Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också att trollkarlen är lite märklig
Jag var spion och trollkarlen trollade folk att rösta på mig hela tiden....det var iofs rätt okej eftersom jag visste att deras röster inte var valda av dem själva...

Ja, den gången trollade Habina mig att rösta på dig men du brydde dig inte nämnvärt över min röst så det kändes som du visste något.

Om vi ska prata roller vi ogillar så gillar jag inte där min röst måste läggas på en viss person. Då känner jag att jag blir lite oengagerad i leken.

Du menar trollkarlen, den är ganska vanligt att man inte gillar. Själv har jag inga problemm med den men den är ingen favorit.

Kom på att jag ogillar förrädare också. Fast mest vill jag slippa vara det om någon annan är det så är det okej:p

Nåt jag gillar är "Tjuvarna" när de fungerar som en tredje sida som försöker spela ut de onda och goda mot varandra. Jag tror jag har kallat dem mästertjuven och ficktjuven(jag har haft lite olika funktion på dem) när jag haft med dom. Ska jag nog ha med i nästa lek jag håller i :love:

Jag gillar de flesta specialare:)

Tänkte ha med tvillingar då, brukar undvika det pga hintar. Men blir det dåligt nu så är det @Mammas fel.

Äh det är väl inte svårare att låta bli att hinta om vem man är tvilling med än att låta bli att hinta om någon man siat?

Ska man undvika allt som kan hintas om blir det ju inga roller kvarO_o

Är det nya deltagare med är det dock väldigt att noga förklara vad som räknas som hintar för det kan vara väldigt svårt att förstå när man är ny i lekarna:)

Du menar trollkarlen, den är ganska vanligt att man inte gillar. Själv har jag inga problemm med den men den är ingen favorit.

Kom på att jag ogillar förrädare också. Fast mest vill jag slippa vara det om någon annan är det så är det okej:p

Nåt jag gillar är "Tjuvarna" när de fungerar som en tredje sida som försöker spela ut de onda och goda mot varandra. Jag tror jag har kallat dem mästertjuven och ficktjuven(jag har haft lite olika funktion på dem) när jag haft med dom. Ska jag nog ha med i nästa lek jag håller i :love:

Jag gillar de flesta specialare:)

Ogillar också förrädare, skulle inte vilja vara det men gillar inte heller när andra är det.

Var inte trollen "din" roll? Som försöker bli av med både onda och goda?

Äh det är väl inte svårare att låta bli att hinta om vem man är tvilling med än att låta bli att hinta om någon man siat?

Ska man undvika allt som kan hintas om blir det ju inga roller kvarO_o

Är det nya deltagare med är det dock väldigt att noga förklara vad som räknas som hintar för det kan vara väldigt svårt att förstå när man är ny i lekarna:)

Nej jag tycker inte heller det men tycker det har varit så många lekar där tvillingarna lika gärna kunnat skriva rakt ut att dom är tvillingar. I en av mina lekar fick jag kicka båda två.

Jag var tvilling i en lek men min tvilling var aldrig aktiv så jag kände mig som en bybo.. Hade varit kul att få vara tvilling med någon som faktiskt vill diskutera tankar med mig.

@Niyama har slitit mig från Engelska antikrundan och uppmanat mig att lägga in beskrivningarna på av mig påhittade roller här.

Ficktjuven och vapensmeden uppfann jag till en lek som hette Midvinterblot som jag hade i januari:

Vapensmeden (ny roll, ni får skälla på mig om den inte funkar:D) - förvandlar oformlig metall till blanka, skarpa klingor. Så då är det väl inte konstigt att smeden har gåvan att en gång få en annan spelare att byta sida? Eventuella specialförmågor försvinner vid omvandlingen. Om den omvandlade är en god eller tjuven jobbar hen utanför lyan, om det är en missionär är det bara att hålla god min och dra på sig förrädarkostymen. Omvandlingen kan ske när som helst smeden PM:ar LL.

Tjuven (ännu en nypåhittad roll) – stryker omkring i byn och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex völvan ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Tjuven är på missionärernas sida, men de känner inte till henom och tjuven känner inte till missionärerna.

Det fanns inte fickor på vikingatiden när Midvinterblot utspelade sig, därav namnet Tjuven ovan.

Och till min senaste lek Nationaldagsgaloppen hittade jag på jultomten:

Jultomten – vad gör hen här mitt i sommaren? Ok, tomten har visst åkt lite fel, men nu hänger hen vid banan och delar ut paket. Det finns massor av saker i tomtens säck. Hen kan dela ut paket före varje (dag)DL (obs!) och kan göra det hela leken, men bara en gång till varje spelare. I tomtens säck finns en sia, en extra röst, en förtrollning (som mottagaren kan kasta på någon och därmed tvinga henom att rösta som avsändaren vill), beskydd mot en ulvattack och ett tjuveri (mottagaren får stjäla från en annan spelare – om hen har en specialförmåga får mottagaren den istället). Tomten delar ut paketen i vilken ordning hen vill. Om de tar slut får hen nya av LL, men bara ett i taget (LL lottar). Och ja – om tomten har dubbelnick kan hen dela ut paket till sig själv, men bara en gång.

Nu ska jag gå ut med hundarna och sedan läsa allt som skrivits i den här tråden, vilken fart!

TILLÄGG: som ni ser har jag klippt rollbeskrivningarna direkt ur lekarna. Jag kan skriva om dem "temalösa" när det är dags att uppdatera rollsamlingarna.

Haha, men det märktes verkligen hur irriterad du blev av att tvingas rösta på Cirkus. :p

Speciellt som jag var siaren har jag till och med för mig nu och cirkus hade listat ut att det var jag som siade henne första natten och hade i princip godförklarat henne och så kommer du och tvingar mig att rösta på henne :p

Speciellt som jag var siaren har jag till och med för mig nu och cirkus hade listat ut att det var jag som siade henne första natten och hade i princip godförklarat henne och så kommer du och tvingar mig att rösta på henne :p
Ja eftersom jag var spion så var det inte så svårt att lista ut...stackars trollare hade inte mycket för att trolla röstningarna just på spionen

Jag skulle vilja vara kvar längre om jag får någon spännande roll, tex siare eller spion eller ängel... Kan jag önska det? :p

Ahaa, ja jag tänkte att alla som dör får meddela saker i uppdateringen, "Fru Pappas ser samspel mellan monstret och minnsinget", tyyyp.

Jag hade så i en lek för några år sedan. Döda spelare fick lämna rader och sedan lottade jag och lade en vision öppet i natt-DL.

Det var det nog. Jag minns inte rollen dock. Bara att Myrten verkade nöjd över den :p

Det var till @dramatik var tjuv och käkade upp ulv-Myrten för att jag alibiröstade!:eek: Usch vilken konstig roll, vem hittade på den säger jag nu!:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar