Du glömde anmäla digLancaster mot York med Tudor som tredje sida?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du glömde anmäla digLancaster mot York med Tudor som tredje sida?
Nej, är för dålig på att uttrycka mig i skrift vilket blev tydligt förra leken.@Paddington
@Niyama
@Emtherlia (men det är kanske lite för tidigt? )
@OutOfService , om det passar?
@glömmerallt , bara för att visa att jag inte glömt bort dig
Nej, är för dålig på att uttrycka mig i skrift vilket blev tydligt förra leken.
Håller med! Eller att vara god, veta att Niyama är ond och försöka hitta nåt att misstänka henne för.Näää försök inte.
Du är jobbig som fasen att hamna i diskussion med just för att du är så bra på att uttrycka dig i skrift. Jag vill helst vara med dig i lyan, det är tryggast, näst tryggast är att veta att vi är på samma sida värst är att vara ulv när du är god och kommit en på spåret.
Håller med! Eller att vara god, veta att Niyama är ond och försöka hitta nåt att misstänka henne för.
Näää försök inte.
Du är jobbig som fasen att hamna i diskussion med just för att du är så bra på att uttrycka dig i skrift. Jag vill helst vara med dig i lyan, det är tryggast, näst tryggast är att veta att vi är på samma sida värst är att vara ulv när du är god och kommit en på spåret.
Oj, det är verkligen inget som märks, jag tycker att du uttrycker dig fantastiskt bra.Tack men det är och har varit ett stort problem för mig. Har i princip aldrig klarat en språkkurs i skolan eftersom jag är för dålig på att skriva (iofs lämnade jag ofta in blanka papper för att jag tycker att jag är för dålig för att ens försöka, det är meningslöst). Undvek det så mycket som möjligt tills jag började skriva på buke och ett annat forum, och att delta i lekarna som typ går ut på att skriva kändes helt omöjligt till en början.
Jag kan inte teoria på så mycket annorlunda sätt än jag gör, jag vet att jag är dålig på att vara god, så jag tog rätt illa upp när jag fick en spydig kommentar om att jag borde hålla kurs och att jag uttrycker mig på fel sätt (och dessutom skriver för många inlägg). Jag sparkar redan rätt hårt på mig själv, och jag är fan stolt över att jag ens kan delta i dessa lekar som handlar så mycket om att skriva. Om nån tar illa upp av vad jag skriver är det schysstare att skriva det, och förklara varför, än att vara spydig när det är uppenbart att jag har svårt att uttrycka mig.
Alltså det är ju såklart helt okej att skämtsamt pika om att jag skriver många inlägg, men det kändes inte som att det var menat så. Särskilt inte med efterdiskussioner om begränsningar i antal inlägg. I förra leken skrev jag visserligen många inlägg till antalet, men dels var både jag och Q levande till slutet (och kan inte jämföras med de som hade dött tidigare) och dels var det en hel del inlägg med röstlistor etc. Det är ju några som deltar som alltid skriver få inlägg (som inte heller är särskilt långa) och faktum är ju att om alla skrev så lite skulle det inte bli mycket till lek, så jag tycker det är bra med en mix av deltagare som skriver lite, lite mer och mycket.
Tack men det är och har varit ett stort problem för mig. Har i princip aldrig klarat en språkkurs i skolan eftersom jag är för dålig på att skriva (iofs lämnade jag ofta in blanka papper för att jag tycker att jag är för dålig för att ens försöka, det är meningslöst). Undvek det så mycket som möjligt tills jag började skriva på buke och ett annat forum, och att delta i lekarna som typ går ut på att skriva kändes helt omöjligt till en början.
Jag kan inte teoria på så mycket annorlunda sätt än jag gör, jag vet att jag är dålig på att vara god, så jag tog rätt illa upp när jag fick en spydig kommentar om att jag borde hålla kurs och att jag uttrycker mig på fel sätt (och dessutom skriver för många inlägg). Jag sparkar redan rätt hårt på mig själv, och jag är fan stolt över att jag ens kan delta i dessa lekar som handlar så mycket om att skriva. Om nån tar illa upp av vad jag skriver är det schysstare att skriva det, och förklara varför, än att vara spydig när det är uppenbart att jag har svårt att uttrycka mig.
Alltså det är ju såklart helt okej att skämtsamt pika om att jag skriver många inlägg, men det kändes inte som att det var menat så. Särskilt inte med efterdiskussioner om begränsningar i antal inlägg. I förra leken skrev jag visserligen många inlägg till antalet, men dels var både jag och Q levande till slutet (och kan inte jämföras med de som hade dött tidigare) och dels var det en hel del inlägg med röstlistor etc. Det är ju några som deltar som alltid skriver få inlägg (som inte heller är särskilt långa) och faktum är ju att om alla skrev så lite skulle det inte bli mycket till lek, så jag tycker det är bra med en mix av deltagare som skriver lite, lite mer och mycket.
Jag måste ju än en gång säga att tänk vad bra ulvlekarna är som utvecklar oss på olika vis, jag har ju lekt för kognitionen och minnet efter min stroke. Att @Niyama utvecklat skrivandet är skithäftigt (eftersom jag inte ens kunde drömma om att det varit en akilleshäl). Jag vet att @quarter4ever har sina skäl till att leka, bland annat att lära sig argumentera och prata för sin sak, vilket också känns obegripligt med avseende på hur bra hon är på det.
Jag förstår faktiskt inte att folk blivit upprörda och, som jag tolkat det, i det närmaste osams i lekarna. Alla gör väl sitt bästa, på ett eller annat vis. Och vi är alla olika, olika på hur mycket vi skriver, olika hur vi tolkar in det som skrivs och olika bra på att uttrycka oss. Det är det som gör det så kul!
Men hörrudu, det är verkligen inte speciellt uppenbart att du har svårt att uttrycka dig (och det vittnar ju alla andra här också om) men jag ruttnade faktiskt på att du upprepade gånger kallade lyan klantig och att vi gjorde konstiga saker och det var då jag (spydigt) skrev att du kanske skulle hålla kurs då.Tack men det är och har varit ett stort problem för mig. Har i princip aldrig klarat en språkkurs i skolan eftersom jag är för dålig på att skriva (iofs lämnade jag ofta in blanka papper för att jag tycker att jag är för dålig för att ens försöka, det är meningslöst). Undvek det så mycket som möjligt tills jag började skriva på buke och ett annat forum, och att delta i lekarna som typ går ut på att skriva kändes helt omöjligt till en början.
Kort sagtMen hörrudu, det är verkligen inte speciellt uppenbart att du har svårt att uttrycka dig (och det vittnar ju alla andra här också om) men jag ruttnade faktiskt på att du upprepade gånger kallade lyan klantig och att vi gjorde konstiga saker och det var då jag (spydigt) skrev att du kanske skulle hålla kurs då.
Ok, kanske inte en av mina vackraste stunder men det var faktiskt rätt trist jargong av dig där och ibland rinner bägaren över.
Och ja, det kanske är taskigt att tycka att någon skriver många inlägg men du och @quarter4ever dränkte leken en aning med en inläggsfrekvens som var högre än de flesta andras som var kvar och alla leker inte på heltid och då blir det tröttsamt att få samma frågor så väldigt många gånger, hajar du?
Ni två triggar kanske varandra, vad vet jag, men det behövs nog lite förståelse åt båda håll, det är liksom en dubbelriktad gata att leka tillsammans.
Absolut, men det var inte det jag vände mig emot.Kort sagt
Love Peace & Understanding kan vara ett bra riktmärke?
(btw- nu vet du @LenaH hur det känns när nån får korn på i princip hela lyan direkt )
Det var ju teorier typ "så klantig skulle väl inte en lya vara?" och så vet jag att jag skrev nåt som jag trodde var uppenbart att det var ett skämt, att någon i lyan skulle ha tröttnat på sina klantiga kollegor och varit olydig och röstat "fel". Det var ju dels ett skämt och dels handlade det om teorier som inte ens stämde (och som jag inte ens trodde på själv eftersom det var ett skämt). Jag har uppfattat det som ganska "högt i tak" när det gäller skämt, men sen väljer jag ett ord fel och då blir jag halshuggen direkt. Sen tyckte jag leken var roande för att ni (lyan) spelade rätt annorlunda, och gjorde typ allt ulvar inte borde göra, så jag tvivlade många gånger på om både du och Paddi verkligen kunde vara ulvar för så "ska" ju inte ulvar göra. Sen när det visade sig stämma tyckte jag det var kul att det faktiskt var så. Men om du tar illa upp av nån teori är det ju schysstare att tala om det istället för att bara komma med nåt spydigt som jag inte fattar alls, för jag vet inte ens vad jag gjort för fel. Jag uppfattade det som att ni högst medvetet körde ett högt spel, och jag var road av det.Men hörrudu, det är verkligen inte speciellt uppenbart att du har svårt att uttrycka dig (och det vittnar ju alla andra här också om) men jag ruttnade faktiskt på att du upprepade gånger kallade lyan klantig och att vi gjorde konstiga saker och det var då jag (spydigt) skrev att du kanske skulle hålla kurs då.
