Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Berätta mer. Hur gör man?
En är berättare, så plockar man i förväg ut korten som ska användas. Berättaren blandar dem och delar ut. Alla tittar på sina kort för att se vad de har för roll.

Om jag inte minns galet började vi alltid med en natt. Så berättaren talar om att alla ska sova (alla blundar) och fortsätter:
"Maffian vaknar" (alla med svarta kort öppnar ögonen)
"Vem vill maffian döda?" (de pekar på någon, förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid innan de enas, eftersom de inte kan prata med varandra :D)
"Maffian somnar" (de blundar igen)

Sen samma med läkaren, som då kan hindra den maffian valde från att dö, med lite tur.
"Läkaren vaknar"
"Vem vill läkaren beskydda?"
"Läkaren somnar"

"Sheriffen vaknar"
"Vem vill sheriffen utreda?" (Sheriffen pekar på någon - berättaren gör tummen upp om den är god, tummen ned om den är ond)
"Sheriffen somnar"

"Hela byn vaknar" (alla öppnar ögonen)
"Inatt har ett mord begåtts, X är död"/"En lugn natt har passerat"

Och därefter får diskussionerna börja, i och med att man där får prata roller så kan ju någon i maffian passa på att säga att den är sheriff, siade någon som är ond, exempelvis, vilket ju lär leda till att någon protesterar osv, gäller att lista ut vem som ljuger, helt enkelt, och/eller att lyckas övertyga om att man själv inte gör det. :D

Efter lite diskussion tar berättaren tag i röstningen. Har för mig att berättaren gick igenom en och en "vem röstar på X?" "Vem röstar på Y?" Osv, med handuppräckning. Den med flest röster åkte ut.

Så ny natt och så fortsätter det tills det bara är ena sidan kvar. Rollerna avslöjas inte förrän leken är slut, därav att det funkar att avslöja och ljuga om roller, ingen blir "avslöjad" för att någon annan åker ut.

Så körde vi i alla fall, finns säkert andra varianter. :D

@Habina 7 sängplatser när vi brukar vara ca 14 spelare per lek? :rofl: Skavfötters? :D
Och ska vi så högt upp i landet kan vi väl ta det när jag ändå är däruppe, typ tredje/fjräde veckan i Juni? :angel:

@Hedinn Ja! Specifika kortlekar bara för spelet. Såg coolt ut. :D
Maffia låter iofs kul det med, ska testa det nån dag.

Petitesser. :p

Fast jag drömmer ju om att alla ska bo på hotell en helg. Eller kanske en kryssning? :up:

Jag börjar misstänka att ni väntar på att jag ska anmäla mig. :cautious: För jag är sugen, tror det kan bli en dyngrolig lek. :cautious::laugh:

Men nej. Jag övertalar mig själv att låta bli.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar