Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 986
  • Visningar Visningar 56 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahaha, alltså ni är för underbara, människor! :love::rofl:

Känns som att det kommer kunna bli en underhållande lek det här, inte minst om första DL blir lördagkväll. Brukar ju finnas viss risk för... delfiner! :grin::rofl::love:

Jag flaggar också för dålig aktivitet imorgon. Har bjudit hem folk som kommer på dagen och stannar hela kvällen :) men en dålig förstadagsröst kan man väl alltid få iväg ;)

Lite ändrade planer för helgen. Mor och far kommer hit så det kan medföra lite sämre aktivitet från mig än jag tänkt mig. Bara så ni vet :)

Visste nit förresten att det finns massvis med varulvsleks-kortspel? Ett av de enklare hade varulvar, bybor och siare. :D
Till den gång vi ska ha en varulvsleksträff tänkte jag. :rofl:
Maffia! Det spelade jag massor som yngre. Tog bara väldigt lång tid innan jag fattade att ulvspel var samma sak... :rofl:

Fast i maffiaversionen jag spelade fick man tala om sin roll (och givetvis ljuga om den) så den biten visade sig ju kunde ställa till med lite problem... :angel:

Maffia! Det spelade jag massor som yngre. Tog bara väldigt lång tid innan jag fattade att ulvspel var samma sak... :rofl:

Fast i maffiaversionen jag spelade fick man tala om sin roll (och givetvis ljuga om den) så den biten visade sig ju kunde ställa till med lite problem... :angel:

Vet inte om jag spelat Maffia, men hört talas om den iaf! Finns flera spel som bara heter "Werewolf" och liknande också såg jag. :D Ska nog inhandla en sådan till våran spelsamling någon dag, tvinga in vännerna i ulvspelsträsket. :devil:

Vet inte om jag spelat Maffia, men hört talas om den iaf! Finns flera spel som bara heter "Werewolf" och liknande också såg jag. :D Ska nog inhandla en sådan till våran spelsamling någon dag, tvinga in vännerna i ulvspelsträsket. :devil:
Jaha, det finns speciella kortlekar för det också? Vi använde vanliga kortlekar.

Spader och klöver ess (plus eventuellt fler svarta kort) var maffian. Ruter ess var sheriff (siare) och hjärter ess var läkare (ängel). Övriga röda kort bybor. :D

@Habina 7 sängplatser när vi brukar vara ca 14 spelare per lek? :rofl: Skavfötters? :D
Och ska vi så högt upp i landet kan vi väl ta det när jag ändå är däruppe, typ tredje/fjräde veckan i Juni? :angel:

@Hedinn Ja! Specifika kortlekar bara för spelet. Såg coolt ut. :D
Maffia låter iofs kul det med, ska testa det nån dag.

Jaha, det finns speciella kortlekar för det också? Vi använde vanliga kortlekar.

Spader och klöver ess (plus eventuellt fler svarta kort) var maffian. Ruter ess var sheriff (siare) och hjärter ess var läkare (ängel). Övriga röda kort bybor. :D
Berätta mer. Hur gör man?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar