Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd

Haha, så länge jag slipper vara i lyan så gärna! ;)

Nakor gillar jag ja. :D Men gärna en självmordsbombare då, så den inte är helt odödlig. :)

Eller så ska jag göra Mammas glad och ha med Nakor :D

Neeeej! Jag förstår inte varför Mammas gillar den här rollen.. :p

Jag avskyr den. Om självmordsbombaren dör tidigt och nakor av någon anledning blir godförklarad... Då "följer alla nakor" för att hon är god och andra slutar att tänka själv. Åtminstone har det varit så i tidigare lekar.

Usch och fy!

Kära LL
Gör en massa bra förklaringar så att en rookie förstår rollerna.
Jag blev orolig när Nakor nämndes -

En rollförklaring till Nakor är att det är en god roll, den kan varken lynchas eller käkas och det är enbart Självmordsbombaren (ond roll) som kan döda Nakor genom att välja att spränga både sig själv och Nakor. Om inte Självmordsbombaren finns med i en lek där Nakor finns, så är Nakor en odödlig roll.

Andra rollbeskrivningar kommer ju i samband med lekstarten, men har du specifika frågor (då eller nu) kan du ställa dom :)

Förövrigt så gillar jag sekten! Men det är kanske en för liten lek för en sådan roll?

Har ni några önskemål om särskilda roller, håller på att fila på rollistan

Ingen :devil: blodgivare!

Planerad lekstart söndag 25:e, första DL måndag 26:e - hoppas det fungerar för alla :)

Jag har jättemycket i början av nästa vecka. Vill ju såklart vara med men tveksam till hur mycket ork jag kommer ha till lek. Kommer troligtvis missa första DL, eller rösta redan på söndagen men att rösta samma dag som leken startar känns inte som nån höjdare.

kl

Jag är skyldig att ha haft en lek där alla ulvar åt sig själva, hade westerntema och Gravinda var en olycklig ulv som Pmade mig fantastiskt roliga PM som jag har kvar.. :D Heulwen var då förrädare i lyan och spelade ut de andra väldigt snyggt och eftersom ingen blev sur utan alla mer förvirrade och superengagerade (det kom VÄLDIGT många pm till mig innan DL..) så var det den klart roligaste lek jag haft som LL. Men man måste ha gott om tid, haha.

Jag hade dock inte dold rollista, det tycker inte jag är så skoj. Förrädare kan man ha ändå. Undrar om jag inte hade Mammas som förrädare bland de goda.. Men jag skriver iaf inte särskilt mkt i mina pm till deltagarna så det är jag oskyldig till ;)

Btw är jag åxå kluven till nakor av samma anledningar som Sasse.

Undrar om jag inte hade Mammas som förrädare bland de goda..

Det hade du nog allt. Du sa något om att du ville ha två veteraner för att testa den typen av roll. Då var det du som introducerade rollen alltså (eller återintroducerade om rollen fanns innan min tid). Är det du som kommit på rollen också?

Det hade du nog allt. Du sa något om att du ville ha två veteraner för att testa den typen av roll. Då var det du som introducerade rollen alltså (eller återintroducerade om rollen fanns innan min tid). Är det du som kommit på rollen också?

Jag tror att det fanns någon form av förrädare redan förre din tid men ni kanske pratar om någon speciell sorts förrädare?

Tilägg: jag gillar varken nakor eller föräddare :p

Jag tycker senaste leken hade bra roller, blir det för många "konstiga" roller får man fokusera så mycket på dem att man tappar fokus på leken, i alla fall blir det så för mig som inte har stenkoll på rollerna utöver de som brukar vara med. :p

Du stavar som en kratta :D

Vi pratar om den typen av förrädare som Lenis hade med i sin lek :p

Ja men jag vet ju inte vad det är för sort:p Om det var en slags tredje sida bestående av två som samarbetade utanför tråden och en av dem infiltrerade de onda medan den andra var mer som någon god roll så har den funnits länge men jag minns inte hur länge.

Usch så nervös jag har blivit redan.
jag ber alla förlåta mig i förväg för eventuella klavertramp

Jag tycker senaste leken hade bra roller, blir det för många "konstiga" roller får man fokusera så mycket på dem att man tappar fokus på leken, i alla fall blir det så för mig som inte har stenkoll på rollerna utöver de som brukar vara med. :p

Vilka som brukar vara med varierar dock en del så folk har nog olika uppfattning om vad som är konstigt på ett tag var det till exempel vanligt med demon men den försvann lite och blev mer ovanlig sen har jag för mig.

Vilka har varit vanliga sista tiden?

Jag gillar lekar där alla har specialroller :D

Ja men jag vet ju inte vad det är för sort:p Om det var en slags tredje sida bestående av två som samarbetade utanför tråden och en av dem infiltrerade de onda medan den andra var mer som någon god roll så har den funnits länge men jag minns inte hur länge.

Jag kommer inte ihåg rollen så bra att jag kan beskriva den. Jag tror inte att de hade kontakt utanför leken dock? Men annars låter det som samma.

Usch så nervös jag har blivit redan.
jag ber alla förlåta mig i förväg för eventuella klavertramp

Äsch då. Det har vi alla gjort i början (och vissa senare också) :)

Jag gillar lekar där alla har specialroller :D

Amen!

Hedinn: Om du gör som jag och inte läser rollistan sparar du dig kanske från en del förvirring, det gör jag i alla fall, tills något uppdagas som jag inte förväntade mig så jag måste sätta mig in i de olika rollerna :p

Haha men då kan man ju missa viktiga ledtrådar, det går ju inte! :p

I övrigt gillar jag också när alla har specialroller, att vara vanlig bybo är väl det tråkigaste som finns!

*KL*

Jag kommer att vara på resande fot söndag och måndag, men jag ska se till att rösta i alla fall. Sedan är jag hemma, men arbetar ute så det blir kvällsaktivitet som gäller. Således inte ett Myrten-spammar-leken-hysteriskt-event denna gång.

Leken där Killa var förrädare minns jag. Det var innan jag började spela, men jag hade börjat läsa lekarna. Jag tror att jag spelade min första lek sommaren 2011.

Om roller så tycker jag det är kul med många specialroller. Det jag är mindre förtjust i är trolleri (av någon anledning brukar jag ibland ha med det när jag är LL). Mina önskeroller (sådana jag gärna vill ha men hittills är oskuld på) är tvillingar och spion. Tvillingarna för att jag faktiskt tycker det är roligast att vara god och att det därför vore kul att ha någon god att diskutera med. Spion för att jag tycker det verkar vara en rolig roll.

Andra roller jag gillar är det svarta fåret och siarens ättling. Röstfifflare och borgmästare är också kul. Har lite svårt för brevbäraren, men det är för att jag blir så himla nervig när jag är brevbärare själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar