Precis, håller med om sista stycket.Ja, det finns ju en massa andra roller att ta med som kan hjälpa till med teorier/slutsatser utan att det behövs en siare. Trollade röster, brevbärare som du säger, och lite annat - och så skulle man ju kunna ha med nån form av spion då som kan se vem någon röstat på bakom kulisserna, t.ex. Men då tycker jag också att det bör vara åtminstone en drällrad till lyan så att folk försöker vara lite diskreta också.
Sen tror jag att vi kanske generellt behöver vara försiktigare med att tydligt godförklara folk. Det här med att ”inte ond- eller godförklara någon utan teori” tycker jag vi slarvar lite med ibland, speciellt när man i flera inlägg poängterar att ”x har jag ju satt åt sidan tidigare”. Då blir det ju någonstans uppenbart att man har info/tror nån annan har det. I såna lägen kanske det är bättre att bara utelämna personen ur teorierna så det inte blir självklart.
Sen tror jag att den här leken blev extra svår pga lyans dolda röst. De kunde ju styra rätt bra med den, för hade bara en enda ulv åkt i lynch under leken hade det ju varit lättare att teoria och dra slutsatser.
Eller en spion på det, så den ulven behövt tänka till lite hur den röstat.
Dolda röster är en bra grej men blir lite ensidiga utan info för då går det ändå inte att dra slutsatser.