Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så vad har hänt hittills i leken?

Alla verkar i allafall ha hittat hit.

Habina går ut med att bumpo kan vara god pga samma sorts humor. Soffiproppi uttrycker det - ge "god-alibi" åt en medulv, det tycker jag är att ta i lite, det kanske hon också tycker för det är några smileys med. Snurrfian kopplar ihop Habina och Bumpo hon med även om hon tycker kopplingen är tunn.
Glooper hakar på temat med Löfven och att det eventuellt betyder kanin och kommer med en kommentar om att "ulvar äter väl kaniner så de som pratar om att rösta ut kaniner kan nog kännas lite misstänkta." (personligen fattar jag inte riktigt vad hon menar) Också den följd av en smiley så det är nog nån sort skämt.

Habina går ut med att bumpo kan vara god pga samma sorts humor. Soffiproppi uttrycker det - ge "god-alibi" åt en medulv, det tycker jag är att ta i lite, det kanske hon också tycker för det är några smileys med. Snurrfian kopplar ihop Habina och Bumpo hon med även om hon tycker kopplingen är tunn.
Glooper hakar på temat med Löfven och att det eventuellt betyder kanin och kommer med en kommentar om att "ulvar äter väl kaniner så de som pratar om att rösta ut kaniner kan nog kännas lite misstänkta." (personligen fattar jag inte riktigt vad hon menar) Också den följd av en smiley så det är nog nån sort skämt.

Det var nog närmast en inte särskilt genomtänkt reflektion över Lobelias skämt om huruvida man skulle rösta ulvar, lejon eller kaniner.

Så, rösta ut ulvar lejon eller kanske kaniner?

Jag satsar på att Löfven syftar på lejon, det är roligare löv som jag ingnorerar att jag antar att det syftar på.

Lejon är starka nog att äta upp ulvar.

En fundering, är det något tema den här ulvleken? Förutom valet då... ;)
Fy vad det är svårt så här första dagen, det finns liksom inget att gå på alls...

Nu har jag läst igenom tråden (igen) och har inte något matnyttigt alls att komma med. Finns ingen som sticker ut åt nåt håll riktigt och de flesta kommentarerna hittills är ju OT egentligen.

Fast nu blir jag lite fundersam @Koppen Det har ju skrivits en del ändå. Även om det "bara" är OT, så låter det på dig som du sitter och väntar på att någon skall ställa sig upp och ropa "jag är ulv". Förstod också det som att Lobelia menade rösta i riksdagsvalet.

Försöker du redan ge "god-alibi" åt en medulv?? :eek::eek:

;)

Det finns typ inget att gå efter nu ikväll. Misstänkter folk följer en annan röstning. Men detta inlägget är det lilla jag reagerat på hittills. Det är något @SoffiProppi skulle kunna spinna vidare på och få bort blickarna mot sig själv. Och därför hamnar rösten där.

Matmissbrukaren röstar på Soffiproppi

Nu säger jag godnatt. Galet trött efter en lång dag så kommer inte kika in mer ikväll.

Ska se om jag kan få någon som helst rätsida på det här (inte troligt, känner mig just nu mest som den väldigt förvirrade nybörjare jag är.:))

@Koppen verkar ha fastnat för @Lobelia s kommentarer om att ha pejl eller inte och tycker det verkar lite konstigt. Själv tycker jag inte att det är misstänkt utan att det snarare pekar mot Koppen själv.

@Lobelia har skrivit lite om valet.

@Habina skriver om att hon delar humor med @bumpo, något som bl.a. @SoffiProppi och @Snurrfian åg och anade en möjlig ulvlya, även om det i sanningens namn ska erkännas att hon själv påpekade att det var en tunn och knappast hållbar teori.

@cirkus har gjort ett ärligt försök att gå igenom det som hänt.

Nej, tror inte att det riktigt hjälpte mig här. Den enda som jag möjligen har några funderingar kring just nu är nog Koppen och egentligen är det mest en känsla. Får ge det några minuter till tror jag.

Lite OT, men det av signifikans som hänt är väl följande: @cirkus har gjort en genomgång av OT. Bra med ett försök att få igång teoriandet, men iaf jag kan inte läsa ut så mycket av det, varken det hon skrivit om eller cirkus själv... @Koppen reagerar på @Lobelia och det känns ungefär som vanligt, koppen ser något som jag inte ser, det behöver inte betyda att hon är ond dock. @Matmissbrukaren röstar på soffiproppi, baserat på OT. Ser inte samma som MM ser, men det verkar vara en typisk förstaröst, så jag tycker inte att det säger så mycket om MM heller.

Så ja, med andra ord: Har noll koll. :p

Alltså... :crazy: Jag tog verkligen Soffiproppis kommentar som en skämt. Men det verkar inte matmissbrukaren gjort. Ond eller en god som inte hittar något annat att rösta på? :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar