Varulvslek.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare MM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 449
  • Visningar Visningar 52 711
Status
Stängd för vidare inlägg.
Q blir jag mest snurrig i huvudet av att reda ut, hon gör så mycket "konstigt" att jag blir tveksam till att hon är ulv just därför det är liksom för misstänkt på något vis. Å andra sidan är hon en som betett sig skummast så hon tillhör ändå mina mest misstänkta.
Du sammanfattar mina tankar om Q, hon är väldigt lik sin namne i Startrek ;). Totalt obegriplig och svår att definiera som ond eller god. Mycket irriterande.

Ok får nog låna cirkus toalett:banghead: ( om hon kan förlåta mig för min röst idag)
Så får nog göra som Klara , riva alla teorier och börja om......

Det går bra - den är för tillfället ledig!
Fast jag tycker inte att du behöver bruka den riktigt än ( ;) )
Faktum är litegranna tvärt om - din röst på mig ger mig mera intrycket av en ensam desperat god som hämndröstar pga mina starka misstankar mot dig (jag tror att alla gjort det ffa som nybörjare) och som till varje pris vara kvar. Visst är du på listan över skummisar, men faktum är att just den rösten ger mig ändå en annan vinkel. Hade du varit ulv tror jag att du kanske lagt rösten på Paddington som ändå var på väg att lynchas och på så vis velat ställa dig i en mer oskyldig dager.

Ok reflektioner av utfallet idag:

Paddington var ulv-:eek:
ja det var ridå för mig! :banghead: hade jag aldrig anat!
Nästan tur att jag fick mig en näsbränna i Dentaku -debaklet då jag verkligen valde fel( fast ändå inte) Hade kunnat ändra röst idag för att supporta en jag trodde var god :crazy:
Felet igår bestod i att jag inte kunde uttrycka mig bra nog teorimässigt i god tid innan det närmade sig.
Hade iofs en konstig dag igår med heldag på sjukhuset då jag hann läsa mycket och reflektera mellan varven men inte kunna lägga inlägg om det, varför jag förstår om många tycker att jag är konstig och svår att förstå sig på!

Glömmerallt framstår som god efter dagens drivande röstning mot Paddington! så ska kika lite mer på vad hon skrivit idag( för innan har det inte kommit så mycket från henne, har haft svårt att tycka något egentligen om henne innan)

Cirkus ja, tyckte mig ha kunnat hitta en ulvig figur där som ingen annan misstänkte, men börjar ana att jag nog hade väldigt fel i den aningen!

Snurrfian kändes skarp i dag och verkar för mig ha letat på allvar efter ondingar, känns för mig väldigt god, även om jag inte håller med om vad hon tror om mig:cautious:

Habina kommer in sent( kanske varit upptagen idag med? Är hon shoppinggalen?:D )
Men kommer med bra och förnuftiga inlägg som jag inte hittar något att invända emot idag. skulle vilja se mer av henne imorgon!

Idahoe2 är ytterligare en som jag kan ana kanske lurat mig på villovägar:cautious: Ska kolla mer på vad hon sagt och gjort!

Klara är ännu en som fått lite strålkastarna på sig efter dagens röstning, och här är ännu en som jag hållit som klart god:confused: men det sticker onekligen ut idag... Får följa vad ni andra skriver och ta ställning imorgon vad jag tror om henne!
to be continued...
måste läsa lite vad ni skriver i tråden nu, ( som sagt ingen snabbskrivare- hur sjutton hinner ni få in så fruktansvärt mycket text i era teoriinlägg:confused: har ju fullt sjå bara att hinna med det jag ska skriva och så skriver ni typ 2 sidor inlägg under tidenO_o )
Skulle ALDRIG överleva en lek med Monstermom!! Så har full förståelse för att flera deltagare i förra leken pratat om utbrändhet och utmattning efter den:grin:

I ärlighetens namn känns det som du vänder kappan efter vinden, det kan vara att de onda duperade dig totalt och nu har du insett misstagen, men det kan lika gärna vara att du faktiskt är ond och låtsas att du blivit lurad. Jag har ingen aning ärligt talat. Tills vidare väljer jag att tro att du är en lättlurad nybörjare. ska pussla lite med rollerna och se om du passar in och rikta in mig på andra istället. Sköter du dig så kanske jag inte röstar på dig något mer ;)

Du sammanfattar mina tankar om Q, hon är väldigt lik sin namne i Startrek ;). Totalt obegriplig och svår att definiera som ond eller god. Mycket irriterande.

Jag har ju mest tyckt att det påmint om min namne i Bond-filmerna:D

Jag lovar jag har inte spetsiga öron à la star trek ( och nej det var ingen godförklaring!)

Det går bra - den är för tillfället ledig!
Fast jag tycker inte att du behöver bruka den riktigt än ( ;) )
Faktum är litegranna tvärt om - din röst på mig ger mig mera intrycket av en ensam desperat god som hämndröstar pga mina starka misstankar mot dig (jag tror att alla gjort det ffa som nybörjare) och som till varje pris vara kvar. Visst är du på listan över skummisar, men faktum är att just den rösten ger mig ändå en annan vinkel. Hade du varit ulv tror jag att du kanske lagt rösten på Paddington som ändå var på väg att lynchas och på så vis velat ställa dig i en mer oskyldig dager.

Jag håller med om att rösten på dig talar till hennes fördel. Liksom varför skulle en ulv lägga en sådan röst skapar ju bara uppmärksamhet? Om Q är ulv så borde hennes kollegor ha sagt till henne att "tona ned sig" kan jag tycka.

De som finns kvar

Siare
Ängel
.
Spion
Välsignad
Brevbärare
Bybo?

4? ulvar

1. Habina
2. Snurrfian
3. Lobelia
4. LenaH
5. glömmerallt
6. Klara
7. cirkus
8. Shaggy/Idahoe
9. Quarter4ever
10. Mirtai

Hoppas det stämmer.

Ok reflektioner av utfallet idag:

Paddington var ulv-:eek:
ja det var ridå för mig! :banghead: hade jag aldrig anat!
Nästan tur att jag fick mig en näsbränna i Dentaku -debaklet då jag verkligen valde fel( fast ändå inte) Hade kunnat ändra röst idag för att supporta en jag trodde var god :crazy:
Felet igår bestod i att jag inte kunde uttrycka mig bra nog teorimässigt i god tid innan det närmade sig.
Hade iofs en konstig dag igår med heldag på sjukhuset då jag hann läsa mycket och reflektera mellan varven men inte kunna lägga inlägg om det, varför jag förstår om många tycker att jag är konstig och svår att förstå sig på!

Glömmerallt framstår som god efter dagens drivande röstning mot Paddington! så ska kika lite mer på vad hon skrivit idag( för innan har det inte kommit så mycket från henne, har haft svårt att tycka något egentligen om henne innan)

Cirkus ja, tyckte mig ha kunnat hitta en ulvig figur där som ingen annan misstänkte, men börjar ana att jag nog hade väldigt fel i den aningen!

Snurrfian kändes skarp i dag och verkar för mig ha letat på allvar efter ondingar, känns för mig väldigt god, även om jag inte håller med om vad hon tror om mig:cautious:

Habina kommer in sent( kanske varit upptagen idag med? Är hon shoppinggalen?:D )
Men kommer med bra och förnuftiga inlägg som jag inte hittar något att invända emot idag. skulle vilja se mer av henne imorgon!

Idahoe2 är ytterligare en som jag kan ana kanske lurat mig på villovägar:cautious: Ska kolla mer på vad hon sagt och gjort!

Klara är ännu en som fått lite strålkastarna på sig efter dagens röstning, och här är ännu en som jag hållit som klart god:confused: men det sticker onekligen ut idag... Får följa vad ni andra skriver och ta ställning imorgon vad jag tror om henne!
to be continued...
måste läsa lite vad ni skriver i tråden nu, ( som sagt ingen snabbskrivare- hur sjutton hinner ni få in så fruktansvärt mycket text i era teoriinlägg:confused: har ju fullt sjå bara att hinna med det jag ska skriva och så skriver ni typ 2 sidor inlägg under tidenO_o )
Skulle ALDRIG överleva en lek med Monstermom!! Så har full förståelse för att flera deltagare i förra leken pratat om utbrändhet och utmattning efter den:grin:

Fortsättning

LenaH
här är en som jag hållit för ond eller skum, eller kanske bara lurig att få grepp om genom hela leken...
Idag tycker jag att hon för första gången kommer med i den och på allvar börjar leta efter ondingar. Hon har inte gillat att jag hållit henne under under lupp och av den reaktionen kan man ju inte utläsa något speciellt ont eller gott. Får titta lite mer på vad som kommer från henne, men för mig känns hon mer neutral nu.

Mirtai har fått mångas ögon på sig, hon ligger väldigt lågt i antal inlägg, men det behöver bara betyda att hon har dåligt med tid. Svårt att säga åt vilket håll hon är, så får hålla henne neutral så länge och återkomma när jag hunnit kika på alla hennes inlägg och vad hon kommer bemöta dagens frågor med imorgon.

