Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 986
  • Visningar Visningar 56 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
jag hoppas verkligen det kommer andra och håller i andra teman under året - visserligen gillar jag Astrid men bara Astrid-lekar blir kanske lite för mycket ;)

En dag - när jag har ork och känner för att göra slut på den :angel: - vill jag ha en kdramalek. Maffiga uppdateringar om allt dramatiskt som hänt, död farfar, elak svärmor, bortskämd lillebror, gangstrar, fauxcest och onda öden. Ingen lär fatta nånting (vem mer än jag ser kdrama här? :D), men det skiter jag i. :laugh:

LL Lobelia?

Ingen har tagit LL så om ingen har något emot det så leder jag leken. Jag har dock ändrat mig om Tema. Vi kör i så fall Emil i Lönneberga.

1. Ferrari
2. Paddington (borde hinna leka en lek till innan pluggandet drar igång)
3.
4.
5.
6. quarter4ever ( knyckte turnumret:p )
7.
8.
9.
10.
11.
12.

LL Lobelia?

Ingen har tagit LL så om ingen har något emot det så leder jag leken. Jag har dock ändrat mig om Tema. Vi kör i så fall Emil i Lönneberga.

1. Ferrari
3. Snurrfian (jag ska ju bara skriva en 12 sidor med textilhistoria så det borde väl funka... ;) )
4.
5.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Spännande! Berätta mer! :bump:
:D Det är under global historia, jag ska skriva om bomullstyger med färgtryck, hur tekniken utvecklades, var och hur den kom till nya ställen för att sen titta på Sverige och hur tyger kunde vara politik. Boken Dolda innovationer; textila produkter och ny teknik under 1800-talet skulle jag rekommendera till dig att läsa, väldigt intressant faktiskt! :D Men även Skräddaren, sömmerskan och modet, arbetsmetoder och arbetsdelning i tillverkningen av kvinnlig dräkt 1770-1830 av Pernilla Rasmussen. :D Sen har jag har även några fullständiga nörderiböcker där författaren har ägnat en hel bok åt färgen blå i textilier. :D

:D Det är under global historia, jag ska skriva om bomullstyger med färgtryck, hur tekniken utvecklades, var och hur den kom till nya ställen för att sen titta på Sverige och hur tyger kunde vara politik. Boken Dolda innovationer; textila produkter och ny teknik under 1800-talet skulle jag rekommendera till dig att läsa, väldigt intressant faktiskt! :D Men även Skräddaren, sömmerskan och modet, arbetsmetoder och arbetsdelning i tillverkningen av kvinnlig dräkt 1770-1830 av Pernilla Rasmussen. :D Sen har jag har även några fullständiga nörderiböcker där författaren har ägnat en hel bok åt färgen blå i textilier. :D

Jag blir alldeles kollrig, tack för boktipsen! :D

Om någon vill ta över min bokföring, årsbokslut, inventering, upprättande av nytt bokningsystem och lite annat sånt där roligt så är jag gärna med och leker. :angel:

LL Lobelia?

1. Ferrari
3. Snurrfian (jag ska ju bara skriva en 12 sidor med textilhistoria så det borde väl funka... ;) )
4. Habina
5.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

LL Lobelia?

1. Ferrari
4. Habina
5. Blacksmithfarm (beroende på hur det ser ut när leken är igång kan jag behöva rösta tidigt vissa dagar o.s.v. (som vanligt ;)))
7.
8.
9.
10.
11.
12.

LL Lobelia

1. Ferrari
4. Habina
5. Blacksmithfarm (beroende på hur det ser ut när leken är igång kan jag behöva rösta tidigt vissa dagar o.s.v. (som vanligt ;)))
7. bollen__
8.
9.
10.
11.
12.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 758
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka