Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut.

Tex @Hedinn teoriade mot mig med motiveringen att jag missat att rösta. Det var en sia som låg till grund för teorin, och jag fattar att det inte fanns särskilt mycket mer att hänga upp det på, men det kändes sådär kul att det faktum att jag varit i stallet och det drog ut på tiden skulle gör att jag åkte.
Utan sian hade du troligen inte åkt och hade det funnits något annat att hänga upp det på så hade det inte handlat om din missade lynchröst. I det här fallet spelar stallet troligen ingen roll alls eller hur mycket inlägg du skrivit.

Absolut.

Tex @Hedinn teoriade mot mig med motiveringen att jag missat att rösta. Det var en sia som låg till grund för teorin, och jag fattar att det inte fanns särskilt mycket mer att hänga upp det på, men det kändes sådär kul att det faktum att jag varit i stallet och det drog ut på tiden skulle gör att jag åkte.

Det har också diskuterats och jag tror alla kom fram till att man inte får använda teorier som är regelbrott. Alltså att medvetet låta bli att rösta är emot reglerna så om nån missar ska man anta att det faktiskt var en miss och inte en taktik som är emot reglerna och därför inte ok som teori. Men kan minnas fel.

Det har också diskuterats och jag tror alla kom fram till att man inte får använda teorier som är regelbrott. Alltså att medvetet låta bli att rösta är emot reglerna så om nån missar ska man anta att det faktiskt var en miss och inte en taktik som är emot reglerna och därför inte ok som teori. Men kan minnas fel.
Har för mig samma sak. :)

Nu använde inte killaloe det som teori så rakt av faktiskt utan mer på ett annat sätt:

tog mig friheten att leta upp hennes citat från den leken - det var så pass snyggt gjort att det var inte så att man fattade att det VAR en sia bakom det hela sådär tvärsäkert heller . hon citerade det JAG skrev om Mirtai istället för att komma med egna citat av Mirtai själv och "ånga på" sas :)

Och jag tycker snarare att det skulle kunna signalera att hon kanske iaf inte har en så viktig specialroll - för oftast så tycker jag iaf att personer som har de goda specialrollerna är mer på alerten och inte glömmer bort så att säga, eftersom deras roller är så viktiga. Är en däremot i en lya så finns det liksom andra som täcker upp och då blir ens egna aktivitet inte alls lika viktig. Alltså, såklart en är viktig som spelare oavsett men ja, jag tycker det är enklare att slarva utan att det påverkar spelet lika mycket om en har en lya som kan rösta :)

Sen när är RIMLIGHET något att gå på i en ulvlek :angel: :D
följt av bollen__ s inlägg
Kan man då tolka det som att Mirtai är någon du misstänker?
och svar av Killaloe
Kanske?
Alltså, jag ser det ju inte som omöjligt att hon skulle vara det - men det baserar jag ju helt på hur jag själv skulle kunna spela som ond. Därmed inte sagt att det är ÄR så och jag skulle väldigt gärna vilja se lite mer av @Mirtai innan jag uttalar mig tvärsäkert om något (eller ja, så säker en nu kan vara)

handlar mer om att goda roller hittar varandra tycker jag:) även om nu bollen råkade vara ulv:angel:

inte en taktik som är emot reglerna och därför inte ok som teori. Men kan minnas fel.
Fast jag tänker (eftersom jag blev taggad här pga min sia mot @Mirtai :D) att det är skillnad att utgå från att någon medvetet undviker att rösta och att resonera kring en utebliven röst och efter resonemanget sen lägga rösten?

Lite generellt svepande då ;) och inte riktat mot dig @Mirtai men jag har faktiskt använt bristande aktivitet både som teori vid lynch och som anledning till käk vad gäller några spelare som OFTA försvinner spårlöst under en lek så jag är glad om vi inte skapar en regel som utesluter den möjligheten. ;)

Nu använde inte killaloe det som teori så rakt av faktiskt utan mer på ett annat sätt:

tog mig friheten att leta upp hennes citat från den leken - det var så pass snyggt gjort att det var inte så att man fattade att det VAR en sia bakom det hela sådär tvärsäkert heller . hon citerade det JAG skrev om Mirtai istället för att komma med egna citat av Mirtai själv och "ånga på" sas :)

följt av bollen__ s inlägg

och svar av Killaloe

handlar mer om att goda roller hittar varandra tycker jag:) även om nu bollen råkade vara ulv:angel:
Uttalar mig inte specifikt om det, hade noll koll på det, utan just att man inte fick använda regelbrott i sina teorier mot någon.

Jag skulle tro att det var just uttrycket klantigt som det reagerades på. Det kan vara rätt negativt laddat och antyder att "lyan måste gjort såhär av misstag, för såhär dumt skulle de väl aldrig kunna tänka". :)
Annars är det ju vanligt med kommentarer om "så skulle väl inte lyan göra" så jag tror inte det var problemet.

Ok, jag har nog svårt att sortera vad som är ok att använda som "lekprat" och vad som inte är ok. T.ex. skrev jag till Lenis i förra leken när jag skyddade Hedinn natt 1, att "om Hedinn är ulv och käkar mig så önskar jag henne en plågsam död". Och jag lovar att jag inte önskar @Hedinn en plågsam död, oavsett vad hon hade haft för roll och om jag hade blivit käk.

Får nog ta en paus för just nu är min hjärna för rörig för att förstå när "elaka" lekrelaterade uttryck är ok och när de inte är det.

Lite generellt svepande då ;) och inte riktat mot dig @Mirtai men jag har faktiskt använt bristande aktivitet både som teori vid lynch och som anledning till käk vad gäller några spelare som OFTA försvinner spårlöst under en lek så jag är glad om vi inte skapar en regel som utesluter den möjligheten. ;)
Fast där kan jag se en skillnad. Jag har själv använt "för inte leken framåt" som sån teori, dvs gör det väl tydligt att jag egentligen kanske inte tror att personen är ulv.

Jag har själv blivit anklagad för bristande aktivitet, bl.a i senaste leken tror jag (eller nån strax innan det). Och då var det ju knappast extrembrist på inlägg från min sida även om jag inte matade. I såna lägen tycker jag det kan vara tråkigt att få emot sig att man är skum för att man inte synts till på flera timmar, t.ex.

Sen har jag även varit med i lekar där jag varit en totalt värdelös medspelare, för att jag knappt haft tid att läsa. Då kan jag tycka att det är fullt rimligt att rösta ut mig pga tidsbrist, jag tycker ju inte det blir roligt själv att "delta" i såna lekar, när alltför mycket annat kommer i vägen. Men det är ju oftast inte på den nivån när folk misstänks för bristande aktivitet.

Ok, jag har nog svårt att sortera vad som är ok att använda som "lekprat" och vad som inte är ok. T.ex. skrev jag till Lenis i förra leken när jag skyddade Hedinn natt 1, att "om Hedinn är ulv och käkar mig så önskar jag henne en plågsam död". Och jag lovar att jag inte önskar @Hedinn en plågsam död, oavsett vad hon hade haft för roll och om jag hade blivit käk.

Får nog ta en paus för just nu är min hjärna för rörig för att förstå när "elaka" lekrelaterade uttryck är ok och när de inte är det.
:rofl: Gulle du! :love::D

Men jag tror du besvarade din fråga själv sas? :)
I pm och konversationer så kan man ju bli mer "elak" och utan teorier sas? Men i leken så ska man tänka lite mer på det man skriver än bara rakt ut det man ev vet/ misstänker? :)
Sedan så tycker iofs inte jag att just uttrycket att det var en "klantig" lya var så illa egentligen- och det är ALDRIG kul att vara i en outad lya tidigt i en lek - det tror jag de flesta som råkat ut för det kan skriva under på :p
Som sagt det är en lek- och väldigt många vinnarskallar med i den- och ibland tar man vid sig av det som skrivs i leken trots att det hör "leken till" att man är misstänkt för ALLT och INGET osv ....
Och det är ju de facto så att man kan ta vid sig för att det ibland blir så att man känner sig träffad eller bara känner att ingen förstår/ gillar en typ? (utgår helt från mig själv i det resonemanget)
Vare sig det gäller massor av inlägg , lite inlägg, eller hur man uttrycker sig osv osv?

Men jag tror du besvarade din fråga själv sas? :)
I pm och konversationer så kan man ju bli mer "elak" och utan teorier sas? Men i leken så ska man tänka lite mer på det man skriver än bara rakt ut det man ev vet/ misstänker? :)
Sedan så tycker iofs inte jag att just uttrycket att det var en "klantig" lya var så illa egentligen- och det är ALDRIG kul att vara i en outad lya tidigt i en lek - det tror jag de flesta som råkat ut för det kan skriva under på :p
Som sagt det är en lek- och väldigt många vinnarskallar med i den- och ibland tar man vid sig av det som skrivs i leken trots att det hör "leken till" att man är misstänkt för ALLT och INGET osv ....
Och det är ju de facto så att man kan ta vid sig för att det ibland blir så att man känner sig träffad eller bara känner att ingen förstår/ gillar en typ? (utgår helt från mig själv i det resonemanget)
Vare sig det gäller massor av inlägg , lite inlägg, eller hur man uttrycker sig osv osv?

Jag hade kunnat skriva så i lektråden också :o (alltså motsvarande, exakt det hade jag ju inte skrivit eftersom jag hade röjt min roll). Det skrivs ju en hel del liknande grejer i tråden i princip varje lek.

Nä, jag hade ingen aning om att just "klantig" var dumt att använda. Jag var så fokuserad på att inte hinta. Sen har jag ju redan trampat i klaveret en gång när jag nämnde en lös teori som, om den hade stämt, hade varit emot reglerna (fast jag visste inte det eftersom det inte stod i reglerna och dessutom förekommit tidigare utan problem) och därför blev min teori ett regelbrott. Så jag försökte driva ordentligt mot nån jag verkligen trodde var ond utan att gå över gränsen för nån regel, men eh då blev det fel ändå :o. Socialt osmidig ja...

Jag hade kunnat skriva så i lektråden också :o (alltså motsvarande, exakt det hade jag ju inte skrivit eftersom jag hade röjt min roll). Det skrivs ju en hel del liknande grejer i tråden i princip varje lek.

Nä, jag hade ingen aning om att just "klantig" var dumt att använda. Jag var så fokuserad på att inte hinta. Sen har jag ju redan trampat i klaveret en gång när jag nämnde en lös teori som, om den hade stämt, hade varit emot reglerna (fast jag visste inte det eftersom det inte stod i reglerna och dessutom förekommit tidigare utan problem) och därför blev min teori ett regelbrott. Så jag försökte driva ordentligt mot nån jag verkligen trodde var ond utan att gå över gränsen för nån regel, men eh då blev det fel ändå :o. Socialt osmidig ja...
Alla gör så gott de kan -
Love peace & Understanding är ett uttryck jag gillar och har skrivit innan
Du och jag är nog rätt lika i lekarna i vissa avseenden ;) Inte bara till antal inlägg :cool:
utan mer i att vi får för oss att den och den borde vara ond eller god etc (sedan beror det ju på vilken roll vi har i lekarna HUR vi spelar ut det hela sas :p) och så går man all in på det O_o
Jag har rätt många stekpannor som bucklat till mitt arma huvud sedan jag började leka - ibland så biter man sig fast vid något som man bara borde låta bli :o

Du är lite mer slipad än mig, du är nog yngre än mig IRL, men ändå mer gammal i lekarna sas:) och definitivt mer svårläst än mig :angel:
Jag vill tro att jag utvecklas och det hör till leken också att man lär känna sina mot- eller med- spelare och då får man ju försöka vrida det hela några varv till - eller hur? :)
Gör man fel, vare sig det är mot reglerna eller mot en motspelare - så lär man sig från det också- vem farao är ofelbar liksom?
Och därför tycker jag det är BRA med debatter såsom denna långt efter en lek, utan affektioner från den sida man var på och mer ett resonerande om hur man kan ta det personligt och utefter det kunna dra slutsatser att det (faktiskt!) oerhört sällan är just personligt - även om lekstilen kan uppfattas som att man tror det
Om det nu blev begripligt?:idea:

Du och jag är nog rätt lika i lekarna i vissa avseenden ;) Inte bara till antal inlägg :cool:
utan mer i att vi får för oss att den och den borde vara ond eller god etc (sedan beror det ju på vilken roll vi har i lekarna HUR vi spelar ut det hela sas :p) och så går man all in på det O_o
:laugh: ja alltså min hjärna letar alltid mönster och det går inte att få stopp på den, så när jag hittar ett i ulvlekar så är det ju inte säkert att det är rätt (typ matte är ju enklare) och när det är som i förra leken att det inte finns nån information så att man kan ändra uppfattning pga det så är det svårt att se något utanför mönstret. Om nån blir lynchad och man har fel får man ju tänka om, men i den leken lynchades först bara de jag trodde var goda vilket ju förstärkte mönstret jag hittat.

@Derring-Do (hoppas du får tagg nu då? Så inte Buke också gått på din "fina" Q-listaO_o:meh::p)
När behöver leken starta för att du ska kunna delta? Och kan du inte skaka liv i din @lillasyster igen?

Jag kan vara med om leken antingen startar så den tar slut (eller jag åker ut, nån vänlig själ kan ju käka mig :idea:) senast i helgen, eller om den startar först nästa helg. Det är bara under nästa vecka jag (vet om att jag) kommer vara helt upptagen.
Att försöka få någon aktivitet från syrran innan sommaren är nog inte lönt...

Jag lever, jag har bara inte tid till allt jag skulle vilja göra :p

Jag hade kunnat vara med om det var okej att jag spelade ca 10 minuter kl. 6.00 varje morgon, men tror folk hade sagt att det var misstänksamt att jag alltid röstar på folk en dag sent och utan att faktiskt ha läst vad alla skrivit :laugh:

Men jag kanske kan vara med redan påskveckan, om jag inte skriver etikreflektioner då :idea:

Jag lever, jag har bara inte tid till allt jag skulle vilja göra :p

Jag hade kunnat vara med om det var okej att jag spelade ca 10 minuter kl. 6.00 varje morgon, men tror folk hade sagt att det var misstänksamt att jag alltid röstar på folk en dag sent och utan att faktiskt ha läst vad alla skrivit :laugh:

Men jag kanske kan vara med redan påskveckan, om jag inte skriver etikreflektioner då :idea:
:D
Ja och om inte om hade funnits så hade kärringen skjutit björnen :p
Noterar : påsk = tvångsanmälan av dig om det inte sker frivilligt ;):cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar