Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deltagarlista
Habina - ulv
Teamlundver – ond spion
Cirkus - ängel
CaisaLundblad - siarlärling
Matmissbrukaren - jultomte
Sasse - spion
Mammas - tvilling
Monstermom - ulv
Killaloe - tvilling
Breaktown - byfåne
Glömmerallt - häxa
Mumorsan - ulv
Bumpo - medium
Blacksmithfarm - ulv

Dag 1
Habina utses till borgmästare
Jultomten delar ut ett paket med en sia till Cirkus
Matmissbrukaren (jultomte) lynchas
Cirkus efterträder MM som tomte

Natt 1
Ängeln skyddar Cirkus (ulvarnas rad)
Siarlärlingen siar Cirkus
Paketmottagaren siar Breaktown (God) (Spionraden blev typ Tomten delar ut ett paket som innehåller en sia, paketmottagaren siar Breaktown)
Häxan förhäxar Habina
Ulvarna försöker äta Cirkus

Dag 2
Monstermom (ulv) lynchas efter lottning
Tomtens arvtagare delar ut ett paket med ett beskydd till Breaktown

Natt 2
Ängeln skyddar Cirkus
Häxan förhäxar TVL
Paketmottagaren skyddar Breaktown
Byfånen siar GA (ulvarnas rad)
Ulvarna försöker äta Breaktown

Dag 3
Killaloe (tvilling) lynchas

Natt 3
Ängeln skyddar Cirkus
Siarlärlingen siar Mammas
Häxan förhäxar Habina

Dag 4
TLV (ond spion) lynchas

Natt 4
Ängeln skyddar Sasse
Ulvarna käkar Mammas (tvilling)
Mediet får visionen ”gissar orginaljosh och röd kopia goda men bondgårdsdjuren känns skumma” från glömmerallt.

Dag 5
Mammas övertar Bumpos roll
Habina (ulv) lynchas

Natt 5
Ängeln skyddar Sasse
Ulvarna käkar Caisa (siarlärling)

Då gissade vi rätt på att cirkus skyddade sig själv i alla fall :D

*host*
Vi .... eh.....
Trodde väl typ kanske lite att hon typ va den onda spionen typ alltså då va... :blush:

Jag tolkar det som att jag var så brilljant skicklig i mitt spelande att ni darra av skräck:angel:

För jag försökte liksom inte alls rösta ut siarlärlingen, det har ni drömt:cool:

Men jag är i varjefall nöjd med att jag bara förhäxa onda plus nu också lite nöjd över att jag trodde att Sasse var god för det verkar hon ju tydligen inte ens ha förståt själv;) :angel:

Kanske du har, sorry isf. Fanns det ändå ingen annan utan info som hade dött?

Jo, MM hade ju bara infon om att Cirkus fått en sia och att Cirkus var tomtens arvtagare så om tomten fick en ny arvtagare hade det funkat. Men Mammas taggade henne i anmälningstråden och jag efterlyste ersättare och ingen nappade. Sen att Mammas ersatte Bumpo var för att jag insåg att hon troligtvis skulle utebli igen och jag snabbt fick kontakt med Mammas. Du skrev att du skulle vara kvar om vi inte hittade ersättare, annars hade jag ju fått kompensera onda på något sätt (funderade t.ex. på om onda spionen kunde bli ulv).

Jag tolkar det som att jag var så brilljant skicklig i mitt spelande att ni darra av skräck:angel:

För jag försökte liksom inte alls rösta ut siarlärlingen, det har ni drömt:cool:

Men jag är i varjefall nöjd med att jag bara förhäxa onda plus nu också lite nöjd över att jag trodde att Sasse var god för det verkar hon ju tydligen inte ens ha förståt själv;) :angel:

Och jag tyckte ju att jag var så uppenbar med att jag var siare, så trodde automatiskt alla som röstade på mig var ulvar bara för det. :D (typ... aldrig varit siare innan så jag kände bördan på mina axlar och blev lite väl... paranoid. :p )

Jo, MM hade ju bara infon om att Cirkus fått en sia och att Cirkus var tomtens arvtagare så om tomten fick en ny arvtagare hade det funkat. Men Mammas taggade henne i anmälningstråden och jag efterlyste ersättare och ingen nappade. Sen att Mammas ersatte Bumpo var för att jag insåg att hon troligtvis skulle utebli igen och jag snabbt fick kontakt med Mammas. Du skrev att du skulle vara kvar om vi inte hittade ersättare, annars hade jag ju fått kompensera onda på något sätt (funderade t.ex. på om onda spionen kunde bli ulv).

Oavsett får jag be om ursäkt, främst till mina kollegor, man vet aldrig när den psykiska ohälsan kommer och knackar på... ;)

Jag ville verkligen hoppa av men tänkte att jag förstörde nog mer för laget om jag bara drog än om jag stannade kvar som en halvkass spelare.

Nja, ni betalade inte. Det enda som hände var ju att en röst räknades bort eftersom det är bra om LL ser till att spelarena vet om dom är goda eller onda :angel: Sen fanns det ju en duktig häxa med i leken...

*fnys*
Från vår synpunkt har vi inte gjort annat än betalat - inte nog med att vår sista ulv kickas, vi får leva farligt nära svältgränsen pga löjligt generösa skydd, vi bedras på chansen att få en god spelare kickad gratis och hon blir ersatt av MAMMAS, vi får ingen avbytare av en utmattad spelare, utan, värst av allt : jagröstasutavbaratvåröster!

il_340x270.474147036_35hr.jpg

(tackförenbralekallihop!) ;)

”gissar orginaljosh och röd kopia goda men bondgårdsdjuren känns skumma”
:p

Vi var utsvultna, fick ju inget käk de första två dagarna. Så vi var tvugna att försöka fundera ut vem som inte var skyddad. Det var väl första prio (om jag minns det rätt nu...)
Varför försökte ni inte lyncha cirkus? När jag trodde jag var ond så trodde jag att det skulle vara prio 1, därför röstade jag på cirkus för att hjälpa er på traven. Hade ni någon taktik alls runt att få ut ängeln?

Ja ditt val påverkade mycket eftersom Cirkus siade Break och sen delade ut ett beskydd till henne samma natt som ulvarna försökte käka henne.

Cirkus var den enda som jag kände mig säker på redan första dagen som god och eftersom jag såg att jag höll på att ryka så ville jag ge en sia eftersom det ger mycket info. Ett stort plus att hon även kunde bli arvtagare :)

Och @Habina Dig genomskådade jag redan dag 1. Skönt att jag hade rätt där med när du rök :D

Och jag tyckte ju att jag var så uppenbar med att jag var siare, så trodde automatiskt alla som röstade på mig var ulvar bara för det. :D (typ... aldrig varit siare innan så jag kände bördan på mina axlar och blev lite väl... paranoid. :p )

Du sa nånting efter vi missat att käka Break, typ "hur många änglar kan vi ha" (minns inte + orkar inte :p ) som lät väldigt övertygande... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar