Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om lekstart: Så snart vi är tillräckligt många. Mina senaste lekar har varit stora, så jag kan gärna tänka mig en lite mindre. Speciellt som jag vet att det finns spelare (t ex @Shaggy) som vill ha mindre lekar för att kunna vara med. Nu ska jag dock bort ikväll, så jag kan inte starta leken förrän tidigast imorgon kväll. Vi får se hur deltagarlistan utvecklar sig.

Man får gärna önska vilja roller som ska vara med här i tråden. Om någon har någon önskeinriktning på tema, så fram med det! Fast det är inte säkert jag följer det.:D
Hur många är tillräckligt många? :)

Kom också på att för de onda är det bra om inte alla goda är specialroller med massa info. Det blir så attans svårt att låtsas vara god då ;)

Kom också på att för de onda är det bra om inte alla goda är specialroller med massa info. Det blir så attans svårt att låtsas vara god då ;)
Fast man kan ju ha många specialroller men med lite info som i senaste leken, + lite försvagade genom begränsat antal sior + försvagad spion.

Fast man kan ju ha många specialroller men med lite info som i senaste leken, + lite försvagade genom begränsat antal sior + försvagad spion.
Absolut, därför jag skrev specialroller med massa info :) specialroller är kul men det måste finnas chans för lyan att gömma sig också :)

LL: Myrten
1. Snurrfian
2. Koppen
3. Habina
4. bollen__
5. fio
6. Artline
7. LenaH
8. Mirtai - med en förhoppning om att för en gångs skull slippa sitta i lyan :p
9. quarter4ever
10.Blacksmithfarm:D
11. Paddington

Leken verkar inte bli så stor den här gången så jag hoppar med. Informerar redan nu att jag inte har så mycket tid för att leka - men det är ju så förbaskat kul :D

Magister som lämnar nån annan ledtråd än bokstav efter sig. Bokstavsgrejer är så orättvisa.
Finns det inte någon mer roll som liknar magistern? *går och kikar i trådstarten*

Nu har jag samlat ihop ett gäng roller som jag tyckte var intressanta :) Vad många roller det finns :p
Prästen - Ulvarna har möjlighet att bikta sig bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är Prästen och Ängeln strängt förbjudna att anklaga den biktade personen för ulveri, eller att rösta på den, detta pga. att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Prästen har en sia och kan fråga LL en gång under leken om en deltagare är ond eller god. Prästen får dela informationen med Ängeln.

Nakor - God roll. Enda specialförmågan att den är odödlig i lynch och i nattkäk. Brukar kombineras med en ond självmordsbombare som är den enda som kan döda Nakor.

Jägaren - tar med sig en person in i döden. Skickar varje natt pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.

Herden med sin hund av rasen Komondor - Herden är en person som har en stor flock på minst 100 får och är trogen sina djur; så i ulvatider sitter herden och vaktar dem om nätterna och det innebär att personen ser lite mer än den vanliga bybon. Den kan vid tre valfria nätter fråga LL om en viss bokstav finns i någon ulvs namn. LL får endast svara ja eller nej. Ledarvargen är immun mot frågan, såvida inte bokstaven finns hos en annan ulv med. Demonen är inte immun utan räknas som ulv.

Om ulvarna försöker äta herden en natt så misslyckas de, herdens trogna hund skyddar sin ägare, men förlorar sitt liv på köpet. Därefter har herden inget skydd från sin hund och ulvarna kan sluka herden. Genom den första attacken (där hunden miste livet) så röjs herdens identitet för både bybor och ulvar, då det kommer fram att ulvarna försökte ta herden. Så herden får nu gå ut med vad denna vet, men får INTE berätta vilka bokstäver det frågats om, bara vilka slutsatser herden har dragit från dem. Herden får fortsätta fråga efter bokstäver om den inte hunnit med alla när identiteten röjs. Får dock ej komma överens med de andra byborna om vilken bokstav det ska frågas om. Byborna får dock komma med förslag, men herden får inte avslöja vilken bokstav frågan gäller, bara vad dennes slutsatser blir.

Blodgivare: Kan någon gång under spelet återuppliva en deltagare som dött (förutsatt att blodgivaren själv lever). Återupplivningen kan ske när som helst under leken och är inte bunden till vanliga uppdateringarna. Dock måste återupplivningen ske inom ett speldygn efter att ”återupplivningsobjektet” dött. Pmar Lekledaren när den vill återuppliva.

Vittne - En gång per spel under en natt som spelaren väljer kan han bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack så är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten.

Smeden - Överlever en ulvattack, vid andra attacken så får en av ulvarna inte rösta vid nästkommande lynchning. Om smeden dör vid lynchning händer ingenting.

Sektledaren – Får värva sektmedlemmar med hjälp av ett antal sior för varje natt (om inte LL redan har givit honom sektmedlemmar). Om sektledaren skulle försöka värva en specialroll, så händer ingenting. Sektledaren får veta av LL att han försöka värva en specialroll.

Sektledaren och sektmedlemmarna kan prata med varandra utanför leken.
Sektledaren är immun mot demonen, men det är inte sektmedlemmarna. Om en sektmedlem omvandlas av demonen så får den en plats i ulvlyan, men den är även kvar i sekten. Denna deltagare får nu välja om den vill spela för onda eller goda sidan. Väljer den att spela för onda laget så tas den upp av ulvlyan på heltid, men den finns fortfarande kvar i sekten och får hålla tyst om omvandlingen. Sektmedlemmen/ulven får avslöja de andra sektmedlemmarna, men bör passa sig för om sekten märker att dess medlemmar börjar dö så kan de börja ana att en förrädare är ibland dom.

Väljer deltagaren istället att spela för goda sidan så blir sektmedlemmen immun mot att ätas på natten. Däremot är det fritt fram för ulvarna att teoria och rösta ut personen i lynch.

*Vänligen notera, det finns olika versioner av sekten

Ond siare – känner inte till ulvarna och ulvarna vet inte vem detta är. Får varje natt sia en deltagare. Försöker hjälpa ulvarna.

Drake

Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines(dock kan den bara använda kraften när den är vid liv)

Kärleksparet - Är två slumpvis ihop-parade deltagare (kan alltså bli en ulv och en bybo), som får veta om varandra, men
inte varandras roller, och helst får de inte heller prata privat. Dör en ur paret så dör även den andra automatiskt!
Vilket gör att man måste skydda sin partner, även om man misstänker den för ulveri

Jag kan flagga redan nu att om jag mot all förmodan skulle vara kvar i leken nästa helg så kommer jag ha väldigt dåligt med tid för att inte säga ingen alls... ;) Möjligtvis lite toalett spel om min mobil samarbetar..

Jag kan flagga redan nu att om jag mot all förmodan skulle vara kvar i leken nästa helg så kommer jag ha väldigt dåligt med tid för att inte säga ingen alls... ;) Möjligtvis lite toalett spel om min mobil samarbetar..

Men är det här du gömmer dig?! Jag undrar ju i leken varför du inte röstade på Paddington när jag siat henne? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar