Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Con Nu har jag ju ingen koll på er lek öht, har inte varit med och inte läst, men generellt sett är det ju en bedömningsfråga från LL. Vissa saker kan ligga på gränsen för en LL medan är solklart övertramp för en annan LL. Min uppfattning är följande: Att skriva "jag är övertygad om att X är god" är helt ok om man tidigare klargjort varför man tycker att X känns god, typ "iom ditten och datten tror jag att X är god", då är det helt ok att skriva följande mening i ett senare inlägg, om man inte skrivit inlägget innan och skriver det utan motivering, då är det imo en hint. Och då är det en hint oavsett om det är samma person, den som skriver det har någon info eller inte. Bakgrunden spelar inte jättestor roll för om det är en hint eller inte för mig.

Men ja, det är ju MIN bedömning. Andra LL har ju sina uppfattningar och väljer att agera efter sina uppfattningar. :)

Finns det någon roll där man är immun mot lynchning de tre första dagarna, så man lugnt kan säga lite konstiga saker? ;)

Fast det är klart, då blir jag väl ulvmat istället. :o

Jag förstår poängen med hintningsförbudet, jag var faktiskt med på den tiden när det infördes, men undrar var gränsen går. Vad skiljer t.ex det Kinder skrev om cirkus i #1096 (sorry kan inte länka och nu blir visst resten av meningen i grönt, gaahh :p) i nuvarande lek mot det jag och Jeffery skrev om varandra?

Jag vill helst inte kommentera i detalj så länge leken pågår. Men - inga åtgärder har ju vidtagits mot individuella spelare. Ingen har kickats p g a hintning. Däremot "straffades" goda sidan.

LL: Matmissbrukaren
1. CaisaLundblad
2. OutOfService
3. Dramatik
4. Habina
5. Bumpo
6. cirkus
7. Sasse
8. Mammas
9.
10.

Jag har fått höra att anmälan är bindande!

@Con Nu har jag ju ingen koll på er lek öht, har inte varit med och inte läst, men generellt sett är det ju en bedömningsfråga från LL. Vissa saker kan ligga på gränsen för en LL medan är solklart övertramp för en annan LL. Min uppfattning är följande: Att skriva "jag är övertygad om att X är god" är helt ok om man tidigare klargjort varför man tycker att X känns god, typ "iom ditten och datten tror jag att X är god", då är det helt ok att skriva följande mening i ett senare inlägg, om man inte skrivit inlägget innan och skriver det utan motivering, då är det imo en hint. Och då är det en hint oavsett om det är samma person, den som skriver det har någon info eller inte. Bakgrunden spelar inte jättestor roll för om det är en hint eller inte för mig.

Men ja, det är ju MIN bedömning. Andra LL har ju sina uppfattningar och väljer att agera efter sina uppfattningar. :)

Jag har ju diskuterat att få fram en definition, men det verkar svårt. Om jag är osäker brukar jag faktiskt PMa LL och fråga. Jag gjorde det senast i @LindgrenV s lek där jag var spion och var tveksam hur jag kunde skriva runt ett inlägg jag citerade av @Hedinn som jag listat ut var siare.

Sedan är det i min värld lite som i galopp. När det är tight på upploppet kan en sak som spelade mindre roll för konkurrenterna i början av lopp... leken göra mycket större skillnad mot slutet då det står mellan några få. I början när det är mycket OT kan väl en och annan omotiverad godförklaring susa igenom i det allmänna flödet, men det påverkar ju inte spelet.

Nähej du, Nakor är väl inte immun mot lynch? I så fall, fy vad sjukt tråkig roll om den blir outad!

Jopp. Det är ju det som är grejen med Naor, att den endast kan tas ut av självmordsbombaren. Vilket gör det trist om den avslöjas efter att bombaren åkt, ja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar