Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvångsanmäler alla taggade på listan
:p

LL: Myrten & @Artline (som inte är tillfrågad:rofl:)
Tema: Något knäppt - vi återkommer om det:p!
Typ av lek: Vi försöker nog hitta på någon ny grej/roll. Vad (jag har inga avancerade planer) beror på hur många vi blir.
1. Q
2. @Derring-Do
3. @LenaH
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

LL: Myrten & @Artline
Typ av lek: Vi försöker nog hitta på någon ny grej/roll. Vad (jag har inga avancerade planer) beror på hur många vi blir.
1. Q
2. @Derring-Do
3. LenaH
4. cirkus
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

tvångsanmäler alla taggade på listan
:p

LL: Myrten & @Artline (som inte är tillfrågad:rofl:)
1. Q
2. @Derring-Do
3. @LenaH
4. @cirkus
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16

Spännande att jag får notiser om att @LenaH och @Myrten taggat mig men inte @quarter4ever :confused: men jag är med bara leken antingen drar igång snabbt eller dröjer ett tag.
På tal om tema har jag för mig att någon utlovat en andra säsong av ponnyakuten :idea: (jag behöver hjälp att förklara för pållan att det är bra om flera hovar har markkontakt samtidigt när man t.ex. väntar på sin tur att hoppa :o:banghead: )

LL: Myrten & Artline (som inte är tillfrågad:rofl:)
1. Q
2. Derring-Do
3. LenaH
4. cirkus
5. Snurrfian
6. Idahoe
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16

Ska vi se om vi kan få ihop lite folk så att vi kan dra igång snabbt så att @Derring-Do kan vara med? Vilka har sagt sig vara leksugna? @quarter4ever som brukar ha koll?

@Artline har inte bestämt något alls ännu, men vi kollade igår igenom en av våra äldre lekar som vi tyckte funkade väl (lagom lång och oklart in i det sista vilken sida som skulle vinna). Så eventuellt kommer vi att utgå från den i lekupplägg och rollista och kanske justera lite. Det kommer således inte att bli något helt wild and crazy:D.

Vi har diskuterat (@Paddington har också varit inblandad) i olika sätt att begränsa lekarnas längd. Personligen tycker jag 4-5 speldygn är lagom.

Jag har länge tänkt att göra en Midvinterblot II men det blir nog inte den här gången heller känner jag. (EDIT: Bortsett från att jag någon gång ska göra en lek som utspelar sig under engelsk medeltid, vilket @LenaH har efterlyst och som jag faktiskt någonstans gjort ett utkast till kom jag just nu på att jag skulle vilja göra en som handlar om slaget vid Hastings. Då normanderna erövrade England och "riddaren" för första gången gjorde entré på slagfältet. Ja! Jag har konstiga intressen...:angel:)

För egen del som spelare står det på min önskelista att någon fixar en lek med tre sidor.

LL: Myrten & Artline (som inte är tillfrågad:rofl:)
1. Q
2. Derring-Do
3. LenaH
4. cirkus
5. Snurrfian
6. Idahoe
7. hemlig
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar