så varför har du inte skrivit upp digJag behöver tid att fundera ut en lek förra gången tog det tja 2-3 månader. Så jag väntar gärna ett tag. Vill leka också
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
så varför har du inte skrivit upp digJag behöver tid att fundera ut en lek förra gången tog det tja 2-3 månader. Så jag väntar gärna ett tag. Vill leka också
![]()
jag hoppas verkligen det kommer andra och håller i andra teman under året - visserligen gillar jag Astrid men bara Astrid-lekar blir kanske lite för mycket![]()
Har jag juså varför har du inte skrivit upp dig![]()
nu ja.....Har jag ju![]()
Ja jag har ju liksom vänner i örat både på FB, här och i riktiga luren typ samtidigt - tom jag har svårt att vara med överallt samtidigtnu ja.....
Hört talas om multitaskingJa jag har ju liksom vänner i örat både på FB, här och i riktiga luren typ samtidigt - tom jag har svårt att vara med överallt samtidigt![]()
Praktiserar för fulltHört talas om multitasking![]()
Ja jag har ju liksom vänner i örat både på FB, här och i riktiga luren typ samtidigt - tom jag har svårt att vara med överallt samtidigt![]()
(jag ska ju bara skriva en 12 sidor med textilhistoria så det borde väl funka...)
Spännande! Berätta mer!![]()
Det är under global historia, jag ska skriva om bomullstyger med färgtryck, hur tekniken utvecklades, var och hur den kom till nya ställen för att sen titta på Sverige och hur tyger kunde vara politik. Boken Dolda innovationer; textila produkter och ny teknik under 1800-talet skulle jag rekommendera till dig att läsa, väldigt intressant faktiskt!
Men även Skräddaren, sömmerskan och modet, arbetsmetoder och arbetsdelning i tillverkningen av kvinnlig dräkt 1770-1830 av Pernilla Rasmussen.
Sen har jag har även några fullständiga nörderiböcker där författaren har ägnat en hel bok åt färgen blå i textilier.
![]()
Jag vet inte riktigt än men så långt jag kommit är det enklare än tidigare lekar. Emil är lite mindre komplicerad historia än LOTR.@Lobelia blir det en "Lobelia-lek" med massor av tvister eller en lite enklare lek?