Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast man får ju anpassa leken efter hur många deltagare det är med.
Givetvis kommer jag även att anpassa leken efter antalet deltagare, det blir konstigt med 15 roller och 14 deltagare ;) däremot vill jag inte skriva om leken, ett par av nyckelrollerna tror jag blir svåra att ha med om leken blir för liten. Hela storyn bygger på dessa roller.

Givetvis kommer jag även att anpassa leken efter antalet deltagare, det blir konstigt med 15 roller och 14 deltagare ;) däremot vill jag inte skriva om leken, ett par av nyckelrollerna tror jag blir svåra att ha med om leken blir för liten. Hela storyn bygger på dessa roller.

Det var ju så med vår lek också, skulle vi ha tre sidor så fungerade det inte med för få deltagare(tror vi behövde minst 13). Vi fick helt enkelt ha lite is i magen.

Det var ju så med vår lek också, skulle vi ha tre sidor så fungerade det inte med för få deltagare(tror vi behövde minst 13). Vi fick helt enkelt ha lite is i magen.
Risken med att vänta är alltid att de som har skrivit upp sig får förhinder. Har man som LL då har behov av fler deltagare så kan det ta tid innan leken kan komma igång. På senare tid har det varit många som velat leka, men länge var det vanligt med lekar om 10-12 spelare.

Jag tror att det @Niyama menar är att man som LL istället för att skriva en lek för ett visst antal spelare gör det enklare genom att se hur många spelare man har och skriva leken för det antalet.

Risken med att vänta är alltid att de som har skrivit upp sig får förhinder. Har man som LL då har behov av fler deltagare så kan det ta tid innan leken kan komma igång. På senare tid har det varit många som velat leka, men länge var det vanligt med lekar om 10-12 spelare.

Jag tror att det @Niyama menar är att man som LL istället för att skriva en lek för ett visst antal spelare gör det enklare genom att se hur många spelare man har och skriva leken för det antalet.

Fast om man ska låta folk anmäla sig först och sedan skriva leken tar det också tid innan den börjar om man vill göra något annat än en standardlek, vilket verkar vara vad Lobelia fixat. Och medan man skriver så kan antalet deltagare ändras så då har man samma problem ändå.

Vår lek var i princip färdigskriven när leken före tog slut, hade vi behövt börja ändra i den så är det tveksamt om vi kunnat starta tidigare än vi gjorde i vilket fall.

Mm, men jag tror dudley ställde till det mest när det gäller antalet, blir inte bra med onda utanför lyan när det är få deltagare.

Fast om man ska låta folk anmäla sig först och sedan skriva leken tar det också tid innan den börjar om man vill göra något annat än en standardlek, vilket verkar vara vad Lobelia fixat. Och medan man skriver så kan antalet deltagare ändras så då har man samma problem ändå.

Vår lek var i princip färdigskriven när leken före tog slut, hade vi behövt börja ändra i den så är det tveksamt om vi kunnat starta tidigare än vi gjorde i vilket fall.

Vad är en standardlek? Är det någon som har det?;)

Jag tror för övrigt @Myrten menar att när enskriver ihop leken så får en vara lite flexibel angående hur många deltagare som behövs. Det går ju att skriva ner tema ideer och rollförslag osv men lämna de sista pusselbitarna öppna. :)

Jag tror inte vi behöver oroa oss för @Lobelia s lek det blir nog tillräckligt med deltagare snart. :)

Vad är en standardlek? Är det någon som har det?;)

Jag tror för övrigt @Myrten menar att när enskriver ihop leken så får en vara lite flexibel angående hur många deltagare som behövs. Det går ju att skriva ner tema ideer och rollförslag osv men lämna de sista pusselbitarna öppna. :)

Jag tror inte vi behöver oroa oss för @Lobelia s lek det blir nog tillräckligt med deltagare snart. :)
Det räcker liksom inte att lämna de sista pusselbitarna öppna när det är de första pusselbitarna som ställer till bekymret.

Jag har inte skrivit leken för ett visst antal deltagare men för att få det att går runt så krävs det tillräckligt med deltagare. Det är ett problem som finns i alla lekar även om minimiantalet kan variera. jag siktar liksom inte på en rekordstor lek utan bara en lek i samma storlek vi har haft senaste tiden.

Planerad lekstart är för övrigt med första DL på fredag om det går ihop, viket jag sagt redan från början och än finns det tid.

Fast om man ska låta folk anmäla sig först och sedan skriva leken tar det också tid innan den börjar om man vill göra något annat än en standardlek, vilket verkar vara vad Lobelia fixat. Och medan man skriver så kan antalet deltagare ändras så då har man samma problem ändå.[...]

Nej, det behöver det inte betyda. Jag gör alltid så. Skriver leken när jag vet hur många som anmäler sig (eller när det är 10-12 på listan) och om det tillkommer spelare under tiden justerar jag rollistan.

Puttar upp denna lite.

LL-listan!

Turordning:

1. Lobelia Tema: LoTR - "The battle of the ring part 1" 2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.

Intresse:
Sasse ?
LenaH ? Tema: kostymdrama?
Niyama (prao: Gabby_Ossi) Kan också vara mentor åt den som vill
Myrten
Paddington Tema: HP (tar gärna en prao samt kan ställa upp som mentor)
Gabby_Ossi Tema: Angel , nya specialroller och gärna stor! :) (vill gärna ha hjälp av mer erfaren LL när det blir dags)
Caisa Lundblad Tema: Silver Fang
Artline Tema: Hunger games. (Mentor önskas)
Blacksmithfarm Tema: Quest for/of Camelot (tror den hette sagan om det magiska svärdet på svenska) (kan ev tänka mig att bara skriva temat...)

Nyligen varit:
glömmerallt, Dentaku och bollen__
Asko (assistent Artline, mentor Niyama) Tema: Lion King
Monstermom (mentor Myrten) Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
Mirtai Tema: Buffy
Paddington

LL-listan!

Turordning:

1. Lobelia Tema: LoTR - "The battle of the ring part 1" 2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.

Intresse:
Sasse ?
LenaH ? Tema: kostymdrama?
Niyama (prao: Gabby_Ossi) Kan också vara mentor åt den som vill
Myrten
Paddington Tema: HP (CaisaLundblad - Prao)
Gabby_Ossi Tema: Angel , nya specialroller och gärna stor! :) (vill gärna ha hjälp av mer erfaren LL när det blir dags)
Caisa Lundblad Tema: Silver Fang
Artline Tema: Hunger games. (Mentor önskas)
Blacksmithfarm Tema: Quest for/of Camelot (tror den hette sagan om det magiska svärdet på svenska) (kan ev tänka mig att bara skriva temat...)

Nyligen varit:
glömmerallt, Dentaku och bollen__
Asko (assistent Artline, mentor Niyama) Tema: Lion King
Monstermom (mentor Myrten) Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
Mirtai Tema: Buffy
Paddington Tema: Snowroller

Uppdaterat listan m min prao :)

@Idahoe har ju nästan lovat att vara med också:idea:
:angel:;)
Hm. Hmm... Alltså, jättespännande tema (Hej jag är inte alls Tolkien-nörd :p).
Men lekstart fredag först? Alltså, jag vet redan nu att jag knappt kommer ha tid på måndag (Jobb följt av möte resten av kvällen...) men förutsatt att LL tycker det är OK med usel aktivitet om jag fortfarande lever då så....
Nån som vill skriva upp mig? :)

Kampen om ringen eller från Bri till Vattnadal
Lekledare Lobelia
1:e assistent, mentor och hjälpreda Paddington

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttaran, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinnerKampen om Ringen? Ska Golum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

Dessa och många fler frågor kommer att besvaras under Kampen om Ringen

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10. quarter4ever
11. @Idahoe
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.

Vi kan nog komma överens om att lyncha dig lagom till måndag om det skulle vara så... :angel:

Kampen om ringen eller från Bri till Vattnadal
Lekledare Lobelia
1:e assistent, mentor och hjälpreda Paddington

Kommer ringen att föras tryggt till Vattnadal eller är de de fruktade svarta ryttarna, nazgûlerna under Häxmästarens ledning som vinner Kampen om Ringen? Ska Gollum återfå sin älsssskade, sin "födelsedagspresent" RINGEN och snuva alla andra på vinsten? Går det att döda det slemmiga krypet som tycks ha nio liv? . Och vad ger ringen egentligen bäraren för makt egentligen? Hur många gånger kommer ringen att byta ägare, ingen eller vid var lynsch/käk?

Dessa och många fler frågor kommer att besvaras under Kampen om Ringen

1. Lena med H
2. cirkus
3. Habina
4. Gabby_Ossi
5. Snurrfian
6. Dentaku
7. Artline
8. FiaM
9. bollen__
10.quarter4ever
11.Idahoe
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.

Nu börjar det likna något
Vilka finns det mer att tagga som kan tänkas vilja vara med?
Finns det någon som brukar läsa lekarna som kan tänkas vilja vara med?
Det är kul- så våga pröva!!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 142
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar