Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Ja, tvillingarna är kul. :) Och mycket bra som ny spelare, vill minnas att det var första rollen jag hade och det underlättade väldigt att ha nån att diskutera med! :D

Kära LL
Gör en massa bra förklaringar så att en rookie förstår rollerna.
Jag blev orolig när Nakor nämndes -

Jag lovar att jag ska beskriva alla roller i lekens inledning och om du har några funderingar eller undrar över något så är det bara att du PM:ar mig (eller ställer frågor i leken - men det brukar ju folk alltid misstänka ;) )

Förövrigt så gillar jag sekten! Men det är kanske en för liten lek för en sådan roll?

Om du raggar några fler deltagare innan söndag så vem vet - du kanske får som du vill. Men först måste jag nog ta och läsa in mig på vad sekten är för något ;)

Till alla (ledsen mammas) - men Nakor kommer inte att dyka upp i denna lek heller :p, sedan får vi se vad som händer men jag ska tänka över det ni har skrivit :D

Jag behöver nog en kurs i vad sekten innebär - har läst beskrivningen både fram- och baklänges ett antal ggr å förstår fortfarande inte riktigt vad den innebär. Ngn som känner sig manad att förklara? ;)

Hur många personer rekommenderar du?

Jag behöver nog en kurs i vad sekten innebär - har läst beskrivningen både fram- och baklänges ett antal ggr å förstår fortfarande inte riktigt vad den innebär. Ngn som känner sig manad att förklara? ;)

Hur många personer rekommenderar du?

Haha, om det är så svårt så behöver du absolut inte :p

Vilken beskrivning läste du dock? Har för mig att det finns olika.

Jag vet inte? Det var jättelänge sedan vi hade med sekten så jag minns inte hur stort antalet brukar vara på sektmedlemmarna. Mammas (eller någon annan, Breaktown kanske som kom på rollen?) kanske kan svara på den frågan?

Det hade dock varit roligt! Saknar den typen av roll. Man kan ju ha förrädare med i sekten också, men jag minns inte heller hur förrädarrollen funkar då.

Jag kanske ska ha en egen liten sektlek senare om inte du vill ha med rollen nu :p

Mammas! Har du kvar Jfrelin på msn? Eller hennes hotmailadress om man inte kan använda msn nuförtiden.

Haha, om det är så svårt så behöver du absolut inte :p

Vilken beskrivning läste du dock? Har för mig att det finns olika.

Jag vet inte? Det var jättelänge sedan vi hade med sekten så jag minns inte hur stort antalet brukar vara på sektmedlemmarna. Mammas (eller någon annan, Breaktown kanske som kom på rollen?) kanske kan svara på den frågan?

Det hade dock varit roligt! Saknar den typen av roll. Man kan ju ha förrädare med i sekten också, men jag minns inte heller hur förrädarrollen funkar då.

Jag kanske ska ha en egen liten sektlek senare om inte du vill ha med rollen nu :p

Den förklaring jag har är:
Sektledaren – Får värva sektmedlemmar med hjälp av ett antal sior för varje natt (om inte LL redan har givit honom sektmedlemmar). Om sektledaren skulle försöka värva en specialroll, så händer ingenting. Sektledaren får veta av LL att han försöka värva en specialroll.

Sektledaren och sektmedlemmarna kan prata med varandra utanför leken.
Sektledaren är immun mot demonen, men det är inte sektmedlemmarna. Om en sektmedlem omvandlas av demonen så får den en plats i ulvlyan, men den är även kvar i sekten. Denna deltagare får nu välja om den vill spela för onda eller goda sidan. Väljer den att spela för onda laget så tas den upp av ulvlyan på heltid, men den finns fortfarande kvar i sekten och får hålla tyst om omvandlingen. Sektmedlemmen/ulven får avslöja de andra sektmedlemmarna, men bör passa sig för om sekten märker att dess medlemmar börjar dö så kan de börja ana att en förrädare är ibland dom.

Antar därför att sekten är god??
Man bör isf ha en demon med?
Om sektledaren fått medlemmar tilldelad från början så har denne ingen specialförmåga?

Jag tycker inte att man behöver ha en demon med, men kan såklart. Kan ju också ha med en annan roll som är immun för demonen så det blir svårare att demona i så fall.

Det var kanske den typen av förräderi jag menade dock, att en sektmedlem blev demonad och förvandlades till ulv.

Nej, sektledaren har inte någon specialförmåga om den blivit tilldelad sektmedlemmar av LL. Utöver att kunna prata privat med några då.

Jag tror inte man behöver ha en sektledare alls, utan de senaste gånger sekten har varit med i lekar så har det enbart varit sektmedlemmar, 3-4 stycken om jag inte minns helt galet.

Men vill du ha demon så kan du ju alltid köra på sektledare, annars känns den rollen onödig om du tänkt tilldela sektmedlemmar själv.

Vet inte vad andra tycker om den här rollen, men om du tycker den är intressant kan du ju fundera om du vill ha den iaf :)

Jag har abstinens, har läst igenom hela anmälningstråden i brist på en befintlig lek. :D :angel:

Förresten Ottilia, hur går det med övertalandet av din sambo? :)

Jag tycker sekten är bra, men bara i rätt stor lek. Annars kan det ju snabbt bli sekten mot ulvar typ...

Jag har varit inne på att ha en sekt med i någon lek men har alltid tyckt att det varit för få deltagare.

Jag har henne säkert kvar, använder det inte själv så har inte plockat bort henne iallafall. Men hon är ju inne här ibland, har du testat att pma? :)

Tack för förklaringen Sasse, nu förstår jag bättre :)

Skulle vara kul att ha den med men jag tror nog vi behöver vara uppåt en 15pers för att det ska fungera/bli kul, så att det inte blir sekt vs ulvar som Niyama skriver - el vad säger ni andra?

Förrädare fanns innan men jag gjorde det lite mer tillspetsat. De hade inte kontakt men fick veta lite extra om jag inte minns fel, tror jag avslöjade ett par roller för dem så de hade ngt att jobba med. Vet att Heulwen tog en risk och föreslog att de skulle käka ängeln den första dagen vilket inte gick såklart. Högt spel men d funkade :)

Brevbäraren tycker jag vore skoj att vara men de gånger jag själv haft den rollen med i lekarna (och verkligen ansträngt mig för att hitta på roliga "paket") så har deltagaren i fråga inte utnyttjat det utan bara betett sig som en bybo trots vissa påtryckningar/påminnelser från min sida :( ) Undantaget typ breaktown (?) om jag minns rätt som faktiskt utnyttjade det.

Jag älskar ju att vara siare, måste va roligaste som finns. Ängel har jag bara varit en gång men blev lynchad första dagen men den är säkert kul den med :D Ulv är skoj, tvilling är bara kul om den andra halvan är aktiv, har varit det utan att få knappt ngn respons, playern är rätt rolig särskilt om man är playern i fråga :)

Jag har haft brevbärare med några lekar nu och då har paket eller paketen delats ut. Vad har du haft i dina paket?

Däremot hade jag ett medium med en gång och det var hopplöst att få folk att skicka in visioner :(

Jag har haft brevbärare med några lekar nu och då har paket eller paketen delats ut. Vad har du haft i dina paket?

Däremot hade jag ett medium med en gång och det var hopplöst att få folk att skicka in visioner :(

Allt från en sia till en natts beskydd till önska få veta en bokstav i en ulvs namn, såna saker..

Medium hade jag något bättre utdelning med men det krävde sånt tjat, ingen skickade in självmant utom nån enstaka, så det har jag åxå lagt lite på is. Synd för det kan va lite kul! Har sjölv varit medium och då bara fått från nån enstaka och då vederbörande var ulv var jag aningen osäker på kvalitén på det hela :)

Vad är playern för roll?

Har väl haft olika namn, men jag tror jag kallade den det sist :o En som "har ihop det" med två andra spelare och vet om deras identitet, de vet om playern men de vet inte om varann (och den som vet om båda får inte berätta för dem om den andra). Minns inte om de fick prata ihop sig men troooor att de inte gjorde det.. Nån annan som minns? Orkar inte gå igenom mina anteckningar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar