Nej det kommer inte att funka med varken 10 eller tolv med mindre än att jag skriver om leken. Ca 14 är nog minimum.
Fast man får ju anpassa leken efter hur många deltagare det är med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det kommer inte att funka med varken 10 eller tolv med mindre än att jag skriver om leken. Ca 14 är nog minimum.
Givetvis kommer jag även att anpassa leken efter antalet deltagare, det blir konstigt med 15 roller och 14 deltagare däremot vill jag inte skriva om leken, ett par av nyckelrollerna tror jag blir svåra att ha med om leken blir för liten. Hela storyn bygger på dessa roller.Fast man får ju anpassa leken efter hur många deltagare det är med.
Givetvis kommer jag även att anpassa leken efter antalet deltagare, det blir konstigt med 15 roller och 14 deltagare däremot vill jag inte skriva om leken, ett par av nyckelrollerna tror jag blir svåra att ha med om leken blir för liten. Hela storyn bygger på dessa roller.
Risken med att vänta är alltid att de som har skrivit upp sig får förhinder. Har man som LL då har behov av fler deltagare så kan det ta tid innan leken kan komma igång. På senare tid har det varit många som velat leka, men länge var det vanligt med lekar om 10-12 spelare.Det var ju så med vår lek också, skulle vi ha tre sidor så fungerade det inte med för få deltagare(tror vi behövde minst 13). Vi fick helt enkelt ha lite is i magen.
Risken med att vänta är alltid att de som har skrivit upp sig får förhinder. Har man som LL då har behov av fler deltagare så kan det ta tid innan leken kan komma igång. På senare tid har det varit många som velat leka, men länge var det vanligt med lekar om 10-12 spelare.
Jag tror att det @Niyama menar är att man som LL istället för att skriva en lek för ett visst antal spelare gör det enklare genom att se hur många spelare man har och skriva leken för det antalet.
Det var ju så med vår lek också, skulle vi ha tre sidor så fungerade det inte med för få deltagare(tror vi behövde minst 13). Vi fick helt enkelt ha lite is i magen.
Fast om man ska låta folk anmäla sig först och sedan skriva leken tar det också tid innan den börjar om man vill göra något annat än en standardlek, vilket verkar vara vad Lobelia fixat. Och medan man skriver så kan antalet deltagare ändras så då har man samma problem ändå.
Vår lek var i princip färdigskriven när leken före tog slut, hade vi behövt börja ändra i den så är det tveksamt om vi kunnat starta tidigare än vi gjorde i vilket fall.
Vad är en standardlek? Är det någon som har det?
Det räcker liksom inte att lämna de sista pusselbitarna öppna när det är de första pusselbitarna som ställer till bekymret.Vad är en standardlek? Är det någon som har det?
Jag tror för övrigt @Myrten menar att när enskriver ihop leken så får en vara lite flexibel angående hur många deltagare som behövs. Det går ju att skriva ner tema ideer och rollförslag osv men lämna de sista pusselbitarna öppna.
Jag tror inte vi behöver oroa oss för @Lobelia s lek det blir nog tillräckligt med deltagare snart.
Jag hoppas ni planerar en skoj lek till vecka 10 är jag är (relativt) ledig och har tid att leka igen! Med början helgen vecka 9, tack!
Det räcker liksom inte att lämna de sista pusselbitarna öppna när det är de första pusselbitarna som ställer till bekymret.
Jag har inte skrivit leken för ett visst antal deltagare men för att få det att går runt så krävs det tillräckligt med deltagare. Det är ett problem som finns i alla lekar även om minimiantalet kan variera. jag siktar liksom inte på en rekordstor lek utan bara en lek i samma storlek vi har haft senaste tiden.Fast om man ska låta folk anmäla sig först och sedan skriva leken tar det också tid innan den börjar om man vill göra något annat än en standardlek, vilket verkar vara vad Lobelia fixat. Och medan man skriver så kan antalet deltagare ändras så då har man samma problem ändå.
Vår lek var i princip färdigskriven när leken före tog slut, hade vi behövt börja ändra i den så är det tveksamt om vi kunnat starta tidigare än vi gjorde i vilket fall.
Fast om man ska låta folk anmäla sig först och sedan skriva leken tar det också tid innan den börjar om man vill göra något annat än en standardlek, vilket verkar vara vad Lobelia fixat. Och medan man skriver så kan antalet deltagare ändras så då har man samma problem ändå.[...]
Hm. Hmm... Alltså, jättespännande tema (Hej jag är inte alls Tolkien-nörd ).@Idahoe har ju nästan lovat att vara med också