Ok, kanske inte en av mina vackraste stunder men det var faktiskt rätt trist jargong av dig där och ibland rinner bägaren över.
Fast under två dagar skrev jag inte alls, och framåt kvällen var det fortfarande ingen annan som skrivit. Jag vill gärna att det skrivs lite ett tag innan DL så man hinner reda ut saker innan man måste rösta.Och ja, det kanske är taskigt att tycka att någon skriver många inlägg men du och @quarter4ever dränkte leken en aning med en inläggsfrekvens som var högre än de flesta andras som var kvar och alla leker inte på heltid och då blir det tröttsamt att få samma frågor så väldigt många gånger, hajar du?
Ni två triggar kanske varandra, vad vet jag, men det behövs nog lite förståelse åt båda håll, det är liksom en dubbelriktad gata att leka tillsammans.
Håller med om både att Niyama kan formulera sig, inget snack om det.Men hörrudu, det är verkligen inte speciellt uppenbart att du har svårt att uttrycka dig (och det vittnar ju alla andra här också om) men jag ruttnade faktiskt på att du upprepade gånger kallade lyan klantig och att vi gjorde konstiga saker och det var då jag (spydigt) skrev att du kanske skulle hålla kurs då.
Och ja, det kanske är taskigt att tycka att någon skriver många inlägg men du och @quarter4ever dränkte leken en aning med en inläggsfrekvens som var högre än de flesta andras som var kvar och alla leker inte på heltid och då blir det tröttsamt att få samma frågor så väldigt många gånger, hajar du?
Problemet var ju att jag inte kunde påtala vad som irriterade mig under lekens gång, då hade jag ju röjt oss?Det var ju teorier typ "så klantig skulle väl inte en lya vara?" och så vet jag att jag skrev nåt som jag trodde var uppenbart att det var ett skämt, att någon i lyan skulle ha tröttnat på sina klantiga kollegor och varit olydig och röstat "fel". Det var ju dels ett skämt och dels handlade det om teorier som inte ens stämde (och som jag inte ens trodde på själv eftersom det var ett skämt). Jag har uppfattat det som ganska "högt i tak" när det gäller skämt, men sen väljer jag ett ord fel och då blir jag halshuggen direkt. Sen tyckte jag leken var roande för att ni (lyan) spelade rätt annorlunda, och gjorde typ allt ulvar inte borde göra, så jag tvivlade många gånger på om både du och Paddi verkligen kunde vara ulvar för så "ska" ju inte ulvar göra. Sen när det visade sig stämma tyckte jag det var kul att det faktiskt var så. Men om du tar illa upp av nån teori är det ju schysstare att tala om det istället för att bara komma med nåt spydigt som jag inte fattar alls, för jag vet inte ens vad jag gjort för fel. Jag uppfattade det som att ni högst medvetet körde ett högt spel, och jag var road av det.
Att folk teoriar om att "så skulle ulvar aldrig göra", om x gör så skulle det ju röja y etc har ju alltid använts som teorier, var det att jag skrev "klantig" som var problemet? Jag har inte alls förstått att det är ett laddat ord på något sätt, såg det som lekrelaterat uttryck bara, precis som "käk" t.ex.
Fast under två dagar skrev jag inte alls, och framåt kvällen var det fortfarande ingen annan som skrivit. Jag vill gärna att det skrivs lite ett tag innan DL så man hinner reda ut saker innan man måste rösta.
Problemet var ju att jag inte kunde påtala vad som irriterade mig under lekens gång, då hade jag ju röjt oss?
I det läget så blev det (onödigt) spydigt men som sagt, även solen har fläckar...
Och du behöver inte fortsätta rättfärdiga dig, jag har uttryckt min åsikt och det är ju upp till var och en vad man tycker är viktigt.
Jag skulle tro att det var just uttrycket klantigt som det reagerades på. Det kan vara rätt negativt laddat och antyder att "lyan måste gjort såhär av misstag, för såhär dumt skulle de väl aldrig kunna tänka".Nej, jag menade efteråt. Det var ju då du skrev den spydiga kommentaren.
Jag försöker inte rättfärdiga mig, jag försökte förklara hur jag tänkte och ville reda ut vad du reagerat på.