Lobelia är en som jag tidigt tyckte var god och inget hon skriver eller gör har jag några invändningar emot ( de tankar hon har om mig är förståeliga) Håller henne som klart god och har så gjort genom hela leken.

Lobelia är en som jag tidigt tyckte var god och inget hon skriver eller gör har jag några invändningar emot ( de tankar hon har om mig är förståeliga) Håller henne som klart god och har så gjort genom hela leken.

Överdriv inte, du har tvivlat och om du hållit mig för god hela tiden varför i hela fridens namn röstade du på cirkus och misstänkte LenaH som jag haft åt det goda hållet rätt länge? Du talar emot dig själv. Vill du att vi ska lita på dig skriv som det är och inte vad du tror vi vill höra ;)

De som finns kvar

Siare
Ängel
.
Spion
Välsignad
Brevbärare
Bybo?

4? ulvar

1. Habina
2. Snurrfian
3. Lobelia
4. LenaH
5. glömmerallt
6. Klara
7. cirkus
8. Shaggy/Idahoe
9. Quarter4ever
10. Mirtai

Hoppas det stämmer.
Om det varit 6 ulvar så borde väl leken tagit slut iom Bollen__s avhopp, eller räknar jag fel då?

Fortsättning

LenaH
här är en som jag hållit för ond eller skum, eller kanske bara lurig att få grepp om genom hela leken...
Idag tycker jag att hon för första gången kommer med i den och på allvar börjar leta efter ondingar. Hon har inte gillat att jag hållit henne under under lupp och av den reaktionen kan man ju inte utläsa något speciellt ont eller gott. Får titta lite mer på vad som kommer från henne, men för mig känns hon mer neutral nu.
Gillat och gillat, jag har bett dig utveckla vad du tycker är skumt och jag upplever inte direkt att jag har fått svar?

Överdriv inte, du har tvivlat och om du hållit mig för god hela tiden varför i hela fridens namn röstade du på cirkus och misstänkte LenaH som jag haft åt det goda hållet rätt länge? Du talar emot dig själv. Vill du att vi ska lita på dig skriv som det är och inte vad du tror vi vill höra ;)
ok
Nu fick du mig att leta efter tvivlen men hittar inget utom möjligen i lekstarten?
Jag skrev inte att jag alltid tyckt du varit god, utan att jag tidigt hållit dig som god; skrev dock att det varit genom hela leken så kanske utrymme för missförstånd?
Att jag håller dig för god behöver ju inte betyda att jag håller med i varje slutsats du gör?
Har ju försökt att tänka själv, med rediga lassosvingar:D, kanske inte den bästa vägen som ny, men har ändå gjort mitt race!

Gillat och gillat, jag har bett dig utveckla vad du tycker är skumt och jag upplever inte direkt att jag har fått svar?

Har försökt svara men inte haft de väl underbyggda teorier som ni alla andra hittar, kanske pga det inte funnits några?
Du är ändå osäker för mig, en som jag har svårt att placera..

@Lobelia detta skrev du igår, så kan faktiskt inte hålla med om att du hållt henne som god rätt länge?
Tvärtom tycker jag att det ser ut som att du tvekar vart du har henne?

LenaH
Konstaterar att Dentaku har många hål i teorierna och i eftehand är det självklart, om hon nu inte fått något paket men det är tveksamt om brevis skulle välja en nykomling i första hand. Hon frågar liksom jag varför en röst på mig skulle vara ett alibi. I går kväll 18:16 kommer hon helt plötsligt på att jag nog är god, i denna utsago vill jag självklart instämma men var har hon fått det ifrån? det finns lite olika alternativ inklusive en liten möjlighet att hon som ond råkat få en sia eller att hon som ond låtsas vara siare, de flesta andra alternativ jag kan komma på skulle innebära en god roll.

LenaH har väldigt lite substans i sina inlägg, försvara sig lite och kommer med lite teorier i samband med omröstningen debatterar lite löst , mest om folk som åkt ut och lite om mig. Lite bättre engagemang skulle vara trevlig LenaH men du får med tvekan godkänt. Visa att du inte sitter i lyan och slappar nu.

Eller bra ut, man kan bli lynschad bara av att ha röstat på en ond de första DLs

Ha!

Visste att jag läst ett sånt här uttalande någonstans . Trodde det var @glömmerallt som skrev det men var visst @Lobelia. Sorry GA!

När jag spelade var det en dödssynd att rösta på en ulv i första lynchen. Även om du råkade bop:a en ulv blev du ofta lynchad för att det ansågs vara ett försök att skaffa sig alibi.

den här kommentaren fick mig att dra slutsatsen att det fortfarande var så. Därav min teori!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 753
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka