Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meanwhile,
kan någon förklara för mig, som inte tidigare råkat ihop med det här hintningsförbudet,
vad mervärdet är i att ha ett sådant?

@Jeffery ja jo visst kunde ni ha varit ulvar istället.

Men jag vet inte riktigt varför du inte förstår vitsen med hintingsförbud? Klart det handlar om att få sitt lag att vinna, men en stor del i att få sitt lag att vinna är ju att försöka luska ut vem som har vilken roll, eller hur?

@Jeffery Min erfarenhet grundar sig på att man har en siare som typ dag två väljer att outa sig. Då slutar alla andra att teoria. Istället lyssnar man på en siare, som nödvändigtvis inte ens vet något. Alltså den har siat en som god och misstänker en annan, då röstar alla blint ut den siaren tror är ond för så fort siaren outats skiter alla i att teoria öht. Det gör att hela idén med lekar för mig är borta, vilket gör att jag inte uppskattar lekar där hintar är tillåtna. :)

Jag tror och tycker att det är helt upp till de individuella spelarna vad leken handlar om. Vissa - undertecknad är ett exempel - är väldigt inriktad på att vinna, andra tycker nöjet främst ligger i att spela, spänningen, försöka lista ut roller och få det klart för sig om man har rätt eller fel. Jag kan inte se att den ena inställningen utesluter den andra. Och de är i många fall förenliga.

Beträffande den pågående leken så föreslår jag att man väntar med all diskussion om rollfördelningen där till leken är avslutad. Vissa saker är väldigt uppenbara, men jag kan ändå tycka att det är bra att vänta (och vi talar om några timmar). Speciellt gällande spelare som fortfarande är kvar i leken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar