Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Undrar om vi kan starta den 26:e då? Alt kanske ha första DL då om det funkar för Mammsen och Myrten? (Och alla andra såklart.) Alternativt då om någon kan lyncha/käka mig innan den 30:e för då kan jag inte vara med längre :p

:rofl:

Annars kan väl den första uppätna ta över din roll då, om du är kvar? :)

Funkar ju dock bara om den uppätna inte vet ngt som kan störa.. vore ju tex olämpligt om första käkade är en ulv och ska ta över rollen som ängel tex :p

Fast va? Varför skulle ulvarna käka varandra menar du? :p

Hur är det med Breaktown förresten? Någon som har bra kontakt och kan pilla lite på henne?

Ja, rollistan var dold och bland ulvarna fanns tydligen en förrädare. Vi andra ulvar visste ju inte det då, så vi bestämde vem som skulle käkas och förrädaren erbjöd sig att pm:a LL. Det var bara det att i pm:et till LL skrev hon att vi ville äta en annan ulv O_o vi andra fattade inte hur sjutton det kunde hända.

Sen dess är jag inte med i lekar med dold rollista, alltså inte bara därför utan också för att det inte går att lägga ihop saker på samma sätt. All logik försvinner och då försvinner det roliga med spelet, tycker jag.

Sen dess är jag inte med i lekar med dold rollista, alltså inte bara därför utan också för att det inte går att lägga ihop saker på samma sätt. All logik försvinner och då försvinner det roliga med spelet, tycker jag.

Själv älskar jag att vara LL till lekar med dold rollista, det kan komma helt underbara tabbar då - eller hur Lenis? :p

Annars tycker jag det är en annan sak när det finns förrädare med, de är ju goda och således käkar inte ulvarna en annan ulv på det sättet som när ulv käkar en god/annan ond.

Det var jag som skickade det PMet :D Jättefestligt tyckte jag ;)

Och undrar om det inte var just Sasse eller så som var LL?

Nej, inte jag, har aldrig haft med förrädare (vad jag kan minnas i alla fall) i mina lekar.

Minns inte alls vem det var som kom på den här typen av roll?

Annars tycker jag det är en annan sak när det finns förrädare med, de är ju goda och således käkar inte ulvarna en annan ulv på det sättet som när ulv käkar en god/annan ond.

Jo, såklart. Men i den leken såg det ju ut just som att ulvar käkar ulvar.

Kan det ha varit Gravinda som var LL?

Tror inte det var Gravinda, för det känns som det var en mindre evighet sen hon var med och jag tror att det här hände någon gång det senaste året eller så :)

Kan det ha varit Gravinda som var LL?

Det skulle inte förvåna mig om det var.

Jag minns dock inte alls den leken när Killaloe var förrädare. Minns någon lek tidigare när förrädarrollen introducerades och Heulwen fick den rollen. Det stör mig att jag inte kommer på upphovsmakaren till rollen - Lenis, är det du? Eller kanske Araminta? ...

Tror inte det var Gravinda, för det känns som det var en mindre evighet sen hon var med och jag tror att det här hände någon gång det senaste året eller så :)

Fast nej? Det hände väl tidigare, eller? I slutet av 2011/början av 2012 skulle jag tippa på isof.

Fast nej? Det hände väl tidigare, eller? I slutet av 2011/början av 2012 skulle jag tippa på isof.

Det kanske det var, min tidsuppfattning är sådär. Men jag vet iaf att jag fick rollen som förrädare och PMade LL på egen hand med ett ulvnamn och det blev rätt rejäla diskussioner av det.

Och jag vet att det var en LL som skickade mycket PM med "trams" i (undrar om det är för att jag alltid är så seriös?!), så om det var så längesedan som du tror så kanske det var Gravinda trots allt.

Jag har rätt dålig tidsuppfattning förvisso, men vet att jag hade ett rent helsike att hinna med lekarna sommaren 2012 och viss tid framåt, därför är jag rätt säker på att det var innan dess. Och jag vet att jag varit med i lekarna där både Heulwen och du haft förrädarrollen.

Gravinda brukar annars ha rätt "udda" roller i sina lekar, så jag kan bara tänka mig att det kan vara hon. Men det finns ju andra LL:are som "tramsar" :)

Synd att lekarna inte är kvar, så hade man sluppit sitta och grubbla :p

Jag kan inte komma på vem det skulle vara om inte Gravinda. Och det var ganska längesen, jag hade inte varit ond så många gånger då. Tror Andro var med och var den ulven som käkades?

Jag har iallafall varit varit LL när förrädare varit med, men minns inte vilka det var som var med i lyan då. :)

Hmmm.... kanske ska återuppliva förrädarrollen i den här leken då ;)
Eller så ska jag göra Mammas glad och ha med Nakor :D

Har ni några önskemål om särskilda roller, håller på att fila på rollistan

LL: Paddington

1. Sasse
2. Ottilia
3. Hedinn (om leken drar igång tidigast 16:e)
4. Myrten
5. glömmerallt
6. Shaggy
7. bumpo
8. Niyama
9. Memmis22
10. Lenis
11. cirkus
12. Mammas
13.
14.

Planerad lekstart söndag 25:e, första DL måndag 26:e - hoppas det fungerar för alla :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17