Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Killaloe nu när du dök upp måste jag fråga när du började leka, vi diskuterade lite hur länge vi spelat i senaste lekn och efter det började jag fundera på hur länge du varit med det känns som om du varit med "jämnt", har du det?:D

@Sasse då gör vi så att jag skickar pm då.

Blir det för tajt om vi har Dag DL21.30(räkna med en kvart för mig eller så att uppdatera sedan också, mer om ni inte räknat rösterna åt mig.) och Natt DL 23.30?

Jag tänkte en ganska basic lek om ni inte vill annat, tänkte att det är många nya som inte hunnit bli så "varma i kläderna" än, vad tycker ni om det?

Önska gärna roller

Alltså jag törs inte önska en roll ens via PM för om jag får en favvoroll kan jag ge mig fan på att jag blir lynchad eller käkad första dagen.

För min del får det gärna vara lite lagom twistat, men inte alltför mycket så man inte har en chans att lista ut nånting för många röstfifflare/förhäxningar/trollkarlar/demoner/borgmästare och annat löst folk gör det svårt

@glömmerallt
Jag är en inventarie?!? :D
Nä men jag har lekt till och från sedan 2007 eller 2008 tror jag. Kommer inte riktigt ihåg men vet att det var runt Haukurs (eller Reykurs? Eller någon annans?) otroliga insats som ängel, den var minnesvärd :D

@glömmerallt
Jag är en inventarie?!? :D
Nä men jag har lekt till och från sedan 2007 eller 2008 tror jag. Kommer inte riktigt ihåg men vet att det var runt Haukurs (eller Reykurs? Eller någon annans?) otroliga insats som ängel, den var minnesvärd :D

Klart du är en inventarie;) (och jag också kanske, sedan 2006)

Dom hade ganska många minnesvärda ögonblick så jag vet faktiskt inte vilken lek du menar, men det är ju trevligt att någon mer än jag minns dem:D Rekur är förövrigt "mamma" til många av rollerna tror jag. Jag har däremot för mig att DU var väldigt bra i någon lek för flera år sedan. :D

Tur att jag har lågt blodtryck i grunden för i förra leken steg det till rätt skrämmande höjder...:crazy:

LL: glömmerallt

Deltagare
1 Snurrfian
2 cirkus
3 Jfrelin
4 Mammas
5 Habina
6 Lobelia (som vanligt önskemål om DL efter 21:30)
7 Matmissbrukaren
8 Idahoe
9 Hjartagna
10 bumpo
11 LenaH
12
13
14
15
16
17

Alltså jag törs inte önska en roll ens via PM för om jag får en favvoroll kan jag ge mig fan på att jag blir lynchad eller käkad första dagen.

För min del får det gärna vara lite lagom twistat, men inte alltför mycket så man inte har en chans att lista ut nånting för många röstfifflare/förhäxningar/trollkarlar/demoner/borgmästare och annat löst folk gör det svårt

Alltså jag menade inte personliga önskemål utan mer vad ni vill ska finnas i leken. :)

Vad är lagom twistat då Som Mammas hade? Mindre?

Jag tycker det är väldigt skoj just när det blir svårt för ulvarna att styra röstningen pga många roller som påverkar rösterna men jag kan undvika det om fler ogillar det?

Att ha många specialroller räknar dock inte jag som twistat, det är mer normalläge för mig:o:D Twistar tänker jag mer att jag kanske har tre sidor på något vis att det händer saken under leken som inte talas om i förväg(typ som när mammas stoppade in draken). Även dubbelnickslekar och förrädare räknar jag till twistat(De två sakerna tänker jag dock inte ha)

När jag började leka fanns det typ ängel siare jägare ulvar och byobor och inge mer men lite mer avancerat en så tänkte jag mig nog ha;)

SSka jag önska deadlintider så har jag gärna Dag DL tidigare typ 20.00 eller 2100 Vad tycker ni om det jag är flexibel men jag har lite svajig dygnsrytm så jag brukar sova förmiddagar så vill inte ha uppdateringar före 14.00

Alltså jag menade inte personliga önskemål utan mer vad ni vill ska finnas i leken. :)

Vad är lagom twistat då Som Mammas hade? Mindre?

Jag tycker det är väldigt skoj just när det blir svårt för ulvarna att styra röstningen pga många roller som påverkar rösterna men jag kan undvika det om fler ogillar det?

Att ha många specialroller räknar dock inte jag som twistat, det är mer normalläge för mig:o:D Twistar tänker jag mer att jag kanske har tre sidor på något vis att det händer saken under leken som inte talas om i förväg(typ som när mammas stoppade in draken). Även dubbelnickslekar och förrädare räknar jag till twistat(De två sakerna tänker jag dock inte ha)

När jag började leka fanns det typ ängel siare jägare ulvar och byobor och inge mer men lite mer avancerat en så tänkte jag mig nog ha;)

Jag tycker att den sista leken var precis lagom!
Gillade särskilt när draken swischade in! Och spöket gillar jag rent principiellt och tvillingar. Jag gillar nog ffa att ha någon att tjattra med bakom kulisserna. Förhäxningen är precis lagom twistad. Borgmästare likaså eller röstfifflare. Men om det finns alltför många som kan manipulera röstandet blir det så svårt.

Klart du är en inventarie;) (och jag också kanske, sedan 2006)

Dom hade ganska många minnesvärda ögonblick så jag vet faktiskt inte vilken lek du menar, men det är ju trevligt att någon mer än jag minns dem:D Rekur är förövrigt "mamma" til många av rollerna tror jag. Jag har däremot för mig att DU var väldigt bra i någon lek för flera år sedan. :D

Det var någon lek som jag tror att Haukur var ängel (som sagt, kan varit någon annan också) och typ ulvarna visste att hon var ängeln och ulvarna hade även räknat ut vem som var siare, men Haukur lyckades skydda rätt person (hon visste också vem som var siare) i ett antal DL i rad så ulvarna försökte käka både siare och ängel men misslyckades hela tiden :) (det var typ vad som hände @bumpo )

Och jag vet bara en lek där jag känt att jag var bra, tror jag var demon och vi höll på som sjutton och velade i lyan (Bedeviler var med minns jag), tror vi var två på slutet och lyckades lura någon stackare så vi gick och vann, trots att de goda borde vunnit :) Kan det varit den?

Annars var jag spöke någon lek med Gravinda som återuppväckte mig pga dåligt samvete, det var en kul lek! :D (jag saknar gravindad logik ibland!)

Och jag vet att jag har suttit och svurit över dig mer än en gång för att du lurat mig totalt ;) :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar