Nu vet jag inte om det varit tjafs innan jag kom med, men sen dess har vi ifrågasatt att min roll skrevs ut och påpekat hintar. Är det tjafs?
I min lek missade jag att skriva ut att spionen inte skulle räknas med när jag skrev att onda vinner när de är fler än goda. Min miss och när ni protesterade stod jag för det. Jag blev ledsen över hur du hanterade detta med att min roll skrevs ut. Det är svårt att inte ta det personligt när det aldrig skett under dom år jag spelat, det inte stod i rollistan och dessutom kompenserade du inte på något sätt. Har du nåt agg mot mig kan du väl ta det i pm och inte låta det drabba resten av deltagarna.
Det här var i alla fall sista gången jag deltog i en lek på buke.
Jo, det började efter att du kom med. Det handlar inte om att ni hade åsikter, det handlade om att det inte var konstruktivt. Dvs ni tyckte det var hintar, fine jag kollar efter det. Jag ser inga, ber om citat och vad ni tycker är hintar. Jag får inga. Dvs ni kan inte ha tyckt att det var några speciellt grova hintar, utan det var tjafs bara för tjafsandets skull. Annars hade ni ju letat upp citaten där ni ansåg att det fanns, om ni nu tyckte det? (med två undantag när jag fick citat, men där förklarade jag varför jag inte ansåg att det var hintar och bad om fler exempel om det var fler än dessa som åsyftades. Som BTs exempel med att Lena skulle ha röstat på BT om hon åkte, en helt normal grej att skriva om man misstänker två personer och en åker som ulv att skriva att man tänker rösta på den andra. Därför anser jag det inte som hint.)
Och nej, jag tycker att det är stor skillnad. Hade jag skrivit i reglerna att rollen på den demonade inte skulle skrivas ut men gjort det ändå hade det varit en helt annan grej, det var ju så det var i exemplet du tog upp? Dvs om jag skriver att det ska fungera på ett visst sätt men gör tvärtom är det inte ok. Men nu har jag varit med om båda sakerna och trodde faktiskt att det var något alla var medvetna om, och som jag sa till dig hade jag skrivit ut rollen oavsett vem som demonats så det är ingen specialbehandling. Däremot hade det ju definitivt varit en annan grej om jag skrivit att det skulle funka på ett annat sätt.
Att jag inte kompenserade handlade om det, men vad som också vägde in var att jag redan gjort en tabbe som verkade till lyans favör: Jag hade egentligen tänkt att förhäxningen enbart skulle gälla fram till att demonen dött, som kompensering för den "extra" specialrollen goda hade fram till att demonen dött. Men jag missade att skriva ut det, varför ni fortsatte ha förhäxningarna genom hela leken, dvs en rubbning i den ursprungliga planen, varför jag tyckte att det var tillräcklig kompensering för missen att kommunicera. Grejen är att det med att tvillingen inte är ett specialfall som ska behålla sig specialförmåga efter omvandling står jag benhårt fast vid, så det tänker jag inte kompensera, om man förväntar sig att en roll ska behålla sin förmåga efter omvandling ska det ju definitivt skrivas ut, utan isf är det endast missen att kommunicera till lyan att rollen skrivs ut, och det tycker jag verkligen är nog med att ni behöll förhäxningarna leken igenom.
Trist att du inte tänker vara med mer, men jag kan säga att jag har absolut noll och ingen lust att vara LL snart igen. Det är inte roligt att sitta med ont i magen så fort man får ett PM och bara hoppas att det inte är lyan.