Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
När tänkte du dra igång?

Jag har precis börjat jobba igen så borde ha mer tid nu än när jag var hemma :p
Första DL fredag, du har hela helgen att leka :) (och för mig att klura ut lekledarrollen). Det handlar ju inte heller om att vara superaktiv utan vara rimligt aktiv.

Kampen om ringen eller från Bri till Vattnadal
Lekledare Lobelia
1:e assistent, mentor och hjälpreda Paddington

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttarna, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinner Kampen om Ringen? Ska Gollum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

Dessa och många fler frågor kommer att besvaras under Kampen om Ringen

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11.Idahoe
12. Fio
13. Blacksmithfarm
14.
15.
16.
17.
18.

Skriver upp mig som nummer 13 - så får vi se om det ger tur eller otur.:nailbiting:

Förresten, när har du tänkt ha DL, båda på kvällen, eller en kväll och en morgon? (kan hända att du/ni redan skrivit det, förlåt i så fall)
Jag jobbar nätter i helgen nämligen, och kan inte vara aktiv då.

Sorry! Inget lekande för mig, ska trycka in ett helt nytt språk med tillhörande 3 (!! :mad: ) skriftsystem i huvudet. Tenta 23:e, tenta 25: e högskoleprov 28:e... Skjut mig. :banghead: :arghh: :rage:

Lekledare Lobelia

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttarna, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinner Kampen om Ringen? Ska Gollum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11.Idahoe
12. Fio
13. Blacksmithfarm
14.
15.
16.
17.
18.

Skriver upp mig som nummer 13 - så får vi se om det ger tur eller otur.:nailbiting:

Förresten, när har du tänkt ha DL, båda på kvällen, eller en kväll och en morgon? (kan hända att du/ni redan skrivit det, förlåt i så fall)
Jag jobbar nätter i helgen nämligen, och kan inte vara aktiv då.
Härligt, då är vi nog för att sätta igång med leken, men det finns utrymme för några till om det finns intresse.

Jag har satt DL till 21:30, natt DL kommer att variera, men på helgen lär den bli på morgonen och i veckorna vid lunch skulle jag tro. Finns det särskilda önskemål så får vi diskutera det. Jag har turen att ha @Paddington som kan rycka in om jag får trassel med tiderna.

Japanska? :D
Hiragana är det enda viktiga ändå. :angel:

Såklart! :p Jag håller med, men tydligen ska det vara väldigt förvirrande och tvetydigt om allt skrevs i hiragana... :cautious: Nåja, den kan jag iofs nu. Katakanan kan jag behjälpligt och vi har precis påbörjat Kanji. Sen att det t.ex krävs 18 streck som ska skrivas i rätt ordning för att skriva "yoo" (veckodag, som i "getsuyoobi") gör ju inte saken lättare. :meh: (Sen är det såklart 2 helt andra Kanji för "getsu" och "bi" i samma ord.) Och att de varken använder mellanslag eller frågetecken är ju också fint... :D

Jag tror jag hade en tanke bakom varför jag skulle läsa japanska en termin, jag minns bara inte riktigt vad det var... :angel:

Härligt, då är vi nog för att sätta igång med leken, men det finns utrymme för några till om det finns intresse.

Jag har satt DL till 21:30, natt DL kommer att variera, men på helgen lär den bli på morgonen och i veckorna vid lunch skulle jag tro. Finns det särskilda önskemål så får vi diskutera det. Jag har turen att ha @Paddington som kan rycka in om jag får trassel med tiderna.

Låter bra det :D

Lekledare Lobelia

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11.Idahoe
12. Fio
13. Blacksmithfarm
14. Klara
15.
16.
17.
18.

Jag hakar på. Vill leka och hoppas att tiden ska räcka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?