Varulvslekarnas anmälningstråd

jag läser era lekar i smyg. Var lite för klurigt för mig! Fattar inte hur man får till en första röst utan att ha något att gå på och tycker det var svårt att hålla ordning på specialrollerna
 
jag läser era lekar i smyg. Var lite för klurigt för mig! Fattar inte hur man får till en första röst utan att ha något att gå på och tycker det var svårt att hålla ordning på specialrollerna
Förstadagsrösten är väldigt ofta så att man får hitta på någon motivering för att det inte finns något att gå på. Jag tror att det var en anledning till att obligatoriska frågan en gång infördes, för att göra det enklare för deltagarna att hitta något att hänga sina motiveringar på. Sen händer det ibland att det dyker upp något man på riktigt tycker är skumt och då röstar man där. Så du är i gott sällskap med att tycka att det är svårt att teoria första dagen.

Om specialrollerna tror jag att de flesta då och då behöver gå tillbaka till rollistan för att se hur rollerna funkar. Men med tiden blir man säkrare. Övning ger färdighet, beroende på vilken sida man spelar för tar det ett antal lekar innan man får kläm på det. Jag blev ond tre av mina första fyra lekar och lärde mig ganska snabbt att spela ok som ond. Att spela för goda sidan tog säkert 5, 6, 7 lekar innan jag fick halvhyfsad kläm på. Så om du tycker det är kul, ge inte upp! Det tar lite tid att lära sig.
 
jag läser era lekar i smyg. Var lite för klurigt för mig! Fattar inte hur man får till en första röst utan att ha något att gå på och tycker det var svårt att hålla ordning på specialrollerna
Det är bara att skriva upp sig på listan 👍 övning ger färdighet
Hur lekarna fungerar lär man sig allt eftersom och ett bra tips är att läsa rollistan ordentligt och inte strunta i det :)

Även vi som lekt ”länge ”är förvirrade ordentligt ibland.
Ang första röst så är det inte lätt -men som @Myrten skrev så är ändå obligatoriska frågan något att ”ta på”
Dvs de flesta av oss ”hittar på ”( en Bop =blunda och peka ) röst. De som ”vet ” är onda.
Så där kan man ”nysta” i sedan.
 
Senast ändrad:
Önskar att jag kunde. Tyvärr inte möjligt. Men ett utropstecken borde gå bra ! (!!!)

LL: Madalitso och Derring-Do

1 Blacksmithfarm
2 bollen__
3 qitis!
4 Mirtai (beroende på när leken startar)
5 cirkus
6 Habina
7 Lena!
8 Artline!
8
10
11
12
1 Blacksmithfarm
2 bollen__
3 qitis!
4 Mirtai (beroende på när leken startar)
5 cirkus
6 Habina
7 Lena!
8 Artline!
9 Harrysen :nailbiting:
10
11
12
 
@fio ? Ulven hemma är väl ett så väl bra skäl om något att leka igen :angel:
Ta inte hämnd på mig förrän du vet att jag förtjänar det dock 😅 annars är du ond 😘
 
Det verkar som att jag har fått ett datum nu och om leken kommer igång hyfsat snart och inte blir typ 12 dagar lång så ska jag kunna vara med :banana:



LL: Madalitso och Derring-Do
1. Blacksmithfarm
2. bollen__
3. qitis!
4. Mirtai (beroende på när leken startar)
5. cirkus
6. Habina
7. Lena!
8. Artline!
9. Harrysen :nailbiting:
10. fio
11. Heffaklumpen! :bump:
12.
 
Säger lite som Heffa, om spelet avslutas inom 2v kan jag vara med


LL: Madalitso och Derring-Do
1. Blacksmithfarm
2. bollen__
3. qitis!
4. Mirtai (beroende på när leken startar)
5. cirkus
6. Habina
7. Lena!
8. Artline!
9. Harrysen :nailbiting:
10. fio
11. Heffaklumpen! :bump:
12. Elo
13.
14.
 
Ja, jag känner att jag behöver en detox från internet snart igen och det blir perfekt med en lek till och sen paus från buke ett tag. :)
 
Notmal vecka igen nästa vecka, så kan vara med från imorgon eller fredag :).


LL: Madalitso och Derring-Do
1. Blacksmithfarm
2. bollen__
3. qitis!
4. Mirtai (beroende på när leken startar)
5. cirkus
6. Habina
7. Lena!
8. Artline!
9. Harrysen :nailbiting:
10. fio
11. Heffaklumpen! :bump:
12. Elo
13. hemlig
14.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 358
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp