Ja tack, det hade underlättat lite när jag skulle utkik efter en stalker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Njaa det tycker jag inte fast språket är det värsta..speciellt i Simrishamn
Och en tanke angående leken. Hade det inte varit kul om LL lottade om allas roller mitt i leken? Snacka om förvirrat
@OutOfService Men en stalker som älskar dig!
Haha. Ojoj, då ska du nog inte samtala med min pojkvän. Det är knappt så jag förstår honom ibland, men sen är ju jag också född på andra sidan Skåne (Malmö) så våra dialekter skiljer sig brutalt.
Men det var ju värst vilken roadtrip du ska ta, är det i jobbet? Lät så därför jag är nyfiken (eller så ska jag hjälpa Sasse att stalka dig, jag kan låna pojkvännens saab)
Haha oj ja nä det låter som att jag ska undvika det isåfall, om inte ens en skåning förstår honom
Ja det blir ganska många mil på 2 dagar Ja jag vikarierar för min far och det är 1 år sedan jag gjorde det senaste..därav förvirringen och möjligt vilseåkande
Åh nej, två saabar att hålla koll på
Jag kan ta min Mitsubishi istället om du känner dig tryggare då?
Nej, och rent tekniskt så hintade vi inte alls, någon av oss.Jag förstår poängen med hintningsförbudet, jag var faktiskt med på den tiden när det infördes, men undrar var gränsen går. Vad skiljer t.ex det Kinder skrev om cirkus i #1096 (sorry kan inte länka och nu blir visst resten av meningen i grönt, gaahh ) i nuvarande lek mot det jag och Jeffery skrev om varandra?
Nej, inte alls. Jag uttryckte mig nog lite slarvigt. Jag accepterar straffet utan diskussion, ty LL är alltid Gud, i alla lägen, och om LL bestämmer att vi ska dansa snoa hela natten lång, då är det bara att kavla upp ärmarna, och dra på sig steppskorna.@Jeffery - med tanke på att det stod i lekinledningen att hintar var förbjudna och kunde straffa den egna sidan PLUS att jag underströk i det PM ni fick med rollerna att godförklaring utan teori räknades som hint så har jag lite svårt att se hur du kan skriva som du gör! Menar du att jag fuskade och påstod att ni hintade fast ni inte gjorde det? Eller vad?
@Mammas har förklarat ovan väldigt bra att hintar är en bedömning. Som jag också varit öppen med är jag inte helt bekväm med själv med hintningsförbud, men att det är så de flesta spelare här (och det är här vi spelar just nu, på andra ställen finns andra kulturer) vill ha hintningsförbud. Därför gör jag de bedömningar jag tycker är rimliga som LL. Ingen LL är ofelbar men jag tycker sammantaget när man läser leken att det var rätt att den onda sidan faktiskt behövde kompenseras för den goda sidans hintar. Hintar som alltså är mot reglerna. Är det så kontroversiellt att man blir straffad för att man bryter mot reglerna?
Det är alltså en hint, om jag säger rent ut att jag är en Siare, även om jag inte är det?@Jeffery Fast hintning handlar inte om att man inte får ljuga/inte tala sanning. Det handlar om att du måste ha teorier för det du säger och inte implicera att du vet det pga någon specialförmåga. Alltså det är helt ok att säga att du tror att Con är god pga det ena eller det andra, men inte ok att säga att du tror det men inte varför.
Nu har jag inte koll på er lek, men om jag har två ulvar som hintar om att de är tvillingar så ser jag det definitivt som en hint.
Vi hade ju teorier. Men det var väl min som var problemet, gissar jag? Det fanns ju tillfällen då andra teoriade ungefär lika uselt - men inte just vid ett sådant tillfälle.
Sen du:Först så har vi Jeffery. För mig råder det inga tvivel om att Jeffery är god.
När det så sent i leken kommer en sån "teori" blir det liksom uppenbart. Det var en del hintar tidigare i leken också. Som LL tycker jag man får se till skadan de gör. Ibland när jag tycker folk har varit på gränsen har jag skickat ett pm och påtalat det, så att personen ska vara mer försiktig.Con <---Godast, för att hon har den snyggaste avataren.