Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju diskuterat att få fram en definition, men det verkar svårt. Om jag är osäker brukar jag faktiskt PMa LL och fråga. Jag gjorde det senast i @LindgrenV s lek där jag var spion och var tveksam hur jag kunde skriva runt ett inlägg jag citerade av @Hedinn som jag listat ut var siare.

Sedan är det i min värld lite som i galopp. När det är tight på upploppet kan en sak som spelade mindre roll för konkurrenterna i början av lopp... leken göra mycket större skillnad mot slutet då det står mellan några få. I början när det är mycket OT kan väl en och annan omotiverad godförklaring susa igenom i det allmänna flödet, men det påverkar ju inte spelet.

Ja alltså ofta beror det ju på den individuella situationen, så då är det ju svårt med en definition. Men att fråga LL vid oklarheter är ju alltid bra!

Ja, men så är det ju definitivt, situationen spelar alltid in. Sedan kan ju också små nyanser göra ett otillåtet inlägg tillåtet och vice versa. Även saker som hur spelaren annars är spelar in. Alltså om en person ofta gör svepande god/ond-förklaringar kan ett inlägg vara helt ok, men om en annan spelare alltid motiverar varför kan en svepande god-ondförklaring plötsligt inte vara ok. Samma sak om en grej skrivs i ett ensamt inlägg kan den vara mer tveksam än om samma sak skrivs inbakat i ett längre inlägg. Men det här är ju bara just gränsfallen.

@Mammas - varför gillar du egentligen Nakor så mycket? Jag håller med @Sasse jag. Den verkar lite trist.

För egen del är tvillingarna en roll jag aldrig haft och som jag gärna skulle vilja prova någon gång (det kommer väl). Annars skulle jag kunna tänka mig att testa min egenuppfunna ficktjuv (som uppenbart kan vända spelet hur som helst:rofl:). Men jag tycker ju generellt det är roligare att vara god.

@Matmissbrukaren - jag kan också hjälpa dig med roller om du vill, för jag kommer inte att kunna spela på länge.

@Myrten Hmm, det är väl grejen att jag vet att jag vet att jag kommer att vara en tillgång för goda, oavsett om jag tabbar mig eller inte. Jag kan ju bara åka ut genom att en av de onda också åker, och det känns liksom som att de goda vinner på det. :)

LL: Matmissbrukaren

1. CaisaLundblad
2. OutOfService
3. Dramatik
4. Habina
5. Bumpo
6. cirkus
7. Sasse
8. Mumorsan
9. Mammas (om leken inte startar förrän framåt midsommar)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

:angel:

Kan ju tillägga att om leken börjar innan och jag fortfarande är kvar på onsdag(inte så troligt:p) så befinner jag mig i skåneland och är halvt vilse.. så jag förvarnar nu om jag kommer att vara förvirrad :p

Är det bara jag som får konstiga associationer...?

PS_0569_SO_HARD.jpg

:D

Ooohnej när det är Mammas som skriver får jag alltid konstiga associationer :p

Va, jag? Som är så oskyldig. :D

@Monstermom

Åh, är du tillbaka? :)
Funkar tangentbordet bra? :D

Haha! :D

Mja, det verkar vara nåt med hur jag slänger dem i golvet hela tiden... Kanske man inte ska göra det? :eek:
Det här saknar nu x-knapp, och är vansinnigt förtjust i att lägga till tvåtusen kommatecken var femte sekund, så det blir en faslig massa suddanden. Men jag gör mig ju förstådd (någorlunda) i alla fall! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar