Varulvslekarnas anmälningstråd

Såg första avsnittet av förrädarna idag, och jag kommenterade under hela avsnittet kring vad som var smart/mindre smart agerande utifrån buke-ulvlekar, och vad som lätt ses som skumt. Typ dummaste de gjorde var ju att debattera fram att samla rösterna på 2 kandidater första lynchen, hur enkelt som helst för ulvarna att bara smyga med.

Efteråt kommenterade maken på att de borde haft någon från buke som expertkommentator för att förhöja tittarupplevelsen, vem av oss ska skriva till tv4? :rofl:
Vi på buke var faktiskt först med att vilja göra ulvlek live för massa år sedan. Eller hur @Habina 👍
Jag skulle dock aldrig kunna hålla masken live -kan det knappt i skrift ju 😅
 
Såg första avsnittet av förrädarna idag, och jag kommenterade under hela avsnittet kring vad som var smart/mindre smart agerande utifrån buke-ulvlekar, och vad som lätt ses som skumt. Typ dummaste de gjorde var ju att debattera fram att samla rösterna på 2 kandidater första lynchen, hur enkelt som helst för ulvarna att bara smyga med.

Efteråt kommenterade maken på att de borde haft någon från buke som expertkommentator för att förhöja tittarupplevelsen, vem av oss ska skriva till tv4? :rofl:
Jag och mamma har också tittat på förrädarna och jag satt också och kommenterade allt utifrån mitt buke-ulvlekar-perspektiv :D

Kul idé att ha någon härifrån som expertkommentator. Men jag hade precis som Q inte kunnat hålla masken. Men jag gillar verkligen idéen! 😁
 
Eller @Myrten kanske? Typisk pensionärstillvaro att hoppa in och stötta upp lite med kort varsel. ;) Vi kan kalla det ulvlekare emeritus. :idea:
Tack, men jag kommer att vara på resande fot inklusive diverse möten under hela morgondagen och sen är det dag 4. Så det funkar inte. Bortsett från att jag är pensionär då.
 
Jag läser ulvlekar nu och såg någon nämna en lek med bara goda, kände genast ett stort sug för att läsa den! Men hittar den inte :cry: har någon ett tema eller något som gör att jag kan hitta den?
Fick för mig att @Habina var LL för den men kan minnas fel 🤔
 
Spårulv (Artline) - Ond utanför lyan. Får gissa på en ulv 1/natt, om den hittar en ulv kommer den med i lyan, nattDL. Väljer också käk och är med i lottningen varje natt.
(Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in)

Dårulv (Hedinn) - Ond i lyan. Om dårulvens käk väljas i lotten, så kommer det istället lottas vem som käkas bland alla spelare, inklusive onda.
(Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som den tänkt sig)

Sårulv (Snurrfian) - Ond i lyan. Om sårulvens käk väljs i lotten dör käket först nästa natt.
(Expert på spydiga kommentarer mot såna den inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge)

Svårulv (Habina) - Ond i lyan. Svårulven syns inte i spioninfo eller sia.
(Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om)

Kårulv (bollen__) - Ond i lyan. Lynchstopp första gången lynchen går mot denne.
(Gammal räv i studentkåren med visst inflytande med sin position i kårfullmäktige)

Sabbatsårulv (Elo) - Ond i lyan. Får varje natt en rad om vem ulvarna valde att käka.
(Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet)

Notera här att ulvarna i lyan som enda deltagare inte fick reda på sina individuella roller. En lista med namnen på de fem ulv-roller som var med i lyan publicerades i första inlägget, men vilken roll som tillhörde vilken spelare berättades inte för någon förrän efter deras död.

Goda
Mamma (hemlig) -
Får tre gånger under leken välja ut två spelare som får reda på varandras roll. Får inte göras två dagar i rad och får inte välja sig själv, nattDL.
(Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis)

Statstikstudent (mirtai/qitis2) - Får vid nattDL reda på hur många som röstade på en god föregående lynch. Anges i procent (<=50%, >50%).
(Gillar att göra om allt i procent)

Läkarstudent (fio) - Får varje dag välja en person som blir utan specialförmåga 24 h framåt, med start samma nattDL. NattDL.
(Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter)

Spexare (Harrysen) - Kan varje natt välja en person att drar ut på spex, den valda personen är då skyddad från käk, men mister också specialförmågor i 24h med start samma nattDL. Kan välja sig själv, nattDL.
(Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter)

Informellt kursombud (heffaklumpen) - Får vid nattDL reda på val som folk gjort och sedan ändrat.
(Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker)

Kursombud (qitis1) - Får vanlig spioninfo men vid dagDL.
(Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad all tyckt efter avslutad kurs)

Skyddsombud (LenaH) - Väljer varje natt ut en deltagare som den hade vill skydda. Vald deltagare blir temporärt en bagare (om valda personen käkas så får ulvarna inget käk dagen efter), kan välja sig själv, nattDL.
(Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident)

Övningsledare (Cirkus) - Får varje natt välja en person vars röst räknas 2 gånger i nästkommande lynch. Har egen röst. Får inte välja samma person 2 gånger i rad, eller sig själv, nattDL.
(Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror)

Doktorand (blacksmithfarm) - Får varje natt sia en person, men doktorandens röster räknas aldrig. Om vald av övningsledaren räknas doktorandens röst en gång.
(Kan mycket, men ingen lyssnar)

Studievägledare (Niyama) - Får varje natt ställa en valfri fråga till en deltagare som åkt ut som vidarebefordras av LL, och får svar. Frågan får bara handla om en individ, nattDL.
(Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter)
Jag lägger in den här så rollbeskrivningarna finns i den här tråden. Alla roller kanske inte räknas som nya utan mer är lite varianter av gamla, men vissa ska väl in i rollistan i lekstarten tycker jag? Kan skriva det sen så kanske nån moderator kan lägga in?
 
Jag lägger in den här så rollbeskrivningarna finns i den här tråden. Alla roller kanske inte räknas som nya utan mer är lite varianter av gamla, men vissa ska väl in i rollistan i lekstarten tycker jag? Kan skriva det sen så kanske nån moderator kan lägga in?
Ja, det tycker jag absolut! Var många roliga roller i denna leken, även om det är som du säger, att en del kanske mer går som varianter av redan existerande roller :)

Visst finns det fler roller som tillkommit sedan tråden startades?
Vill minnas att jag haft någon roll som typ spåman/spåkvinna som var ny iaf :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 358
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp