror det kan vara försent faktiskt )

Fast nu känns det inte riktigt som att du läste vad jag skrev utan helt har hakat upp dig på att alla misstänker dig?
Jag skrev ju att du kan vara en god också som är frustrerad över att leken kan va över om dom usla ulvarna lyckas med lynch + käk.

Fast nu känns det inte riktigt som att du läste vad jag skrev utan helt har hakat upp dig på att alla misstänker dig?
Jag skrev ju att du kan vara en god också som är frustrerad över att leken kan va över om dom usla ulvarna lyckas med lynch + käk.
jo då jag läste och jag funderar mest över om det är något som ser bra ut sas eller om det var uppriktigt menat?

Jag känner att jag hinner inte få grepp om speciellt mycket nu när jag ska läsa allt gammalt samtidigt som jag svarar på det nya som dyker upp, det blir för mycket för min hjärna :p

Men tyvärr så får Q:s svar mig bara ännu mer skeptisk, för jag hade två alternativ, jag skrev varför Q kan vara både god och ond och funderade på vilket det var. Men i svaret jag fick av Q så känns det som att hon hakat upp sig enbart på min misstanke om att hon är ond och det ger mig onda aningar.

jo då jag läste och jag funderar mest över om det är något som ser bra ut sas eller om det var uppriktigt menat?

Fast om du läste varför hakade du enbart upp dig på misstanke om att du är ond? Och om jag skrev det för att det ser bra ut eller för att jag är uppriktig, var det en fråga till mig? Jag vet ju själv att jag är uppriktig och att jag skriver det jag tänker, för mig kan du va vilket som för jag ser möjliga anledningar till ditt beteende åt båda håll. Men jag blir inte övertygad då jag haft en liten ond känsla av dig ända från första dl.

så här tänker jag
9 kvar
sååå

Dock är jag överrens med dig om att det mest troliga är att det står 5-4 till goda och att vi bör få ut en ond på kvällens lynch annars känns det som att det är över. För då är enda chansen att ängeln lyckas skydda rätt inför nattens käk.

försöker få ordning på mina tankar om dig @OutOfService
Jag känner att jag hinner inte få grepp om speciellt mycket nu när jag ska läsa allt gammalt samtidigt som jag svarar på det nya som dyker upp, det blir för mycket för min hjärna :p

Men tyvärr så får Q:s svar mig bara ännu mer skeptisk, för jag hade två alternativ, jag skrev varför Q kan vara både god och ond och funderade på vilket det var. Men i svaret jag fick av Q så känns det som att hon hakat upp sig enbart på min misstanke om att hon är ond och det ger mig onda aningar.

Fast om du läste varför hakade du enbart upp dig på misstanke om att du är ond? Och om jag skrev det för att det ser bra ut eller för att jag är uppriktig, var det en fråga till mig? Jag vet ju själv att jag är uppriktig och att jag skriver det jag tänker, för mig kan du va vilket som för jag ser möjliga anledningar till ditt beteende åt båda håll. Men jag blir inte övertygad då jag haft en liten ond känsla av dig ända från första dl.
jag efterlyser mer tankar från dig om övriga, vilka utöver mig håller du som onda?
För det enda uttalade är att du har en ond känsla om mig?
vilka följer du i den tanken?
Eller har du belägg för den i dig själv?
kort sagt - hur tänker du?

Dock är jag överrens med dig om att det mest troliga är att det står 5-4 till goda och att vi bör få ut en ond på kvällens lynch annars känns det som att det är över. För då är enda chansen att ängeln lyckas skydda rätt inför nattens käk.
du skriver själv att det är troligt att det står 5-4 til goda så om jag är ond- vilka andra 3 är i lyan med mig?

försöker få ordning på mina tankar om dig @OutOfService

jag efterlyser mer tankar från dig om övriga, vilka utöver mig håller du som onda?
För det enda uttalade är att du har en ond känsla om mig?
vilka följer du i den tanken?
Eller har du belägg för den i dig själv?
kort sagt - hur tänker du?

Ja jag har inte hunnit komma någon vart med någon annan eftersom jag svarat dig samtidigt som jag försöker läsa ikapp :p

Men just nu har jag ingen mer som jag kan peka ut som möjlig ond, det är inget som fått mig att reagera.
Och vadå vilka följer jag i den tanken? Menar du att jag bara går på att flera andra misstänker dig och inte misstänker dig själv?
Jag har ju haft en ond aning om dig sen första dl så det borde inte vara någon nyhet? Har skrivit det även nu ikväll att den onda aningen från första dl är kvar, den mattades dock av lite igår, för att ha förstärkts idag igen med ditt försvarande av dig själv.

Och att jag har en ond känsla av dig kan väl knappast vara något märkligt? Känslan är ju i stort sett det enda man har att gå på som god eftersom man inte vet något?

Ja jag har inte hunnit komma någon vart med någon annan eftersom jag svarat dig samtidigt som jag försöker läsa ikapp :p

Men just nu har jag ingen mer som jag kan peka ut som möjlig ond, det är inget som fått mig att reagera.
Och vadå vilka följer jag i den tanken? Menar du att jag bara går på att flera andra misstänker dig och inte misstänker dig själv?
Jag har ju haft en ond aning om dig sen första dl så det borde inte vara någon nyhet? Har skrivit det även nu ikväll att den onda aningen från första dl är kvar, den mattades dock av lite igår, för att ha förstärkts idag igen med ditt försvarande av dig själv.

Och att jag har en ond känsla av dig kan väl knappast vara något märkligt? Känslan är ju i stort sett det enda man har att gå på som god eftersom man inte vet något?
nu menar jag att om jag är ond så borde du ju hitta andra onda i mina fotspår sas?
Typ- vilka ville "rädda" mig i gårdagens DL? Vilka "försvarar" jag etc?
osv?
helt enkelt vad bygger du din känsla på?

nu menar jag att om jag är ond så borde du ju hitta andra onda i mina fotspår sas?
osv?

Varför borde jag det? Det finns väl ingenting som säger att bara för att jag misstänker att du är ulv så vet jag precis vilka jag misstänker är dina kollegor?

osv?

Det är faktiskt till störst del ditt sätt att gå på nu ikväll, det känns verkligen som en ulv som går på allt och alla misstankar emot dig, du slåss lite för hårt för att jag ska tro att du är god.

Varför borde jag det? Det finns väl ingenting som säger att bara för att jag misstänker att du är ulv så vet jag precis vilka jag misstänker är dina kollegor?
nåja nog brukar man så här till DL 3 ha en tanke om att den och den är ond för att... osv?
Att bara ha en idé om EN ond talar inte för din fördel faktiskt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 764
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka